Gå til innhold

Alkohol problem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva vil det si å ha ett alkohol problem. Jeg mener at mannen min har det, han er ikke enig. 

Han sier aldri nei til alkohol. Kompisen kan ringe Mandag kl 15 og dem drar ut og drikker. Kommer hjem veldig beruset og sovner ved kjøkken bordet. Vi har barn hjemme 

Når han drikker, så drikker han seg veldig full. Koser seg aldri. Jeg drikker sjelden. Kan være på fest i 5 timer og drikke 3 øl. Han kan møte kompiser i 2 timer og komme hjem full 

Han nekter på at han har ett problem. Han drikker jo ikke ofte. Men han glemmer en ting. Jeg vokste opp med en mor var periode alkoholiker. Så jeg har sett dette før. Og jeg har sagt at mine barn skal ikke se sine foreldre full. Men det klarte jeg ikke å holde, pga han 

Anonymkode: 67d07...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke bra? Han klarer ikke holde seg til fredag eller lørdag? Har han ikke jobb? 

Anonymkode: 24652...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke bra? Han klarer ikke holde seg til fredag eller lørdag? Har han ikke jobb? 

Anonymkode: 24652...f0f

Å så med barn, nei å nei. 

Anonymkode: 24652...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så full at han sovner ved middagsbordet? Foran barna?? 

Anonymkode: 2aeb3...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du noen få uker fremover skal dokumentere dette. Når han drikker, dato og tidspunkt, hvor lenge, hvor full han blir. Sovner han ved middagsbordet så kan du jo filme ham uten at han vet det. Så har du litt bevis.

Og så går du fra ham og nekter ham samvær uten tilsyn.

Du KAN IKKE fortsette å bo med denne mannen, det er omsorgssvikt for barna dine. Han sier han ikke har et problem, da er han heller ikke villig til behandling. Uansett kan du ikke bo sammen med en mann som har et så alvorlig alkoholproblem de gangene han drikker.

Anbefaler deg å søke hjelp hos fagfolk, fortell legen din hvordan mannen er, bestill timer alene på familievernkontoret og be om støtte der i prosessen med å gå fra ham. Det finnes støttegrupper for pårørende til rusmisbrukere, og der kan du nok også få en del hjelp. Mange kommuner har også gode tilbud til pårørende til alkoholikere/rusmisbrukere, så sjekk hva som finnes.

Men kom deg unna, og ikke ut sett det, bare få et par bevis på hvordan han er, om du kan. Og er det vanskelig, da bare flytter du fra ham nå uansett.

Anonymkode: 4a59c...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er så full at han sovner ved middagsbordet? Foran barna?? 

Anonymkode: 2aeb3...6b2

Det var kl 20 på kvelden. Han kom hjem. Satt seg ved kjøkkenbordet og sovner. Barna så det heldigvis ikke 

Anonymkode: 67d07...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal selvfølgelig ikke gå fra mannen pga dette som en over foreslår. Hvis han er en flink fyr og god pappa ellers.

Men du må få han til å forstå at dette stopper nå. Skal han drikke med kompiser kan han sove der. Du skriver at det ikke skjer så ofte, så da burde det være uproblematisk at han sover hos en kompis og ikke kommer hjem full. 

Anonymkode: 9bb9f...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal selvfølgelig ikke gå fra mannen pga dette som en over foreslår. Hvis han er en flink fyr og god pappa ellers.

Men du må få han til å forstå at dette stopper nå. Skal han drikke med kompiser kan han sove der. Du skriver at det ikke skjer så ofte, så da burde det være uproblematisk at han sover hos en kompis og ikke kommer hjem full. 

Anonymkode: 9bb9f...6bc

Så lenge han nekter for at han har et problem - og dermed også nekter å slutte å drikke - så skal hun selvfølgelig gå fra ham. Det Hi beskriver er et stort alkoholproblem, og å bli i et slikt forhold med barn er omsorgssvikt.

Anonymkode: 4a59c...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte drikker han da?

Mannen min sier sjelden nei når kompisene ringer han også, og han drikker seg gjerne full når de er ute. Men det er kanskje en gang annenhver måned, og han kommer hjem etter at ungene er i seng så de har ikke sett han beruset noen gang.

Jeg kaller ikke det et alkoholproblem.

At han drikker på mandag istedenfor lørdag kan jo ha noe med jobb å gjøre, at han jobber turnus e.l. Men litt rart å drikke seg full kl to og komme hjem kl åtte, det har jeg aldri opplevd med mannen min

 

Anonymkode: 670cc...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...