Gå til innhold

Kollegaen min. Kan dere mene noe om henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske ny i jobb. Vi er fem damer hvor tre, deriblant meg sitter sammen. De er hyggelige og naturlig nok er de mer sammensveiset enn hva de er med meg. Men hun ene forstår jeg meg ikke på. Hun har fortalt meg endel ting om hun andre som jeg synes grenser mot baksnakking (altså ikke drittkasting men mellom linjene setter henne i dårlig lys) hun har også gitt personlig informasjon om henne. Hvis denne personen er borte så er hun en veldig hyggelig dame å jobbe med og er hun andre på jobb så prater hun omtrent ikke med meg og viser ganske tydelig at det er hun andre hun ønsker å prate med. Hun kan feks gå bort til pulten til hun andre og stå og hviske med hun andre der. 
Det er så merkelig at jeg har problemer med å omstille meg, fra den ene dagen prater masse, tuller litt og ler, til neste dag der hun sier hei og går rett i fortrolig lavmælt samtale med hun andre. 
Hun andre da er en hyggelig og inkluderende dame og helt normal. 
Hva er greia?

Anonymkode: ddc70...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske ny i jobb. Vi er fem damer hvor tre, deriblant meg sitter sammen. De er hyggelige og naturlig nok er de mer sammensveiset enn hva de er med meg. Men hun ene forstår jeg meg ikke på. Hun har fortalt meg endel ting om hun andre som jeg synes grenser mot baksnakking (altså ikke drittkasting men mellom linjene setter henne i dårlig lys) hun har også gitt personlig informasjon om henne. Hvis denne personen er borte så er hun en veldig hyggelig dame å jobbe med og er hun andre på jobb så prater hun omtrent ikke med meg og viser ganske tydelig at det er hun andre hun ønsker å prate med. Hun kan feks gå bort til pulten til hun andre og stå og hviske med hun andre der. 
Det er så merkelig at jeg har problemer med å omstille meg, fra den ene dagen prater masse, tuller litt og ler, til neste dag der hun sier hei og går rett i fortrolig lavmælt samtale med hun andre. 
Hun andre da er en hyggelig og inkluderende dame og helt normal. 
Hva er greia?

En klassiker. Disse damene finner du over alt. Og den eneste muligheten til å ikke klikke er å overse så godt du kan. Du kan konfrontere og du kan klage - men det vil ikke endre personen.. 

Anonymkode: 66b00...531

Skrevet

Draaama. Best å ha et litt distansert forhold til slike folk.

Har en sånn person på jobben min også, tilfeldigvis en homofil mann. Lager så mye drama.

Anonymkode: 62550...c13

Skrevet

Det er en person du ikke bør stole på. Og i hvert fall ikke fortelle noe privat/sensitivt til. Og aldri bli med på baksnakking, hun forteller garantert videre hva du har sagt.

Dramakjerringer forpester virkelig arbeidsplasser 

Anonymkode: 2b139...8a4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en person du ikke bør stole på. Og i hvert fall ikke fortelle noe privat/sensitivt til. Og aldri bli med på baksnakking, hun forteller garantert videre hva du har sagt.

💯

Anonymkode: 2de91...e73

Skrevet

Har sånne her også. Men her går det på sjefen. Alt hun sier og gjør snakker dem ut. Alt er feil. Men dem sier ikke ett ord til henne. Så hun vet ikke at dem baksnakker henne og misliker det hun prøver å gjøre for oss. Falskt 

Anonymkode: c7e70...f2c

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig i dette! Ikke stol på henne!

Anonymkode: 200aa...7e7

Skrevet

Noe sier meg at hun snakker dritt om deg til hun andre også. Hadde prøvd å overse, prøv å vær hyggelig med alle. Det at hun har snakket bak ryggen til hun andre tror jeg er for å få deg til å ikke ønske å bli kjent med henne personlig. Sånn at du skal ta avstand. Det setter deg også i dårlig lys. 
Det er sånne overalt, i alle yrker, dessverre!

Har også ei på jobben som snakker mye dritt om hun andre, men når begge er på jobb er hun en helt annen person. Det er så jeg har tenkt at det kanskje er MEG det er noe galt med, siden jeg kanskje misforstår alt😣

Anonymkode: ff929...410

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe sier meg at hun snakker dritt om deg til hun andre også. Hadde prøvd å overse, prøv å vær hyggelig med alle. Det at hun har snakket bak ryggen til hun andre tror jeg er for å få deg til å ikke ønske å bli kjent med henne personlig. Sånn at du skal ta avstand. Det setter deg også i dårlig lys. 
Det er sånne overalt, i alle yrker, dessverre!

Har også ei på jobben som snakker mye dritt om hun andre, men når begge er på jobb er hun en helt annen person. Det er så jeg har tenkt at det kanskje er MEG det er noe galt med, siden jeg kanskje misforstår alt😣

Anonymkode: ff929...410

Ja. Det er slik. Jeg blir så usikker siden hun prater og er fortrolig en dag og avvisende den andre. Jeg snakker ikke dritt om noen på jobb så der er jeg helt trygg. Siden jeg er så utrygg på henne så har jeg ikke delt noe med henne som ikke tåler dagens lys. 
Nå forsvant den andre kollegaen ut i to timer og da var hun så skravlete med meg igjen. 😳

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Det er slik. Jeg blir så usikker siden hun prater og er fortrolig en dag og avvisende den andre. Jeg snakker ikke dritt om noen på jobb så der er jeg helt trygg. Siden jeg er så utrygg på henne så har jeg ikke delt noe med henne som ikke tåler dagens lys. 
Nå forsvant den andre kollegaen ut i to timer og da var hun så skravlete med meg igjen. 😳

Det kan være svært ødeleggende og slitsomt å jobbe et sted der noen holder på med jevnlig baksnakking og splitt/ hersk-oppførsel. 

Anonymkode: 6a51f...85d

Skrevet

Men kjønn har lite med saken å gjøre.  

Anonymkode: 6a51f...85d

Skrevet

Stakkars deg!!

jeg hadde en kollega før som jeg aldri ble klok på. Vi satt v siden av hverandre i åpent kontorlandskap, og hver morgen når hun var på jobb, hilste jeg selvfølgelig på henne. 30% av gangene sa hun hei tilbake. 70% av gangene smilte hun et påtvunget smil og svarte ingenting. Jeg følte meg tvunget til å hilse, fordi jeg bare er sånn av person. Men det var alltid veldig ubehagelig å komme på jobb når hun satt på plassen sin, og du ante ikke om hun egentlig vill hilse eller ikke.... 

Anonymkode: 1b9cf...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...