Gå til innhold

Hvilket talent skulle du ønske du hadde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært fantastisk gøy å virkelig kunne sy og ha tålmodighet til å gjøre det ordentlig. Jeg kan teknikkene men jeg er ikke flink, nøyaktig eller tålmodig nok.

Anonymkode: 89faa...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evnen til å tro på meg selv😏 Den tror jeg mange kvinner kunne ha godt av. 

Anonymkode: ab5ff...453

Skrevet

Skulle ønske jeg var flink til å skrive. Jeg ble ufør for under 1 år siden, og skulle gjerne likt å ha noe å gjøre, noe jeg var flink til. Og da hadde det jo vært flott om jeg kunne skrevet artikler, bøker osv. Og faktisk tjent litt på det.

Jeg var talentfull innen idrett, og har jobbet med mennesker hele livet. Så ikke noe som passer nå.

Anonymkode: 2f9c6...ffc

Skrevet

Å synge! Jeg elsker å synge, men synger som ei kråke 😔 

Anonymkode: 351ba...ebe

Skrevet

Å spille et instrument. Piano eller fiolin eller noe. 

Anonymkode: 404b3...986

Skrevet

Fotball. 

Jeg elsker fotball og har spilt det i mange hærrans år.

Jeg er god, men skulle virkelig ønske jeg var et naturtalent, slik at jeg kunne leve av det.

Anonymkode: d7707...3a2

Skrevet

Synge :) Elsker sang og musikk. Kan ikke synge og våger det derfor heller ikke. Mimer i stedet. Er i et miljø der mange synger fantastisk og skulle så gjerne sunget med :)

Anonymkode: 75049...9a2

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne sy.

Skulle ønske jeg fikk lov til å gå på dansekurs da jeg var liten. Elsker sportsdans og kjenner rytmen i kroppen når jeg hører latinske låter. Danser kun hjemme for meg selv og blir så trist da drømmen alltid har vært å danse profesjonelt.

Anonymkode: ccdde...80a

Skrevet

Jeg skulle også ønske jeg kunne synge med vakker stemme. Tenk så fantastisk å kunne bryte ut i fantastisk sang. Men det kan jeg altså ikke. 

Skrevet

Utholdenhet. Skulle ønske jeg kunne delta i et løp og vinne. 🏆 Selvsagt med trening. Men jeg har ikke sjanse til tross for masse trening. 

Anonymkode: 99b9f...095

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å synge! Jeg elsker å synge, men synger som ei kråke 😔 

Anonymkode: 351ba...ebe

1 time siden, tante grusom master of law skrev:

Jeg skulle også ønske jeg kunne synge med vakker stemme. Tenk så fantastisk å kunne bryte ut i fantastisk sang. Men det kan jeg altså ikke. 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synge :) Elsker sang og musikk. Kan ikke synge og våger det derfor heller ikke. Mimer i stedet. Er i et miljø der mange synger fantastisk og skulle så gjerne sunget med :)

Anonymkode: 75049...9a2

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å spille et instrument. Piano eller fiolin eller noe. 

Anonymkode: 404b3...986

Synge og spille kan dere da når som helst gå inn for å lære. Og nei, det er ikke medfødt...
(Jeg er sanglærer, og lover deg: du KAN lære!)

Anonymkode: 41006...64c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synge og spille kan dere da når som helst gå inn for å lære. Og nei, det er ikke medfødt...

Og jeg lover deg at ikke alle kan lære

Anonymkode: 3c8bf...e89

Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde tålmodighet og vilje nok til å tilegne meg kunsten å spille fele. 

Anonymkode: 7ad61...aaf

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg lover deg at ikke alle kan lære

OK, hvor lang musikkpedagogikk utdannelse har du, da, og hvor mange års praksis i feltet? Siden du mener at ikke alle kan lære, må du jo ha gjort dine undersøkelser.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde tålmodighet og vilje nok til å tilegne meg kunsten å spille fele. 

Anonymkode: 7ad61...aaf

Dét er noe annet. Øvedisiplin er kjernen! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dét er noe annet. Øvedisiplin er kjernen! 

