Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Da var det testet, og ble riktignok nokså stilt her. Men kan ikke vite 100%om det er kun pga løken eller fordi det har vart i 4 døgn og ville gitt seg uansett nå på denne tiden. Eller om det hjalp at hun fikk Paracet rett før hun la seg.. Har skjønt det slik at grunnen til at det virker, er at det er stoffer i løken som fører til mindre irritasjon i luftveiene. Noen som vet om det kun er imens vi sover? Eller blir symptomene bedre med løk dagtid også? Og blir symptomene bedre etterpå også? Altså etter en natt med løk. Hoster hun da mindre når hun står opp? Her er det hosting NON-stop både dag og natt😓 Anonymkode: 7ef50...b19
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Jeg jobber på lungeavdelingen, og hver aftenvakt legger vi en halv løk på hvert nattbord til pasientene våre. Vi henger også opp hvitløksbuketter på døren inn til avdelingen. Hver morgen er løken brun fordi den har absorbert alle virus og bakteriene pasientene har pustet ut i løpet av natten. Alle pasientene blir på mirakuløst vis friske og kan skrives ut neste dag! Eller ikke.. Selvfølgelig funker det ikke! Anonymkode: e8d05...37c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på lungeavdelingen, og hver aftenvakt legger vi en halv løk på hvert nattbord til pasientene våre. Vi henger også opp hvitløksbuketter på døren inn til avdelingen. Hver morgen er løken brun fordi den har absorbert alle virus og bakteriene pasientene har pustet ut i løpet av natten. Alle pasientene blir på mirakuløst vis friske og kan skrives ut neste dag! Eller ikke.. Selvfølgelig funker det ikke! Anonymkode: e8d05...37c Det er da ikke en selvfølge at det ikke fungerer, har du prøvd?? Hi skriver heller ingenting om at hun tror løken absorberer alle virus og bakterier og blir på mirakuløst vis frisk neste morgen. Derimot skriver hun at det er stoffer i løken som virker dempende på irritasjon i luftveiene og dermed kan dempe hoste, noe som godt kan tenkes. Du har vel kanskje skjært løk før og merket at det er ganske kraftige stoffer i løken?? Anonymkode: 2828c...826
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på lungeavdelingen, og hver aftenvakt legger vi en halv løk på hvert nattbord til pasientene våre. Vi henger også opp hvitløksbuketter på døren inn til avdelingen. Hver morgen er løken brun fordi den har absorbert alle virus og bakteriene pasientene har pustet ut i løpet av natten. Alle pasientene blir på mirakuløst vis friske og kan skrives ut neste dag! 🙄 Eller ikke.. Selvfølgelig funker det ikke! Anonymkode: e8d05...37c Skikkelig sjarmtroll du Anonymkode: 533c2...9fa
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Funker på tørrhoste, ikke slimhoste. Jeg har lagt merke til at hosten BLIR slimete før den opphører. Jeg tenker at løken gjør at slim produseres og dermed opphører hosten. Har forsøkt flere ganger nå og den forsvinner hver gang. Så kan de skolerte harselere så mye de orker, DE klarer ikke komme med råd som roer hosten. Ironisk?? Anonymkode: 54507...9ab
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på lungeavdelingen, og hver aftenvakt legger vi en halv løk på hvert nattbord til pasientene våre. Vi henger også opp hvitløksbuketter på døren inn til avdelingen. Hver morgen er løken brun fordi den har absorbert alle virus og bakteriene pasientene har pustet ut i løpet av natten. Alle pasientene blir på mirakuløst vis friske og kan skrives ut neste dag! Eller ikke.. Selvfølgelig funker det ikke! Anonymkode: e8d05...37c Joda, løk fungerer det. Bruker det når barna hoster og da hoster de alltid mye mindre. Mye fine stoffer i løk! Anonymkode: e9d61...470
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 Her fungerer det med løk! Hvorfor aner jeg ikke, ikke bryr jeg meg heller. Ungene får sovet uten hoste og dermed får jeg og sove. de kan hoste i timesvis, inn med løk og det blir stille på 2 minutter! Lukter kebab i hele etasjen morgenen etter! Anonymkode: 527df...04b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 Legger dere løken i en skål med vann, eller kun løk? Hvor langt unna barnet sånn ca plasserer dere løken? Anonymkode: 2375b...4e9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legger dere løken i en skål med vann, eller kun løk? Hvor langt unna barnet sånn ca plasserer dere løken? Anonymkode: 2375b...4e9 Litt vann i bunnen. Står på nattbordet her. Anonymkode: 54507...9ab
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 På 6.3.2020 den 1.16, Anonym bruker skrev: Skikkelig sjarmtroll du Anonymkode: 533c2...9fa 👍☺️ Anonymkode: 7ef50...b19
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Funker på tørrhoste, ikke slimhoste. Jeg har lagt merke til at hosten BLIR slimete før den opphører. Jeg tenker at løken gjør at slim produseres og dermed opphører hosten. Har forsøkt flere ganger nå og den forsvinner hver gang. Så kan de skolerte harselere så mye de orker, DE klarer ikke komme med råd som roer hosten. Ironisk?? Anonymkode: 54507...9ab Gode teorier! Slik jeg har forstått det så har ikke helsepersonell lov å anbefale noe uten at det er helsemessig og vitenskapelig bevist. Men om det ikke er farlig og harmløst, OG virker, så er det heller ingen som stiller seg negative til det. HS vår bare smilte lurt da jeg fortalte om løktrikset som hadde fungert. Men hun bekreftet heller ingenting eller fortalte om andre sine erfaringer. Hun sa bare; ‘Om det fungerer for dere, så kjør på👍 Anonymkode: 7ef50...b19
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Skrevet 7. mars 2020 9 timer siden, LeTwinsA skrev: Leste Løs Hore Trikset 😂😂😂 Ja det hadde jo vært et interessant tema nå i forkant av kvinnedagen! Hihi🤣 Anonymkode: 7ef50...b19
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, løk fungerer det. Bruker det når barna hoster og da hoster de alltid mye mindre. Mye fine stoffer i løk! Anonymkode: e9d61...470 Tredje natten det funker nå. Hoster hele dagen og stilner med løk om natten☺️ Hun begynner ikke å hoste litt igjen før i 04-05 tiden, men da mye mindre. Sikkert fordi stoffene i løken er mye svakere. Kjipe er at løken ikke kan brukes dagen etterpå, verken med eller uten vann i skålen. For det er tydeligvis disse fine stoffene i løken som oksiderer rundt i rommet (og ned i lungene til mini😳🙈) som lager god smake løken/maten. Løken smaker rett og slett nesten ingen ting dagen etter! Anonymkode: 7ef50...b19
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tredje natten det funker nå. Hoster hele dagen og stilner med løk om natten☺️ Hun begynner ikke å hoste litt igjen før i 04-05 tiden, men da mye mindre. Sikkert fordi stoffene i løken er mye svakere. Kjipe er at løken ikke kan brukes dagen etterpå, verken med eller uten vann i skålen. For det er tydeligvis disse fine stoffene i løken som oksiderer rundt i rommet (og ned i lungene til mini😳🙈) som lager god smake løken/maten. Løken smaker rett og slett nesten ingen ting dagen etter! Anonymkode: 7ef50...b19 Som oksiderer rundt i rommet og ned i lungene??? Hjelp. Anonymkode: 1094a...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå