Gå til innhold

Noen som kan endel om helse og risiko her? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et dilemma. Jeg er hyperallergisk (i mangel på bedre ord og jeg vet at forklaringen ville virket forvirrende for samtlige her inne, så holder meg til det begrepet). Reagerer på 90% av all mat. Pollen, dyr etc. 

La oss snakke om pollen: Jeg  ha kortisonsprøyte om 1 måned. Men egentlig skulle jeg hatt den allerede, merker at pollenet ødelegger meg fysisk og psykisk. Det er or/hassel som holder på nå, så kommer bjørk etc., og det store, skumle gresset i juni. Jeg å være full av kortison innen den tid. Men jeg har litt tid på meg.

Jeg vet ikke om jeg har dårlig immunforsvar, skjønner ikke det greiene der. Er visst individuelt? Periodevis får jeg "alt", periodevis får jeg ingenting selv om alle andre i huset er syke... I år er det sånn. De lå rett ut med influensa og over 40 i feber, jeg fikk bare et snev av det. Tror jeg hadde 37.5 på det meste.

Men jeg er redd for å ta kortison på grunn av coronaviruset. Er det helt teit å være redd for det!? Kan jeg bare ta sprøyta, egentlig? 

 

Anonymkode: a833a...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er redd for å ta kortison på grunn av coronaviruset

Hvorfor er du redd for det?

Anonymkode: 28c53...40a

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du redd for det?

Anonymkode: 28c53...40a

Kortison gjør deg med tilbøyelig til å reagere alvorlig på infeksjoner, og kan dempe symptomene på infeksjon slik at man ikke oppsøker lege. 

Anonymkode: a833a...244

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kortison gjør deg med tilbøyelig til å reagere alvorlig på infeksjoner, og kan dempe symptomene på infeksjon slik at man ikke oppsøker lege. 

Anonymkode: a833a...244

Aha, det visste jeg ikke. Takk for forklaring :)

Anonymkode: 28c53...40a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha, det visste jeg ikke. Takk for forklaring :)

Anonymkode: 28c53...40a

bare hyggelig :)

Anonymkode: a833a...244

Skrevet

Ville du tenkt deg om to ganger mtp sesonginfluensa, eller vanlig infeksjonssesong? Hva er konsekvensene for å la være å ta kortison vs det å ta kortison? For å være enig er det mange andre ting som hadde bekymret meg mer enn corona. Feks vanlig i influensa. 

Anonymkode: da582...9df

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville du tenkt deg om to ganger mtp sesonginfluensa, eller vanlig infeksjonssesong? Hva er konsekvensene for å la være å ta kortison vs det å ta kortison? For å være enig er det mange andre ting som hadde bekymret meg mer enn corona. Feks vanlig i influensa. 

Anonymkode: da582...9df

Hvis jeg visste at det "gikk influensa" i nærområdet og at det smittet like raskt som coronaviruset så ja.

Anonymkode: a833a...244

Skrevet

Allergi er jo egentlig et overaktivt immunforsvar; så du trenger jo ikke være mer i faresonen enn andre når det gjelder influensasykdommer. Altså, du blir vel smittet som andre, men det dreper ikke flere allergikere enn andre.

Anonymkode: a181c...bff

Skrevet

Hva med å spørre legen din?

Anonymkode: 15dcc...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...