Gå til innhold

Snør det hos deg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke akkurat i dag, men jeg tror vi er på vei mot ny snørekord 😊 har helt vanvittig mye snø nå, og enda er den verste snømåneden foran oss. Enkelte steder i byen er skavlene over 2 meter høye 😄

Anonymkode: 60f23...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sol fra nesten skyfri himmel. Kom litt snø i helgen, som fortsatt ligger. (Sunnmøre.)

Anonymkode: 2a563...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært fantastisk flott vær i dag. Knallblå himmel, strålende sol, ikke et vindpust. Jeg fant meg et sted nede ved sjøen og satt der i et par timer og bare nøt solen og lyden av fuglesang og bølgeskvulp og lukten av salt sjø og vår.

Jeg satt helt usjenert til, ingen i nærheten. Og likevel følte jeg etter en stund at noen så på meg, kikket meg rundt, men så ingen. Følelsen fortsatte, og plutselig oppdaget jeg en fulg, som jeg ikke visste hvilken type det var, som stod og lå bare få stener bortenfor meg. Helt uredd selv om jeg flyttet litt på meg, tok bilder, hostet. Den var helt avslappet. Hadde funnet seg den stenen som hadde farger som gjorde at den selv gikk nesten i ett med stenen, og la seg innimellom ned, med hodet under vingen, men alltid med ett øye åpent og fulgte med på bølgene etter båter, om han måtte flytte seg. Innimellom fikk han en liten vannsprut på seg, da pusset han det bort, så på meg før han la hodet under vingen igjen. Det var tydelig at den også likte varmen :)

Hjemme fant jeg ut at den heter fjæreplytt og at den var i vinterdrakt - en fugl jeg aldri har sett før.

https://forskning.no/partner-bakgrunn-dyreverden/bakgrunn-ukens-fugl-fjaereplytt/594775

Så lærte jeg noe nytt i dag også :) Og beskrivelsen her stemmer virkelig, dette var en usedvanlig uredd fugl :)

Anonymkode: e97c3...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...