Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Jeg er i 40 årene og har barn boende hjemme. Det er hektisk men jeg prioritere trening for meg selv 3 dager i uken. Har ei jeg jobber med som er 60 år. Hun sliter med ryggen og jeg har sagt at hun bør trene. Men hun har ikke tid. Det skjønner jeg ikke. Jeg vet at hun bruker tid på barnebarn. Har dere det også så travelt etter at barna har flyttet ut? Jeg ser fram til å få litt mere tid når ungene er voksne, men kanskje det ikke blir sånn Anonymkode: d1f10...eed
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Jeg er enslig og har to voksne barn og en tenåring, pluss en lat hund. Kun den yngste som bor hjemme, selv om de to eldste ofte er innom for må overnatte eller spise eller bare "chille" sammen med oss. Har ikke barnebarn. Jeg har absolutt tid til å trene. Har det i perioder veldig travelt på jobb, da kan det være at jeg ikke kan trene like ofte, men i prinsippet, hvis jeg hadde prioritert på den måten, kunne jeg ha trent hver eneste dag. Nå trener jeg kanskje 3-5 dager i uken Forresten, da barna var små, og jeg ikke var enslig, pleide mannen og jeg å bytte på å trene så ofte vi kunne. Ofte gjorde vi det slik at først dro den ene av oss ut og løp eller gikk tur en times tid, og etter på dro den andre. Gjerne hver dag. Jeg kan ikke forstå et ei som er 60 år og ikke har barn hjemme ikke har tid til å trene, tipper det er viljen det står på. Anonymkode: 75ff7...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Har tre mindreårige barn i alderen 6-17 år boende hjemme, samt to voksne barn og tre barnebarn i nabolaget. Mannen har tre voksne barn og 7 barnebarn. Vi stiller opp det vi kan, ene barnebarnet til mannen er multihandicappet og foreldrene trenger avlastning.Trener 4-6 ganger i uka, det er nødvendig for å kunne mestre hverdagen. Tre av treningene er løpeturer på ca 1 time mens mellomste barnet trener, resten er styrketrening. Anonymkode: 3f2e2...671
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Det med trening er alltid en prioritering. Jeg har ikke barnebarn enda, men barna krever jo lite av oss foreldre når de blir voksne. Selv om de kommer hjem på middag og slike ting så krever de deg jo ikke daglig og til faste tider sånn som mindre barn gjør. Jeg har fire barn, og det er akkurat nå de to yngste på 11 og 12 som krever mest tid. De må følges opp med lekser, kjøres og hentes på trening, vi voksne må bidra på dugnader i idretten og slike ting. Men selv det tar jo ikke all vår tid... Mannen trener sikker 5 ganger i uka, da utenom barnas aktiviteter. Det går helt fint. I går f.eks trente begge disse barna mellom kl 16 og 18, vi spiste middag kl 18.30 og mannen trente fra 20 til 21.30. De to eldste barna krevde ingenting, eldste jobbet kveldsvakt i går så ingen kontakt der mellom kl 15 og 23, og nest eldste satt og spilte online med noen venner. Den dagen barnebarna kommer vil jeg gjerne være en tilstedeværende bestemor, jeg vil gjerne hente i barnehagen, lage middag, være barnevakt osv, men det blir jo ikke hver dag hele dagen. Jeg regner med foreldrene ønsker å ha barna sine hjemme også Anonymkode: a2672...c52
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 I utgangspunktet har vi alle tid til det meste. Det handler mest om hva vi prioriterer. For noen er det viktig å ha perfekt hjem, andre trenger å bruke lang tid på alt - å spise, sminke seg, prate osv., noen har hund, noen liker å lese, andre synes de trenger å slappe av et par timer hver kveld, noen bruker tid på hage og hus og noen har stor familie og vennekrets som de bruker mye tid på. Når hun sier at hun ikke har tid tenker jeg at du bare få godta det. Hun prioriterer det som er viktigst og nødvendig for henne, og her havner ikke treningen like høyt som hos deg. Anonymkode: 2f02f...76a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i 40 årene og har barn boende hjemme. Det er hektisk men jeg prioritere trening for meg selv 3 dager i uken. Har ei jeg jobber med som er 60 år. Hun sliter med ryggen og jeg har sagt at hun bør trene. Men hun har ikke tid. Det skjønner jeg ikke. Jeg vet at hun bruker tid på barnebarn. Har dere det også så travelt etter at barna har flyttet ut? Jeg ser fram til å få litt mere tid når ungene er voksne, men kanskje det ikke blir sånn Anonymkode: d1f10...eed «Jeg vet at hun bruker tid på barnebarn» - selv om du har sagt at hun bør trene? Really? 😂😂😂 Verden danser ikke etter din pipe og noen mennesker syns relasjoner er viktigere enn det du gjør - dette kan da umulig være overraskende. Anonymkode: 41ca6...7b6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 Min søster er en del år eldre enn meg. Og hun syntes jo det var veldig deilig da begge barna flyttet hjemmefra, og hun fikk god tid til seg selv og sine ting. Hun og mannen gikk jo mer ut og koste seg, og fikk et bedre forhold enn hva de hadde. Men så har barna fått barn. Og min søster er sliten nå, for hun klarer ikke å si nei til å stille opp og passe barnebarn. Så hun passer de mye, synes vel hun kunne bli litt flinkere til å si nei iblant. Men sikkert lett for meg å si, som ikke har barnebarn. Men jeg er alene med en på 13 år og en på 18 år, har vært helt alene med de siden minste var 1 år. Og jeg har jo fått mye større frihet, ikke noe problem å dra på trening, jentekveld, kino, konsert osv. Anonymkode: 8dfdf...ae6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 Altså, ungen min er 10 år, jeg er alene, og jeg har tid til å trene. Det handler om hva man har lyst til å bruke tiden sin på. Hun er tydeligvis ikke så veldig opptatt av å trene, og det er jo faktisk hennes sak. Anonymkode: 3e975...712
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Skrevet 5. mars 2020 Jeg har ikke tid til å trene. Men jeg har fortsatt to små som bor hos meg da. Anonymkode: 48420...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå