Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Veldig kort fortalt så sliter jeg enormt med barnefaren. Det har seg slik at far flyttet langt unna barna, skrev over all omsorgen over på meg. Dette ble gjort høyst frivillige. Han har nektet mekling og alt som er. Så i bunn og grunn stakk han fra barna sine. Jeg har sittet der med fortvilte barn og virkelig gjort mitt beste. Spesielt han minste synes at dette var veldig vanskelig (forståelig nokk) jeg har vert på samtaler med skolen, sammen med han hver dag, snakket masse om følelser og virkelig prøvd å være støttende. Det har vert beintøft! Jeg har sagt han kan snakke med pappa når han vil i telefonen. Så nå har det seg slik at far har begynt å undergrave meg fullstendig! Han snakker drit om meg til han, tøyer grensene osv. Ett veldig godt eksempel jeg ringer far og sier at xxx vil snakke med deg, kan du ri he han? Jeg sier de kan snakke en 30 minutter etter det er det seng (skole dagen etter). Dette sa jeg også til sønnen vår. Jeg skall legge meg klokken 23, IG hører da at far fortsatt snakker i telefonen jeg blir helt forferdet og sier snakker du ennå??? Så hører jeg far legger på for det sier pipp pipp pipp i enden. I går kveld var begeret nådd! Da hørte jeg han si ikke hør på mamma jeg er her for deg ikke henne osv. Når jeg da sa at nå er det sent dere kan snakke maks ett kvarter (samme klokkeslett i seng som alle dager) så begynner han med NEI dette skulle han kontrollere osv. Sønnen har igjen begynte med de samme adferdsproblemene som han hadde før! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. De snakker selvsagt også på vei til og fra skolen og der har jeg null kontroll på hva han sier, Anonymkode: 9c258...4bd
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Du har jo begynt i helt feil ende ved å gjøre pappa til en fjern superhelt som kan dyrkes på avstand. Du får sørge for at de kun snakker sammen mens barnet er i stua sammen med deg. Og kun i de tilmålte minuttene. Hemmelighold er utelukket. Og så får du snakke litt med barnet om hva pappa lover og hva pappa sier; og hva som blir noe av og hva som ikke blir noe av. Det er lett å idealisere den som ikke er der, men da trenger barnet realitetsorientering. Pappa som aldri møter opp, pappa som har stukket til en annen landsdel - kan man egentlig stole på ham? Er det sant alt det han sier? Osv osv. Anonymkode: 58bef...4c8
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo begynt i helt feil ende ved å gjøre pappa til en fjern superhelt som kan dyrkes på avstand. Du får sørge for at de kun snakker sammen mens barnet er i stua sammen med deg. Og kun i de tilmålte minuttene. Hemmelighold er utelukket. Og så får du snakke litt med barnet om hva pappa lover og hva pappa sier; og hva som blir noe av og hva som ikke blir noe av. Det er lett å idealisere den som ikke er der, men da trenger barnet realitetsorientering. Pappa som aldri møter opp, pappa som har stukket til en annen landsdel - kan man egentlig stole på ham? Er det sant alt det han sier? Osv osv. Anonymkode: 58bef...4c8 Ja jeg har liksom lagt til rette for at de skal ha en god tone og forhold selvom han ikke er i deres «liv» sees kun sommerferier og noen få andre ferier ikke alle. Har ingenting på papiret og minimalt med barnebidrag. Da far bare «stakk». Jeg snakket med han i dag tidlig og han sa selv at han ikke likte at han snakket stygt om meg. Og at han sa han i mot når han gjør det. Han sa seg faktisk også enig i at min leggetid er den som tels og ikke det pappa sier. Så det hjalp å ha den samtalen. Så gudene vet hva han har sagt på vei hjem fra skolen feks. Men takk for rådet for innføre snakk kun i stuen. Han snakker uansett på høyttaler så jeg for da med meg alt. Anonymkode: 9c258...4bd
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Vær ekstremt forsiktig! Han prøver å vende deres barn mot sin mor. Ha klare grenser og virkelighets orienter barnet ditt! Lær dem at ikke alle mennesker har gode hensikter og lær dem sunne grenser for seg selv. Han høres skremmende ut. Han bryr seg ikke om barnet sitt, dette er for å skade deg og for å ha kontroll. Han er ute etter drama og problemer for dere. Om de skal ha kontakt så ha klare grenser. I stua med deg tilstede slik at du kan stoppe det han gjør og snakk mye med barnet ditt om det som skjer. Du skal ikke tillatte at han psykisk bryter ned barnet deres og lager en lojalitetskonflikt for barnet. Anonymkode: 0958f...66f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær ekstremt forsiktig! Han prøver å vende deres barn mot sin mor. Ha klare grenser og virkelighets orienter barnet ditt! Lær dem at ikke alle mennesker har gode hensikter og lær dem sunne grenser for seg selv. Han høres skremmende ut. Han bryr seg ikke om barnet sitt, dette er for å skade deg og for å ha kontroll. Han er ute etter drama og problemer for dere. Om de skal ha kontakt så ha klare grenser. I stua med deg tilstede slik at du kan stoppe det han gjør og snakk mye med barnet ditt om det som skjer. Du skal ikke tillatte at han psykisk bryter ned barnet deres og lager en lojalitetskonflikt for barnet. Anonymkode: 0958f...66f Nettopp dette jeg er redd for! Takk jeg skal passe på så godt jeg kan. Anonymkode: 9c258...4bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå