Gå til innhold

Softshelljakker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt to. Her hvor jeg bor var de vanntette og jeg brukte dem som regnjakker, men nå skal det sies at jeg bor på et sted der det veldig sjelden regner mye. Det er vanligvis litt forsiktig drypping fra himmelen. Da blir dråpene liggende utenpå stoffet.

Har du vært ute en stund og det virkelig høljer ned så trekker vannet inn i stoffet. Personlig har jeg aldri blitt gjennomvåt med softshelljakker, men som sagt: Været her jeg bor tilsier ikke at man blir det. Ville nok ha satset på noe annet hvis jeg bodde på Vestlandet for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke like vanntette som allværsjakker, men de er litt vanntette.

Anonymkode: 5d023...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Noen har lav vannsøyle, noen har høyere. 

Til barn vet jeg at Name it og Reflex har 8000 mm på sine softshellklær. Reima har 10000 mm. Noe som er brukbar vannsøyle, ikke tett som regntøy, men skal litt til før man blir gjennomvåt.

Bergans sier sine produkt er vannavvisende, hvilken vannsøyle det vil si er ikke godt å si, 3000 mm kanskje

Anonymkode: 90a28...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er minst vannavvistende, som regel ganske tette om du ikke er ute i timevis i øse pøse.

Men de er veldig klamme, for de puster jo ikke. Har kjøpt to stykker i min karriere som mamma, og ingen av dem ble mye brukt. Ungene ble svette i dem og synes ikke de var gode å ha på i lek ute.

Anonymkode: 73a84...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...