Gå til innhold

Hva skjer hvis skoler stenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man fri fra jobb?

Anonymkode: 9e199...86d

Skrevet

Nei selvfølgelig får ikke foreldrene fri. 

Anonymkode: 86ea7...360

Skrevet

Da er barna heldige. 

Anonymkode: 484b5...2ad

Skrevet

Da kjører vi nettbasert undervisning. 😉

Anonymkode: 51b1c...005

Skrevet

Hvor skal førsteklassingen være da? Hjemme alene?

Anonymkode: 9e199...86d

Skrevet

Med på jobb? Samarbeide med andre foreldre/slekt/naboer? Hos besteforeldre? Leie inn en ungdomsskoleelev/VGs elev/søskenbarn?

jobbe hjemmefra? Sjekke med arbeidsgiver ang endrede arbeidstider? 

Anonymkode: f8adc...28b

Skrevet

Jeg kan ikke ta med barna på jobb - ikke lov. Innimellom holder jeg kurs og opplæring, så det går ikke hjemmefra. Foreldrene mine er syke, så de kan jeg ikke belaste. 
Men noen som vet om man har krav på lønn? Jobber i staten. 
HI

Anonymkode: b2085...9cd

Skrevet

Nå har jeg 3 barn der 2 går i 4. Og 6. Klasse, de kunne vært alene hjemme. Værre med 3 åringen hvis bhg blir stengt. Jeg kan ikke ha hjemmekontor, jobber på legesenter, kan ikke ha med barnet der, samme med mannen, han jobber ute med drivstofftanker. Har heller ikke nær familie som kan passe, måtte evt samkjørt med andre i bhg, men kjenner ikke så mange der.

Men den tid den sorg. Blir det påvist smitte der barna er så får jeg vel ikke gå på jobb heller tror jeg.

Anonymkode: 05eea...dd1

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke ta med barna på jobb - ikke lov. Innimellom holder jeg kurs og opplæring, så det går ikke hjemmefra. Foreldrene mine er syke, så de kan jeg ikke belaste. 
HI

Du har ikke krav på lønn for å passe barn, men mange arbeidsgivere vil være vellvillige til å la deg ta ut ferie i en slik situasjon.

Anonymkode: 362f5...95d

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Da må du sjekke feks ungdomsskole eller VGs om noen der vil passe barn? 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Endret av Collette
Feil
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal en ungdom ta seg fri fra skole for å passe barn?

Anonymkode: 4db2c...972

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal en ungdom ta seg fri fra skole for å passe barn?

Anonymkode: 4db2c...972

Hi spør jo hva som skjer hvis skoler stenger, og en ungdom vil jo og gå på skole

Anonymkode: ed7c2...dd1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja for alle har jo råd til det..

Anonymkode: ee2f4...6ce

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer til å bli tøft økonomisk for mange. Og hvis det drøyer, så vil nok mange småbedrifter gå dukken og folk miste jobbene sine,evt bli permittert.

Anonymkode: ed7c2...dd1

Skrevet

Herregud, det blir som ved bsrnehagestreik for noen år siden. Man samarbeider, tar ut ferie, passer flere barn og bytter. Der ordner seg. Det er jo en grunn til at det skjer. Løft hodet ut av navlen.

Anonymkode: 28d95...cc7

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, det blir som ved bsrnehagestreik for noen år siden. Man samarbeider, tar ut ferie, passer flere barn og bytter. Der ordner seg. Det er jo en grunn til at det skjer. Løft hodet ut av navlen.

Kanskje lett for noen, men ikke for alle. 
Hvis skolen til mitt barn stenger så har jeg ingen som kan passe henne, de få som som evt kunne passet er selv i jobb og regner ikke med de tar seg ulønnet fri for å passe henne. Barnet mitt kan ikke være alene, ikke i 2 minutter engang pga diagnosen hun har. Og hvis jeg da må ta ut ferie hva skal jeg da gjøre i sommer når SFO er stengt i 4,5 uke? Ulønnet fri har jeg ikke råd til. Så regner med kommunene må  komme opp med en løsning hvis de bestemmer seg for å stenge skolene i ukesvis. 

Anonymkode: 525dd...ad7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Lei en barnevakt, da. Det har du sikkert råd til. Gud bedre så hjelpeløs...

Anonymkode: 19426...0e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har de jobb og barn, så har de råd til barnetilsyn mens de jobber.

Anonymkode: 19426...0e5

Skrevet

Mitt barn har også en diagnose. Selv om han er 8 år, så er det ikke bare å overlate han til hvem som helst. 

Jeg ville trodd at dette kunne gå innunder «barnepassers sykdom», da har man jo krav på fri med lønn.

Anonymkode: 23d2d...782

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis skolen til mitt barn stenger så har jeg ingen som kan passe henne, de få som som evt kunne passet er selv i jobb og regner ikke med de tar seg ulønnet fri for å passe henne. Barnet mitt kan ikke være alene, ikke i 2 minutter engang pga diagnosen hun har. Og hvis jeg da må ta ut ferie hva skal jeg da gjøre i sommer når SFO er stengt i 4,5 uke? Ulønnet fri har jeg ikke råd til. Så regner med kommunene må  komme opp med en løsning hvis de bestemmer seg for å stenge skolene i ukesvis. 

Hvordan tror du det var under barnehagestreiken da? Jo vi tok ulønnet fri. Det var dyrt det var vanskelig men vi måtte. Allierte oss med andre og tok noen dager hver.

Skrevet

Du nå ta ut syktbarn dager, ferie eller perm uten lønn om skolen blir stengt.

Anonymkode: a231d...8ab

Skrevet

Så regner med kommunene må  komme opp med en løsning 

Hvilken løsning ser du for deg det skulle vært? Kommunen har ansvar for å tilby kommunens barn et opplæringstilbud. Utover det er ikke dine barn kommunens ansvar.

Anonymkode: 04278...415

Skrevet

Det er dessverre ikke mange som har forståelse for at ikke alle har et A4 liv.

Anonymkode: c6f71...848

Skrevet

Hvis barnet har en far har og dere har 5 uker ferie hver er det 10 uker til sammen. 

Anonymkode: 362f5...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...