Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Jeg har et dilemma. Jeg er hyperallergisk (i mangel på bedre ord og jeg vet at forklaringen ville virket forvirrende for samtlige her inne, så holder meg til det begrepet). Reagerer på 90% av all mat. Pollen, dyr etc. La oss snakke om pollen: Jeg må ha kortisonsprøyte om 1 måned. Men egentlig skulle jeg hatt den allerede, merker at pollenet ødelegger meg fysisk og psykisk. Det er or/hassel som holder på nå, så kommer bjørk etc., og det store, skumle gresset i juni. Jeg å være full av kortison innen den tid. Men jeg har litt tid på meg. Jeg vet ikke om jeg har dårlig immunforsvar, skjønner ikke det greiene der. Er visst individuelt? Periodevis får jeg "alt", periodevis får jeg ingenting selv om alle andre i huset er syke... I år er det sånn. De lå rett ut med influensa og over 40 i feber, jeg fikk bare et snev av det. Tror jeg hadde 37.5 på det meste. Men jeg er redd for å ta kortison på grunn av coronaviruset. Er det helt teit å være redd for det!? Kan jeg bare ta sprøyta, egentlig? Anonymkode: a833a...244
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men jeg er redd for å ta kortison på grunn av coronaviruset Hvorfor er du redd for det? Anonymkode: 28c53...40a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du redd for det? Anonymkode: 28c53...40a Kortison gjør deg med tilbøyelig til å reagere alvorlig på infeksjoner, og kan dempe symptomene på infeksjon slik at man ikke oppsøker lege. Anonymkode: a833a...244
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kortison gjør deg med tilbøyelig til å reagere alvorlig på infeksjoner, og kan dempe symptomene på infeksjon slik at man ikke oppsøker lege. Anonymkode: a833a...244 Aha, det visste jeg ikke. Takk for forklaring Anonymkode: 28c53...40a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha, det visste jeg ikke. Takk for forklaring Anonymkode: 28c53...40a bare hyggelig Anonymkode: a833a...244
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Ville du tenkt deg om to ganger mtp sesonginfluensa, eller vanlig infeksjonssesong? Hva er konsekvensene for å la være å ta kortison vs det å ta kortison? For å være enig er det mange andre ting som hadde bekymret meg mer enn corona. Feks vanlig i influensa. Anonymkode: da582...9df
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville du tenkt deg om to ganger mtp sesonginfluensa, eller vanlig infeksjonssesong? Hva er konsekvensene for å la være å ta kortison vs det å ta kortison? For å være enig er det mange andre ting som hadde bekymret meg mer enn corona. Feks vanlig i influensa. Anonymkode: da582...9df Hvis jeg visste at det "gikk influensa" i nærområdet og at det smittet like raskt som coronaviruset så ja. Anonymkode: a833a...244
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Allergi er jo egentlig et overaktivt immunforsvar; så du trenger jo ikke være mer i faresonen enn andre når det gjelder influensasykdommer. Altså, du blir vel smittet som andre, men det dreper ikke flere allergikere enn andre. Anonymkode: a181c...bff
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Hva med å spørre legen din? Anonymkode: 15dcc...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå