Gå til innhold

Drikker cola hver dag,vil trappe ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker cola hver dag å ofte flere for dagen. Når jeg var syk så var det 7 dager jeg ikke drakk cola å da hadde jeg kraftig hodepine hver dag. Når jeg begynte å drikke cola igjen så har ikke lenger hatt vondt i hodet. Men så mye sukker som det er i brus så er det absolutt ikke bra for helsen så nå vil kutte ned til å kun drikke det på lørdager. Noen her som har vært veldig avhengig av cola å prøvd å slutte? Klarte dere det? Noen tips på veien til meg? :) Å hvor lenge varte hodepinen?

Anonymkode: 92775...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk flere bokser cola hver enste dag, det første jeg gjorde når jeg sto opp var å åpne en colaboks. En dag bestemte jeg meg for at nok er nok, og sluttet på dagen, kuttet ut det meste av godteri i tillegg. Nå drikker jeg cola en sjelden gang, men synes egentlig ikke det er så godt lenger. Jeg hadde aldri noe hodepine eller noen andre abstinenser.

Anonymkode: b7a4e...112

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg drakk flere bokser cola hver enste dag, det første jeg gjorde når jeg sto opp var å åpne en colaboks. En dag bestemte jeg meg for at nok er nok, og sluttet på dagen, kuttet ut det meste av godteri i tillegg. Nå drikker jeg cola en sjelden gang, men synes egentlig ikke det er så godt lenger. Jeg hadde aldri noe hodepine eller noen andre abstinenser.

Hadde vært lettere om jeg ikke fikk abstinenser men her får jeg så vondt i hodet at ikke paracet hjelper en gang. Så må bare forhøre meg om hvor lenge jeg kan regne med å måtte gå gjennom hodepinen.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde vært lettere om jeg ikke fikk abstinenser men her får jeg så vondt i hodet at ikke paracet hjelper en gang. Så må bare forhøre meg om hvor lenge jeg kan regne med å måtte gå gjennom hodepinen.

Uff, det høres ikke noe greit ut, man blir jo ikke akkurat motivert til å slutte da.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, det høres ikke noe greit ut, man blir jo ikke akkurat motivert til å slutte da.

Nei sant det. Har ikke drukket cola idag med en tilfeldighet å hodepinen er tilbake.

Skrevet

Prøv hypnose

Anonymkode: fddf5...d38

Skrevet

Hjelper det å erstatte koffeinen med noe annet en periode? Kaffe, koffeintabletter eller noe? Mot hodepinen, tenker jeg 

Skrevet
5 timer siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev:

Hjelper det å erstatte koffeinen med noe annet en periode? Kaffe, koffeintabletter eller noe? Mot hodepinen, tenker jeg 

Kaffe liker jeg ikke men kan jo prøve koffeintabletter :)

Skrevet

Du kan jo bytte den ut mot cola zero/cola uten sukker/Pepsi Max. Av de tre synes jeg definitivt Pepsi Max smaker best, men du må jo finne den du liker.

Anonymkode: 5299e...17c

Skrevet

Pepsi max synes jeg er så dårlig at jeg heller drikker vann. Men kan jo prøve en av de sukkerfri cola

Skrevet

Jeg er veldig glad i sjokolade, men for meg hjelper det å tenke på kaloriene.

Det er 420 kalorier i én liter cola ser jeg. Hvor mange liter i uka drikker du? 3 liter er ca 1200 kalorier...nesten hele dagsbehovet. 4 liter er over dagsbehovet i kun cola.. 

Anonymkode: 1b1aa...1e7

Skrevet

Eller kutte helt Cola? Hvorfor erstatte med noe annet dritt? 

Skrevet

Kaffe-abstinenser gir hodepine hos meg, men det går over etter ca tre dager. Kan det være du hadde ekstra vondt i hodet fordi du var syk? 

Te inneholder også koffein, så du kan prøve det også. 

Anonymkode: 2e0c9...af9

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller kutte helt Cola? Hvorfor erstatte med noe annet dritt? 

For å slippe den helt jævlige hodepinen. Men jo prøve koffeintabletter istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...