Gå til innhold

Dårlig luft og inneklima i boligen


AndersNor

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen kan hjelpe meg med noen tips til å forbedre luftkvaliteten i boligen min. Leier en liten bolig på kanskje 70 m2, med 2 soverom og bad i 2. etasje og stue/kjøkken i ett + entre i 1. Det er en kjøkkenvifte som står på 1 hele tiden som også styrer avtrekk på badet. Det er også gulvvarme i 1. etasje og på bad, tror det er varmekabler. Ventil i stuen og på badet, vindusventiler på to vinduer i stuen og på soverom. Bygget er fra kanskje 2006, men er langt i fra sikker.

 

Har spesielt dårlig luft på soverommene men også i stue. For å få litt brukbart inneklima innimellom må jeg stadig passe på og lufte en gang annenhver time, og kontrollere temperaturen til ca 18, men har problemer med at jeg blir lett forkjøla når Jeg sover med vinduet litt åpent og temperaturen er så lav, samtidig som luften føles rå. Rutinen nå er å sjokklufte fra ca 22,5 ned til 19 grader før sengetid og sove med vinduet litt åpent eller med vindusventilen åpen, dørene til soverommet lukket for ellers blir soverommene for varme, men luften blir fremdeles ikke bra. Å skru opp viftene gjør luften kjempetørr og enda mer ubehagelig. Sønnen min har også lett astma og trives ikke i innemiljøet her. Luften føles viskøs og tung å puste i. er også bekymret for om det kan være radonproblemer siden luften er så tett. Samtidig er alternativet å finne en annen bolig å leie, en kjellerleilighet med sikkert lignende utfordringer.

 

Kan noen bidra med tips til om jeg kan gjøre noe selv, eller om hva huseier kanskje kunne gjort for å bedre situasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...