Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Skal ha barnebursdag, og et av barna har laktoseintoleranse. Hva vil det si mot mat? Har tenkt å servere pølser, sjokoladekake og godteposer. Hva må jeg passe på her? Anonymkode: bb8d8...983
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Snakk med foreldrene. De fleste tåler noe, noen tåler ingenting. Noen velger heller å spise litt og bli litt dårligere enn å unngå det helt. Is med melk er nok ikke en god ide. Anonymkode: 6aaac...fa1
MammantilNurket Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Snakk med foreldrene først, og hør hvordan de løser det hjemme. Jeg har laktoseintoleranse. Hos oss bruker vi laktosefri melk eller fløte til kaker/bakverk. sojamelk er også fint. Det finnes melkefrie pølser (Leiv Vidar sine er melkefrie, mener jeg - les på pakken). Det finnes sojabasert is, men ikke alle er like gode. Saftis eller sorbé er fint. Lykke til og gratulerer til jubilanten 🥳
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 De aller fleste pølser er uten melk/laktosefrie nå, men usikker på kyllingpølsene. De tror jeg inneholder laktose. Lollipop er trygg, sjokoladen på den er melkefri. Finnes også laktosefri is fra Diplom is. Veldig mye dyrere enn annen is da... bak kake med lktosefri melk eller vann, og blå soft smør feks. men hør med foreldrene, de har sikkert gode tips. Anonymkode: 26b12...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå