Gå til innhold

Adresse, regler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man endre adresse til hvor som helst? Eller finnes det regler på dette? Plutselig ser jeg at vi mottar en annen persons post - og vedkommende har endret adresse til vår husstand! Vi kjenner vedkommende, men hn bor ikke her, skal heller ikke bo her. Ved spørsmål til vedkommende om hvorfor, blir jeg avfeid. Jeg ønsker ikke posten til dette mennesket i min postkasse. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 223f2...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Putt rett tilbake i posten med påskrift "ukjent". Vedkommende skal antakelig svindle på trygd, bidrag eller liknende og trenger en adresse å hjelpe deg med. Ikke la han drive med det.

Anonymkode: b46ae...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.posten.no/adressetjenester/min-adresse Logg deg på her. Da kan du hake av for at denne personen ikke bor på adressen. Jeg ville også kontaktet folkeregisteret og hørt om vedkommende har meldt adresseendring til dere, eller om det bare er postadressen som er flyttet. Selve posten som kommer gjør du som hun over sier med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Putt rett tilbake i posten med påskrift "ukjent". Vedkommende skal antakelig svindle på trygd, bidrag eller liknende og trenger en adresse å hjelpe deg med. Ikke la han drive med det.

Anonymkode: b46ae...617

Ja, vi vet at hn sliter økonomisk og forsøker å få diverse gjennom NAV... synes dette ble ekkelt. 

 

11 minutter siden, Himmel og hav skrev:

https://www.posten.no/adressetjenester/min-adresse Logg deg på her. Da kan du hake av for at denne personen ikke bor på adressen. Jeg ville også kontaktet folkeregisteret og hørt om vedkommende har meldt adresseendring til dere, eller om det bare er postadressen som er flyttet. Selve posten som kommer gjør du som hun over sier med. 

Logget inn på linken du refererte til - der ligger jammen personen 2 ganger. Jeg meldte fra om feil. Takk for tips! Var ikke klar over denne oversikten!

 

Synes hele opplegget her er ekkelt og føler meg ført bak lyset... 

Anonymkode: 223f2...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi vet at hn sliter økonomisk og forsøker å få diverse gjennom NAV... synes dette ble ekkelt. 

 

Logget inn på linken du refererte til - der ligger jammen personen 2 ganger. Jeg meldte fra om feil. Takk for tips! Var ikke klar over denne oversikten!

 

Synes hele opplegget her er ekkelt og føler meg ført bak lyset... 

Anonymkode: 223f2...27d

Da melder du også fra til Nav om at personen har meldt adresseendring til dere, men at vedkommende ikke bor hos dere, men ikke vil endre dette.

Anonymkode: a5215...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...