Og evne til selvdisiplin er i stor grad medfødt og en del av personligheten. Det er individuelle forskjeller og Ikke alle mestrer dette like godt.

Og selv om alle kan lære å synge eller spille et instrument, kan ikke alle lære å bli veldig flinke til dette. Det er forskjell på å lære noe, være flink i noe og ha et talent for noe.

Slik du fremstiller det er det akkurat som du mener alle kan trene seg opp til å bli en talentfull sanger eller pianist. Bare man øver nok. Men slik fungerer det altså dessverre ikke.

Akkurat som feks en fotballtrener ikke kan trene opp hvem som helst til å bli en talentfull fotballspiller.

Skrevet

Kunne ønske jeg kunne synge, tegne fint, hadde også vært kjekt å kunne et instrument å at jeg kunne sy/strikke. Er ganske sikker på at jeg har adhd så jeg har ikke tålmodighet til noen ting 😉

Anonymkode: 956ef...88e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

OK, hvor lang musikkpedagogikk utdannelse har du, da, og hvor mange års praksis i feltet? Siden du mener at ikke alle kan lære, må du jo ha gjort dine undersøkelser.

Ddt finnes jo dem som er født uten armer for eksempel. Da kan det være tilnærmet umulig å lære å spille fiolin, men for de aller fleste vanlige mennesker dreier det seg om vilje til å bruke nok tid på å lære det.

Anonymkode: 5d643...ebd

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ddt finnes jo dem som er født uten armer for eksempel. Da kan det være tilnærmet umulig å lære å spille fiolin, men for de aller fleste vanlige mennesker dreier det seg om vilje til å bruke nok tid på å lære det.

Anonymkode: 5d643...ebd

Det er faktisk et par stykker som mangler en arm og bruker protese som har lært seg å spille fiolin. Det meste er åpenbart mulig. 😊

Anonymkode: befc0...d02

Skrevet

Jeg vil ikke bare ha et talent. Et talent er verdiløst om det ikke utvikles. Om verdens største skakktalent vokser opp på en isolert stillehavsøy og aldri ser et skakkbrett, hvilken glede har man da av talentet? Det er en stor jobb å bli flink i noe. Uansett hva det er og om mam har talent for det.

Men om jeg kunne få et ferdigutviklet talent skulle jeg ønske jeg var flink til å sy. 

Anonymkode: befc0...d02

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk ikke alle kan det fordi det vil innebære at man er i stand til å lytte ut toner også, og ikke alle har gehør. Jeg er en av dem. Som ungdom gikk jeg i kor og spilte litt gitar, men måtte gi opp begge deler til slutt fordi jeg er helt tonedøv. Jeg var f.eks. overhode ikke i stand til å stemme gitaren min selv, enda jeg øvde masse, og jeg har aldri klart å lytte ut en eneste tone. De gangene jeg hører andre synge skal det mye til før jeg klarer å høre om de ikke synger rent, det har hendt flere ganger at jeg litt henført har lyttet til en som synger og synes det var pent, bare for etterpå å bli fortalt av andre rundt meg at det var urent og falskt. Så joda, jeg kan jo synge, men jeg klarer ikke å avgjøre om jeg treffer på tonene, liksom 😅

Anonymkode: 84f35...597

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker av personlig erfaring

Skrevet

Ikke synge. Er så lei alle som må vise verden at de kan synge. Inflasjon D lux!

Anonymkode: f4bd2...6af

Skrevet

Kunstløp! Synes det er så fascinerende. Men krever jo også enormt mye trening. 

Anonymkode: d096a...2c1

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne synge! - jeg har prøvd! Har tatt sangtimer og sunget i kor, men høres helt forferdelig ut når jeg åpner munnen.  Eier IKKE sangstemme!! 

Skulle også ønske jeg kunne danse! Finnes ikke rytmesans i kroppen i heletatt 😕 Hadde 4 timer dans i 2 år, men klarte ikke lære meg å danse!! Helt forferdelig 

Anonymkode: b232d...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...