Gå til innhold

Jeg vil så gjerne, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man ikke tenner på samboer mer?Vi har vært sammen i flere år og har barn.
Jeg sliter med å kysse han, ta på han og ha sex...jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt slik.

Jeg har ikke lyst å gå fra han pga barna og jeg er jo glad i han.Vi er gode venner og krangler/er uenig sjelden.
Utro vil jeg jo heller ikke være, selv om det frister veldig.

Jeg liker familielivet vårt, men dessverre ikke sexlivet.Føler meg litt slem som «utleverer» det på et forum, men jeg er så fortvila.Tar gjerne imot tips fra dere flotte jenter(og mannfolk?)....

Anonymkode: cac5e...a5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dama mi dette, og tusen andre kvinner. En del kvinner tror dessverre ofte at lysten varer evig, uten næring utenfra, eller en ekstra innsats. Å bli kåt på andre interessante mennesker krever ingen innsats, og jo lenger dere er sammen, jo mer interessant blir andre, dersom du ikke gjør noe aktivt selv. Det er opp til deg selv, og han, å ta vare på det som førte dere sammen, utvikle det videre, og verne om den familien dere har gitt mye av dere selv for å etablere. 
Du har et godt utgangspunkt, du erkjenner problemet og definerer det nøyaktig. Du må selv tenke gjennom hva du savner seksuelt, og forsøke å komme i en fornuftig dialog med din mann for å høre hvilke savn han evt har. Det er dere to som må løse dette i fellesskap. Dere må være helt åpne med hverandre, våge å være ærlige rundt ting som også kan være sårende for den andre. Så lenge dere begge ønsker å ta vare på forholdet skal dere tåle det.

Anonymkode: f3381...bf0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som dama mi dette, og tusen andre kvinner. En del kvinner tror dessverre ofte at lysten varer evig, uten næring utenfra, eller en ekstra innsats. Å bli kåt på andre interessante mennesker krever ingen innsats, og jo lenger dere er sammen, jo mer interessant blir andre, dersom du ikke gjør noe aktivt selv. Det er opp til deg selv, og han, å ta vare på det som førte dere sammen, utvikle det videre, og verne om den familien dere har gitt mye av dere selv for å etablere. 
Du har et godt utgangspunkt, du erkjenner problemet og definerer det nøyaktig. Du må selv tenke gjennom hva du savner seksuelt, og forsøke å komme i en fornuftig dialog med din mann for å høre hvilke savn han evt har. Det er dere to som må løse dette i fellesskap. Dere må være helt åpne med hverandre, våge å være ærlige rundt ting som også kan være sårende for den andre. Så lenge dere begge ønsker å ta vare på forholdet skal dere tåle det.

Tusen takk for fint svar😊

Ja kommunikasjon er vell nøkkelen til det meste.Vi er ikke spesielt flinke til å prate om slikt.Man glatter bare over ting og går videre.Ikke lurt i lengden.

Jeg kjenner jo det at jeg kan synes andre menn jeg møter i hverdagen er kjekke og tenker at han kunne jeg gjerne hatt sex med!
Jeg får mye oppmerksomhet i jobben min fra menn og det er veldig lett å havne til sengs om man bare vil.Men det er jo så feil!Jeg vil ikke være utro, selv om lysten er der!

Jeg vil ha et sexliv med samboer, men jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i.Det er jo meg det er «feil» med som Ikke klarer å sortere følelsene mine riktig.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo meg det er «feil» med som Ikke klarer å sortere følelsene mine riktig.

Synes ikke du skal tenke slik. Problemet er et felles problem. Dersom han også har ok sexlyst burde dere finne en løsning sammen. Den klassiske oppskriften er: sett av tid, kos dere med et glass vin, tøys og tull med fantasier, det kan åpne mange dører. Ikke gjør alt så dramatisk og alvorlig, da blir alt mye enklere.
Dersom lysten virkelig er der, til å utvikle og ta vare på forholdet, bør dere klare det. Men, du har i begge innleggene dine luften en sterk lyst til å være utro. Det gjør meg litt usikker på hva du egentlig vil. Du bør formidle denne lysten til mannen din på en eller annen måte. Gjerne som en spøk, for å bringe temaet på banen. Kanskje kan du spørre om han noen ganger har tenkt på det selv. Så kan du delvis innrømme at det kan hende for deg at slike tanker sniker seg på. Da har dere en start på en diskusjon som kan føre dere videre. Så ærlige bør dere være mot hverandre, dere kan ikke pakke inn alt i bomull for å være snille mot hverandre. Heller ikke slike tanker, det er helt naturlige tanker for de aller fleste. Dere vil vokse på å snakke om slike ting, og hvem ellers skal du snakke med enn din mann?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke du skal tenke slik. Problemet er et felles problem. Dersom han også har ok sexlyst burde dere finne en løsning sammen. Den klassiske oppskriften er: sett av tid, kos dere med et glass vin, tøys og tull med fantasier, det kan åpne mange dører. Ikke gjør alt så dramatisk og alvorlig, da blir alt mye enklere.
Dersom lysten virkelig er der, til å utvikle og ta vare på forholdet, bør dere klare det. Men, du har i begge innleggene dine luften en sterk lyst til å være utro. Det gjør meg litt usikker på hva du egentlig vil. Du bør formidle denne lysten til mannen din på en eller annen måte. Gjerne som en spøk, for å bringe temaet på banen. Kanskje kan du spørre om han noen ganger har tenkt på det selv. Så kan du delvis innrømme at det kan hende for deg at slike tanker sniker seg på. Da har dere en start på en diskusjon som kan føre dere videre. Så ærlige bør dere være mot hverandre, dere kan ikke pakke inn alt i bomull for å være snille mot hverandre. Heller ikke slike tanker, det er helt naturlige tanker for de aller fleste. Dere vil vokse på å snakke om slike ting, og hvem ellers skal du snakke med enn din mann?

Takk igjen for svar🥰

Kjenner at jeg ikke har særlig lyst til å si at jeg tenker slike tanker, tenker jeg gjør det værre da?Jeg hadde blitt såra om han sa det til meg🤷🏼‍♀️
Lysten til å være utro er der, men det vet jeg er galt og det siste jeg vil er å såre han.Jeg har sexlyst, jeg er bare et menneske🙈Litt trist bare at tenningen min slukkes i nærhet av han😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...