Gå til innhold

Er det mulig..sykehus og roting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en hjertetest i forbindelse med en hendelse for en måned siden. Var innlagt, og mens jeg var der oppdaget de at hjertet slo litt vel vilt når jeg sto. Fikk en holter-monitor jeg skulle bruke i 24 timer hjemme og da prøve å gjøre mest mulig av vanlige aktiviteter, med et skjema jeg skulle fylle ut. Fikk på meg denne da jeg ble skrevet ut, og skulle levere den dagen etter på samme avdeling. Ved levering fikk jeg beskjed om at hvis de ikke fant noe hørte jeg ikke noe fra de, men at fastlegen uansett skulle få beskjed om resultatet.

Ved en tilfeldighet var jeg hos legen nå, og siden han fortsatt ikke hadde fått noen beskjed om hva som hadde skjedd ringte han sykehuset. Etter mye om og men, og et døgn senere, innrømmer de nå at de ikke finner denne. De har altså glemt å lese av monitoren!? Så nå må jeg gjøre det igjen..

Jeg vet menneskelig svikt kan skje, men syns jo det er merkelig at dette ikke har blitt oppdaget før? 

Er dette noe jeg burde klage på?

Anonymkode: e6f7e...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv sier; menneskelig svikt kan skje.

Hvordan tenker du at dette skulle blitt oppdaget dersom ingen etterlyste resultatet? Det har jo hverken du eller legen gjort?

Kjipt ja, men hva tenker du at en klage skal føre til? Det er helt klart et avvik, som du kan spørre om de har registert. Heldigvis har det ikke fått noen store konsekvenser for deg (regner jeg med ettersom du ikke har etterlyst resultatet og da sannsynligvis ikke hatt de store problemene i etterkant)

Anonymkode: 5dc19...b64

Skrevet

Tja, ja, nei. Vet du, selv om det er system på sykehus, kan man ikke stole på systemet  Jeg ventet i 6 uker på å få vite når kreftbehandlingen min skulle starte. 3 uker for lenge, og det var ikke min feil foråsidetsånn! Hadde jeg ikke ringt ville jeg mest sannsynlig blitt glemt. Menneskelig svikt her og. 

Anonymkode: d7de1...8f3

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som du selv sier; menneskelig svikt kan skje.

Hvordan tenker du at dette skulle blitt oppdaget dersom ingen etterlyste resultatet? Det har jo hverken du eller legen gjort?

Kjipt ja, men hva tenker du at en klage skal føre til? Det er helt klart et avvik, som du kan spørre om de har registert. Heldigvis har det ikke fått noen store konsekvenser for deg (regner jeg med ettersom du ikke har etterlyst resultatet og da sannsynligvis ikke hatt de store problemene i etterkant)

Anonymkode: 5dc19...b64

Nei, klage ble kanskje feil ord. Jeg har jo problemer, er sliten 24/7 og pulsen stiger med 70-80 slag når jeg har stått i et minutt. Men tenkte at siden jeg ikke hørte noe var det ikke hjertet som var problemet. Og det kan jo godt tenkes at det fortsatt ikke er der det ligger, men siden de mente det var viktig med denne testen tenkte jeg jo den ville bli lest av i det minste 🙈 Men, jeg mente ikke klage sådan, og det du sier om å spørre om det er meldt avvik var nok mer det jeg så for meg! 
Tusen takk for svar og tips 😊

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, ja, nei. Vet du, selv om det er system på sykehus, kan man ikke stole på systemet  Jeg ventet i 6 uker på å få vite når kreftbehandlingen min skulle starte. 3 uker for lenge, og det var ikke min feil foråsidetsånn! Hadde jeg ikke ringt ville jeg mest sannsynlig blitt glemt. Menneskelig svikt her og. 

Uff, så utrolig kjipt :( Det viser nok aller mest hvor overarbeidet de som jobber der er, fra radiologer, til sykepleiere til leger..

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, klage ble kanskje feil ord. Jeg har jo problemer, er sliten 24/7 og pulsen stiger med 70-80 slag når jeg har stått i et minutt. Men tenkte at siden jeg ikke hørte noe var det ikke hjertet som var problemet. Og det kan jo godt tenkes at det fortsatt ikke er der det ligger, men siden de mente det var viktig med denne testen tenkte jeg jo den ville bli lest av i det minste 🙈 Men, jeg mente ikke klage sådan, og det du sier om å spørre om det er meldt avvik var nok mer det jeg så for meg! 
Tusen takk for svar og tips 😊

Uff, så utrolig kjipt :( Det viser nok aller mest hvor overarbeidet de som jobber der er, fra radiologer, til sykepleiere til leger..

Eller som jeg fikk beskjed om, legen trodde hun hadde meldt meg videre etter å ha snakket med overlegen. For så å dra på ferie. At jeg ringte og etterspurte videre behandling ca fire ganger på disse seks ukene, hjalp ikke. Fikk til og med beskjed fra en sykepleier som snakket med legen om at jeg ikke hastet. Det hang på ingen måte på greip. Man skal være frisk for å være syk, dessverre 

Skrevet

Jeg er helsepersonell selv, har vært syk noen år nå, og ikke noe forbauser meg lenger. Har opplevd så enormt mye feil og slurv at det er skremmende. Slik helsevesenet fungerer i dag MÅ man følge med selv og følge opp og dobbelsjekke, for man kan ikke ta for gitt at ting blir gjort. Så jeg er enig med 8f3 over her som sier at man må være frisk for å være syk...

Anonymkode: fd734...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...