Gå til innhold

Bytte skole innad i kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av mange årsaker vurderer nå jeg og far til barna å bytte skole innad i kommunen. Vi ser de skriver at nærskole prinsippet står sterkt på kommunens hjemmesider. Er det noen her som har gjort dette? Var det vanskelig? 

Anonymkode: ea05e...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk byttet på grunn av alvorlig vold mot 1.klassingen. Fikk byttet skole etter 5 måneder, men det var ikke uten kamp 

Anonymkode: 831d9...23f

Skrevet

Det er nok veldig ulik praksis fra kommune til kommune. 

Anonymkode: a2fa5...436

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok veldig ulik praksis fra kommune til kommune. 

Anonymkode: a2fa5...436

Det tenker jeg også. Samtidig vil jeg tro at det også kommer veldig an på grunnen(e) til at dere vil bytte. Og elevtall på den nye skolen. Regner med det skal mer til for å få byttet om skolen dere søker barnet/ barna til er stappfull enn om det er en bitteliten skole med sånn 15 elever på trinnet.

Skrevet

Vi bor i Bergen og fikk byttet til naboskolen uten spørsmål.

Anonymkode: 54ba6...449

Skrevet
6 minutter siden, Superdolly skrev:

Det tenker jeg også. Samtidig vil jeg tro at det også kommer veldig an på grunnen(e) til at dere vil bytte. Og elevtall på den nye skolen. Regner med det skal mer til for å få byttet om skolen dere søker barnet/ barna til er stappfull enn om det er en bitteliten skole med sånn 15 elever på trinnet.

Vår grunn er vold mot ett av barna våre. Vil ikke gå nærmere inn på det enn det. 
Vi har forsøkt å ta det med både rektor og politiet. Vi nådde ikke frem der.

Den andre skolen er 2 mil unna, men det får vi til. Skolen i dag er 300 m unna.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår grunn er vold mot ett av barna våre. Vil ikke gå nærmere inn på det enn det. 
Vi har forsøkt å ta det med både rektor og politiet. Vi nådde ikke frem der.

Den andre skolen er 2 mil unna, men det får vi til. Skolen i dag er 300 m unna.

Hvis barna blir utsatt for vold på skolen og dere ikke når fram hos rektor, synes jeg dere skal kreve bytte. Ta kontakt med kommunen og spør om muligheten først, men dersom det ikke lar seg gjøre eller tar svært lang tid, så ville jeg bare holdt barnet hjemme, med beskjed om at så lenge kommunen ikke kan tilby en skolehverdag uten vold, kan ikke du sende barnet på skolen. Barnet kommer derfor ikke på skolen før han enten får annen skoleplass eller den nåværende skolen har kommet opp med en tiltaksplan som dere foreldre har tro på. 

Anonymkode: 926fd...6cf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

...beskjed om at så lenge kommunen ikke kan tilby en skolehverdag uten vold, kan ikke du sende barnet på skolen

Men hvordan kan egentlig skolen garantere for at det ikke skal oppstå vold? Hvordan kan de love at INGEN av elevene på skolen vil sparke, slå eller kaste ting på noen? Dette vil jo kreve nærmest at hvert eneste barn konstant har en voksen på seg?

Anonymkode: 874d4...9a0

Skrevet

Det kommer mye an på kapasiteten på skolen dere søker dere til. 

Er det god kapasitet kan det være bare en formalitet å bytte, er det helt fullt og sprengt kapasitet kan det være nærmest umulig når dere bor såpass langt unna 

Jeg personlig hadde flyttet. Uutholdelig for barnet å bo 2 mil unna skole og venner så jeg hadde flyttet nærmere. 

Anonymkode: a1c15...2ae

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan kan egentlig skolen garantere for at det ikke skal oppstå vold? Hvordan kan de love at INGEN av elevene på skolen vil sparke, slå eller kaste ting på noen? Dette vil jo kreve nærmest at hvert eneste barn konstant har en voksen på seg?

Anonymkode: 874d4...9a0

Jeg sier ikke at skolen skal garantere at vold aldri skal forekomme, jeg sier at de skal sørge for en voldsfri hverdag. Eventuelle voldshendelser skal være unntak, og de skal tas tak i. 

Skrevet

Vi søkte og fikk bytte iløpet av 3 dager. Ikke noe problem. Barnet hadde blitt utsatt for mobbing hele barneskolen og orka ikke mer da hun kom på ungdomsskolen og det bare fortsatte.

Anonymkode: 86be6...d19

Skrevet

Her er det så og si umulig. Eneste jeg vet om er mobbing der offeret nekter å gå på opprinnelig skole. Ellers er det ingen som får bytte. 

Anonymkode: d56bc...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...