Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Lar dere leietaker få benytte din garasje som en bod for oppbevaring av sykler, hagemøbler og andre saker? Anonymkode: 59197...f8f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Lar dere leietaker få benytte din garasje som en bod for oppbevaring av sykler, hagemøbler og andre saker? Anonymkode: 59197...f8f Jeg har litt liten garasje. Ser leieboer har begynt å fylle opp. Står ingenting i kontrakten om bruk av garasje. Men så har han ingen andre steder utenom ute under tak. Kvir meg litt på å be han fjerne tingene. HI Anonymkode: 59197...f8f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Nei. Garasjen inngår ikke i kontrakten. Hadde leieboer satt ting der hadde jeg gitt umiddelbar beskjed om å fjerne det Anonymkode: 87252...0e5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Leietaker her krav på utvendig bod, dette har ikke vi, derfor får han benytte deler av garasjen. Anonymkode: 0c195...930
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Leieboer her har en utvendig bod på 5 m2, dette er en del av vår garasje. Egen dør fra utsiden og inn i eget bodrom. Det er et krav om utvendig bod når man leier ut, men vet ikke om det gjelder kun nybygde leiligheter, eller om det gjelder også eldre leiligheter som ble bygget før dette kravet. Anonymkode: 39f69...526
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Vi leier ut sokkelleilighet i huset, og nei her er ikke noe garasje med i kontrakten. Hadde umiddelbart bedt de flytte tingene sine derifra Anonymkode: 8ee71...780
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Nei. Vi bruker vår garasje til våre to biler. Leieboer har egen utvendig noe. Anonymkode: 32a8b...983
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har litt liten garasje. Ser leieboer har begynt å fylle opp. Står ingenting i kontrakten om bruk av garasje. Men så har han ingen andre steder utenom ute under tak. Kvir meg litt på å be han fjerne tingene. HI Anonymkode: 59197...f8f Leieboer har krav på bodplass Anonymkode: d8cd8...d47
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Garasjen inngår ikke i kontrakten. Hadde leieboer satt ting der hadde jeg gitt umiddelbar beskjed om å fjerne det Anonymkode: 87252...0e5 Hvor skal han sette tingene sine da tenker du, om han ikke har noe bod? Er selv leietaker uten bod og det er et problem når man ikke har oppbevaringsplass til sykler/akebrett osv. Har en barnesykkel og en kjelke stående inne i stua og tar opp plass av den 55 kvm lille leiligeten. Her har utleier vært snill og oppbevart noe for oss, men ikke alt. Vi eier få ting, men barna må få lov til å ha syklene/akebrettene sine et sted syns jeg, så de ikke står ute og ruster. Anonymkode: 35a61...192
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Leietager har krav på utvendig bod https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/regler-for-ulike-leieobjekter Hos oss har leietager en egen bod inne og en egen bod ute. Boden inne er ikke så stor, boden ute er stor nok til sykkel og slike ting. Regner med du kan sette opp et hjørne til han i din garasje, bare å kjøpe sånne nettingvegger og lage istand en egen bod til han og da må han holde sine ting innenfor sine grenser. Han kan ikke "flyte" utover ditt areal. Anonymkode: d0e88...6b8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leietager har krav på utvendig bod https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/regler-for-ulike-leieobjekter Hos oss har leietager en egen bod inne og en egen bod ute. Boden inne er ikke så stor, boden ute er stor nok til sykkel og slike ting. Regner med du kan sette opp et hjørne til han i din garasje, bare å kjøpe sånne nettingvegger og lage istand en egen bod til han og da må han holde sine ting innenfor sine grenser. Han kan ikke "flyte" utover ditt areal. Anonymkode: d0e88...6b8 Det spørs hvilken type boenhet det er snakk om. Som også linken din viser. Anonymkode: 8ee71...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå