Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Vurderer å bestille en tur for meg og ene barnet i mai, hadde dere tatt sjansen? Tenker på Corona.. Og tror dere at skolene kommer til å stenges nå når smitten eksploderere? Anonymkode: f72ff...e59
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Vil tro det er tryggere enn Bergen eller Drammen. Hele UK har bare noen få flere smittede enn Norge, og bare i London har de vel omtrent dobbelt så mange innbyggere som hele Norge. Anonymkode: b2241...326
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Er like trygt i Storbritannia som i norge. Kan få korona smitte her og. Men hadde kanskje vert i Norge, da du kan være i evt karantene i eget hjem. Dersom ekstremt mange blir smittet og hjemme karantene ikke fungerer vil nok skole og bhg stenge for å begrense smitte. Anonymkode: 5f066...626
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Ville ikke vært der og komme i karantene eller på sykehus. Anonymkode: 9209b...6c0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Jeg forstår ikke greia... du vurderer å bestille deg en tur, og vil ha anonyme til å fortelle deg at det er trygt... Ingen kan si noe om det er "trygt" å dra da eller ikke. Ser vi på Kina, som har satt igang enormt strenge tiltak med isolering og karantene i enorm skala, så har de (trolig) nådd toppen først nå, etter 3-4 måneder. I vesten er vi knapt i begynnelsen av utbruddene, vi har ikke samme isolering, både folk og myndigheter tar det mindre alvorlig. Mai er to måneder unna. Det eneste som synes å kunne tale "til fordel" er at det da er mildere og viruset synes å spre seg mindre ved høyere temperaturer. Om det er varmt nok i mai til at dette spiller noen rolle, det er det ingen som vet enda. Dette er ikke spørsmål om det er trygt eller ikke, HI. Det er spørsmål om du ønsker å gamble på det eller ikke. Og om du er villig til å gamble å ev. tape pengene for turen eller ikke. Og om du er forberedt på hva som skulle skje om du og barnet ditt ev. blir syke på reisen og må bli igjen der - dekker forsikringen det og behandling og utgifter? Har dere råd til ev. ekstrautgifter som kommer på i et slikt tilfelle? Hva dekker ev. en avbestillingsforsikring? (den dekker nok ikke frykt for smitte) For all del, kan hende dere kan reise og ha en flott tur - men ingen kan si noe om det, og det vet du også. Selv om dere ev. blir smittet i Norge før den tiden og får et mildt forløp så er dere ikke nødvendigvis immune da man ikke kjenner immuniteten enda, og ikke minst fordi det så langt er to varianter av viruset i omløp, et som gir et mildere sykdomsforløp og et som er langt mer alvorlig og aggressivt. Og man kan bli smittet av begge. Anonymkode: 3e56f...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Trygt er det vel forsåvidt ingen steder, men det er ikke verre å oppholde seg i London enn de fleste andre steder. Men man utsetter seg jo for en større sjanse for smitte ved å oppholde seg på flyplasser, fly, undergrunnsbane og div andre steder der mye folk samles og jeg anbefaler å holde seg oppdatert, følge folkehelseinstituttets anbefalinger samt vurdere seg selv og sin families generelle helsesituasjon før man evt bestiller reise i disse dager. Anonymkode: 2e1c5...409
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke greia... du vurderer å bestille deg en tur, og vil ha anonyme til å fortelle deg at det er trygt... Ingen kan si noe om det er "trygt" å dra da eller ikke. Ser vi på Kina, som har satt igang enormt strenge tiltak med isolering og karantene i enorm skala, så har de (trolig) nådd toppen først nå, etter 3-4 måneder. I vesten er vi knapt i begynnelsen av utbruddene, vi har ikke samme isolering, både folk og myndigheter tar det mindre alvorlig. Mai er to måneder unna. Det eneste som synes å kunne tale "til fordel" er at det da er mildere og viruset synes å spre seg mindre ved høyere temperaturer. Om det er varmt nok i mai til at dette spiller noen rolle, det er det ingen som vet enda. Dette er ikke spørsmål om det er trygt eller ikke, HI. Det er spørsmål om du ønsker å gamble på det eller ikke. Og om du er villig til å gamble å ev. tape pengene for turen eller ikke. Og om du er forberedt på hva som skulle skje om du og barnet ditt ev. blir syke på reisen og må bli igjen der - dekker forsikringen det og behandling og utgifter? Har dere råd til ev. ekstrautgifter som kommer på i et slikt tilfelle? Hva dekker ev. en avbestillingsforsikring? (den dekker nok ikke frykt for smitte) For all del, kan hende dere kan reise og ha en flott tur - men ingen kan si noe om det, og det vet du også. Selv om dere ev. blir smittet i Norge før den tiden og får et mildt forløp så er dere ikke nødvendigvis immune da man ikke kjenner immuniteten enda, og ikke minst fordi det så langt er to varianter av viruset i omløp, et som gir et mildere sykdomsforløp og et som er langt mer alvorlig og aggressivt. Og man kan bli smittet av begge. Anonymkode: 3e56f...9fd Det var da voldsomt. Jeg vet godt at ingen kan forsikre meg om noe som helst. Dette var et spørsmål om oppfatningen deres lik så mange andre spørsmål her i forumet. At vi skulle bli alvorlig syke i London ser jeg ikke egentlig for meg, verken jeg eller barnet er i noen som helst form for risikogruppe. Anonymkode: f72ff...e59
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 Verste scenariet for meg er å havne i karantene på hotell i utlandet. Derfor booker jeg ikke planlagte turer enda. Mistenker også UK for å ikke ha kontroll. De har alt for få tilfeller. Anonymkode: e5ef8...06d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Alt din har ikke syk fra før av skal gå grei. Bli like norge er det 😍 Anonymkode: 6d2e7...b3a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt din har ikke syk fra før av skal gå grei. Bli like norge er det 😍 Anonymkode: 6d2e7...b3a Har du drukket Anonymkode: cd9c9...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå