Gå til innhold

Nå begynner Norge å havne høyt opp på kartet over coronatilfeller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Dette går så bra så. Vask hender 😊

Anonymkode: 85e8f...ec2

Jeg tror jeg er en av de i Norge som vasker hendene oftest :P

Alltid. Hele året. Hver dag.

Anonymkode: f6f7e...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har seks. Ro dæ ne, Fransoas.

Anonymkode: 543a2...1fd

Du ligger litt bak. Offesirlle tall er nå 32 tror jeg.

Anonymkode: d4efa...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi norge er verdens rikeste og mest bortskjemte land. så vi har til å reise, og ikke vett til å la vær

Anonymkode: 843c9...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har veldig mange smittede i forhold til andre små land, men det er ikke rart når ikke Norge vil ta noen forholdsregler enda WHO anbefaler det

Anonymkode: c4ae4...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ligger litt bak. Offesirlle tall er nå 32 tror jeg.

Anonymkode: d4efa...2f6

Fortsatt ingenting.

Anonymkode: 543a2...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig mange smittede i forhold til andre små land, men det er ikke rart når ikke Norge vil ta noen forholdsregler enda WHO anbefaler det

Anonymkode: c4ae4...03f

Det er utrolig provoserende. Andre land setter alt til side og putter milioner i karantene. Her setter vi syke på rutefly og sender syke leger på jobb. Kan jo ikke gå glipp av inntjeninger. 

Anonymkode: ad3ec...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er utrolig provoserende. Andre land setter alt til side og putter milioner i karantene. Her setter vi syke på rutefly og sender syke leger på jobb. Kan jo ikke gå glipp av inntjeninger. 

Anonymkode: ad3ec...380

Så er det alle de som er i "karantene" hjemme, mens de de bor sammen med ikke er i karantene og lever som vanlig. Bare ikke del håndkle, så får det visst bra. Ikke rart smitten brer seg

Anonymkode: c4ae4...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen av de smittede har vært særlig syke, de fleste har ikke hatt symptomer i det hele tatt. Så du kan bare ta det med ro. dEt går over snart.

Anonymkode: c60e4...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men ingen av de smittede har vært særlig syke, de fleste har ikke hatt symptomer i det hele tatt. Så du kan bare ta det med ro. dEt går over snart.

Anonymkode: c60e4...12c

Du vet ingenting om ev. ettervirkninger. Noen sykdommer har det.

Anonymkode: f6f7e...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang hva? Vi har jo influensasesong en gang i året, og har fulgt samme prosedyre hvert år. Tilbyr vaksine til dem som er i risikogrupper, og lever ellers som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i beslutningen som er tatt jeg altså, gevinsten ved å sette inn allverdens tiltak er bitteliten, men ulempen er kjempestor.

Dette vil spre seg uansett hva de setter inn av tiltak, det vil spre seg litt saktere, men det vil spre seg. Da er det ingen vits å la de økonomiske konsekvensene for landet bli større enn nødvendig.

Anonymkode: 0a672...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig i beslutningen som er tatt jeg altså, gevinsten ved å sette inn allverdens tiltak er bitteliten, men ulempen er kjempestor.

Dette vil spre seg uansett hva de setter inn av tiltak, det vil spre seg litt saktere, men det vil spre seg. Da er det ingen vits å la de økonomiske konsekvensene for landet bli større enn nødvendig.

Anonymkode: 0a672...153

Ja, noen gamle og/eller svake menneskers liv fra eller til🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ad3ec...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig i beslutningen som er tatt jeg altså, gevinsten ved å sette inn allverdens tiltak er bitteliten, men ulempen er kjempestor.

Dette vil spre seg uansett hva de setter inn av tiltak, det vil spre seg litt saktere, men det vil spre seg. Da er det ingen vits å la de økonomiske konsekvensene for landet bli større enn nødvendig.

Anonymkode: 0a672...153

Hadde de satt alle fra Italia og Kina i 14 dagers karantene ved hjemkomst, så ville de sluppet å bruke ressurser på å finne ut hvem de hadde smittet på veien. Derfor går det antagelig mange med veldig lette coronasymptom og smitter andre. Neste uke vil tilfellene i naive Norge eksplodere.

Anonymkode: f4b29...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde de satt alle fra Italia og Kina i 14 dagers karantene ved hjemkomst, så ville de sluppet å bruke ressurser på å finne ut hvem de hadde smittet på veien. Derfor går det antagelig mange med veldig lette coronasymptom og smitter andre. Neste uke vil tilfellene i naive Norge eksplodere.

Anonymkode: f4b29...0c9

Og hadde de satt legen fra ous i karantene, så hadde de sluppet å ha flere hundre ansatte i karantene nå

Anonymkode: c4ae4...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde de satt alle fra Italia og Kina i 14 dagers karantene ved hjemkomst, så ville de sluppet å bruke ressurser på å finne ut hvem de hadde smittet på veien. Derfor går det antagelig mange med veldig lette coronasymptom og smitter andre. Neste uke vil tilfellene i naive Norge eksplodere.

Anonymkode: f4b29...0c9

Smitten kommer uansett. Det er greit å prøve å begrense spredningen, spre det litt ut i tid sånn at belastningen på helsevesen, arbeidsplasser osv blir fordelt litt utover, men å tro at vi skulle klare å forhindre smitte som finnes på store deler av kloden er en utopi.  

Anonymkode: 57a85...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, noen gamle og/eller svake menneskers liv fra eller til🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ad3ec...380

Det er et nytt influensa/forkjølelsesvirus, det hadde ikke vært mulig å stoppe det. Det er ikke mulig å stoppe det. 

Denne våren vil det spre seg over hele verden og det er ikke lenge før det ikke lenger er en nyhetssak at nye mennesker er smittet.

Jeg er i risikosonen selv jeg, og har selvfølgelig vaksinert meg mot sesonginfluensa, men jeg tror virkelig ikke at vi kunne stoppet dette viruset her på norskegrensen. Det er akkurat som fugleinfluensa og svineinfluensa kommet for å bli, det kommer til å ta runden på jorda dette også.

Vi snakker ikke om noen svake mennesker fra eller til, vi snakker om hvor mye vi skal la dette viruset ødelegge verdensøkonomien. Uansett hvor mange restriksjoner vi lager til nå så vil vi før eller senere bli utsatt for viruset. Kanskje kunne vi forsinket det noe så vi ikke ble utsatt denne våren men neste vinter isteden, men hvilken rolle spiller det.

Anonymkode: 0a672...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så er det alle de som er i "karantene" hjemme, mens de de bor sammen med ikke er i karantene og lever som vanlig. Bare ikke del håndkle, så får det visst bra. Ikke rart smitten brer seg

Anonymkode: c4ae4...03f

Akkurat det du påpeker her er jo bare helt ulogisk og nesten latterlig når man vet hvor utrolig lett dette viruset smitter.

To dager på jobb og legen har smittet minst fem av sine kolleger og et ev. ukjent antall pasienter/andre. Mens de som bor sammen med folk i karantene, de kan visst ikke bli smittet - forstå det den som kan ;)

Anonymkode: 0dbca...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et nytt influensa/forkjølelsesvirus, det hadde ikke vært mulig å stoppe det. Det er ikke mulig å stoppe det. 

Denne våren vil det spre seg over hele verden og det er ikke lenge før det ikke lenger er en nyhetssak at nye mennesker er smittet.

Jeg er i risikosonen selv jeg, og har selvfølgelig vaksinert meg mot sesonginfluensa, men jeg tror virkelig ikke at vi kunne stoppet dette viruset her på norskegrensen. Det er akkurat som fugleinfluensa og svineinfluensa kommet for å bli, det kommer til å ta runden på jorda dette også.

Vi snakker ikke om noen svake mennesker fra eller til, vi snakker om hvor mye vi skal la dette viruset ødelegge verdensøkonomien. Uansett hvor mange restriksjoner vi lager til nå så vil vi før eller senere bli utsatt for viruset. Kanskje kunne vi forsinket det noe så vi ikke ble utsatt denne våren men neste vinter isteden, men hvilken rolle spiller det.

Anonymkode: 0a672...153

Samtidig minker Kinas utslipp av NO2 med 25 prosent. Selv om det er kjipt for økonomien er det fantastisk for miljøet! 

Anonymkode: ad3ec...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig minker Kinas utslipp av NO2 med 25 prosent. Selv om det er kjipt for økonomien er det fantastisk for miljøet! 

Anonymkode: ad3ec...380

Og ikke minst så viser det tydeligere enn noen tiltak hvor enorm effekt det å kutte ned på produksjon og forbruk har for miljøet.

Nå finnes helt tydelige bilder som viser effekten, det er ikke bare en teoretisk greie som er lett å bortforklare. Det er synlig og målbart!

Anonymkode: 0dbca...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og ikke minst så viser det tydeligere enn noen tiltak hvor enorm effekt det å kutte ned på produksjon og forbruk har for miljøet.

Nå finnes helt tydelige bilder som viser effekten, det er ikke bare en teoretisk greie som er lett å bortforklare. Det er synlig og målbart!

Anonymkode: 0dbca...a47

Ja! Ved å minske forbruk av unødvendige ting kan vi komme langt. 

Anonymkode: ad3ec...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et nytt influensa/forkjølelsesvirus, det hadde ikke vært mulig å stoppe det. Det er ikke mulig å stoppe det. 

Denne våren vil det spre seg over hele verden og det er ikke lenge før det ikke lenger er en nyhetssak at nye mennesker er smittet.

Jeg er i risikosonen selv jeg, og har selvfølgelig vaksinert meg mot sesonginfluensa, men jeg tror virkelig ikke at vi kunne stoppet dette viruset her på norskegrensen. Det er akkurat som fugleinfluensa og svineinfluensa kommet for å bli, det kommer til å ta runden på jorda dette også.

Vi snakker ikke om noen svake mennesker fra eller til, vi snakker om hvor mye vi skal la dette viruset ødelegge verdensøkonomien. Uansett hvor mange restriksjoner vi lager til nå så vil vi før eller senere bli utsatt for viruset. Kanskje kunne vi forsinket det noe så vi ikke ble utsatt denne våren men neste vinter isteden, men hvilken rolle spiller det.

Anonymkode: 0a672...153

Å utsette spredningen kan være viktig både for å sørge for at helsevesenet ilke får alt for mange pasoemter på en gang, for at samfunnet skal fungere hele tiden og ikke stoppe opp fordi alt for mange er syke på en gang og fordi det gir oss mulighet til å utvikle vaksiner, medisiner og behandlinger som kan gjøre sykfomsforløpet vesentlig lettere for en del og hindre dødsfall.

Anonymkode: d4efa...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det du påpeker her er jo bare helt ulogisk og nesten latterlig når man vet hvor utrolig lett dette viruset smitter.

To dager på jobb og legen har smittet minst fem av sine kolleger og et ev. ukjent antall pasienter/andre. Mens de som bor sammen med folk i karantene, de kan visst ikke bli smittet - forstå det den som kan ;)

Anonymkode: 0dbca...a47

Det er en viss logikk i det. 

Viruset smitter sandynlig vis lite før du får symptomer (men det kan skje). De som er satt i karantene er sansynlig vis ikke smittet og om de skulle væte smittet er de sandynlig vis ikke smittefarlige enda. Faren fof at familiemrdlemmene skal smitte noen utenfor familien før den som er satt i karantene har blitt syk er derfor minimal. Hvis du har hatt nærkontakt med en som faktisk er syk stiller saken seg annerledes. Da er det en reell fare for videre smitte og hele familien bør i karantene.

Anonymkode: d4efa...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...