Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Sånn talg og hodesvette blanda er noe av det verste. Jeg kan godt tåle litt svettelukt men den emnene lukten av hodebunn gjør meg uvel. I dag skal jeg på seminar med en kollega. En som hevder håret ikke trenger å bli vaska mer enn én gang i uka. Bare å skylle det. Hun stinker hodebunn og jeg må liksom sitte sammen med henne. 😔 Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Gå sist inn. Har du flaks er det ikke ledig hos henne. Ellers er det jo slik at nesa slutter å lukte det etter et par minutter uansett, da, det er sånn grisebønder overlever. Anonymkode: 09330...c29
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gå sist inn. Har du flaks er det ikke ledig hos henne. Ellers er det jo slik at nesa slutter å lukte det etter et par minutter uansett, da, det er sånn grisebønder overlever. Anonymkode: 09330...c29 😂😂😂 Haha. Grisebønder. Jeg får gjøre det. Kanskje jeg har flaks. Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Enig det er det verste. Har også en slik kollega. Skryter av at hun kun vasker håret på søndager og ellers skyller det. Vel fra onsdag så stinker hun fra håret og det er vemmelig. Anonymkode: 2874e...ad6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har god luktesans, men akkurat denne lukta har jeg ikke kjent...? Er det vanlig? Anonymkode: 69b49...f8b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Kan dere ikke bare si det til dem? De kjenner jo sikkert ikke lufta selv. Beste som skjer er at de begynner å vaske seg. Verste som kan skje er jo at de holder seg unna dere og da er det vel vinn vinn? Anonymkode: d9af5...4d3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Verden består av sarte sjeler som resten av verden må ta hensyn til. Sarte neser har det ekstra tøft. Sympati og stoooor klem til deg *klemmer på* Anonymkode: 94350...00e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Verden består av sarte sjeler som resten av verden må ta hensyn til. Sarte neser har det ekstra tøft. Sympati og stoooor klem til deg *klemmer på* Anonymkode: 94350...00e Handler ikke om å være sart. Jeg tåler ganske mye, men som sagt denne lukta er grusom. Jeg tåler både møkk på jorder og en og annen svett kollega men uvasket hår lukter ille. Kommer på en lukt til som er slik, morgenånde med kaffe og røyk. Er det virkelig ikke lov å reagere på noen lukter før man er sart altså? 😳 Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har god luktesans, men akkurat denne lukta har jeg ikke kjent...? Er det vanlig? Anonymkode: 69b49...f8b Nei ikke vanlig takk og lov. Mannen kan lukte litt slik etter en helg på hytta med begrenset tilgang på hårvask og mye luebruk. Ellers er det svært sjelden jeg kjenner det. Bortsett fra denne kollegaen da, mulig hun har et svetteproblem som gir ekstra sterk lukt. Det er bare så teit at hun «reklamerer» for at hårvask gjøres for ofte fordi hennes hår er sååååå fresht, når vi alle på jobb reagerer på lukta hennes. Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig det er det verste. Har også en slik kollega. Skryter av at hun kun vasker håret på søndager og ellers skyller det. Vel fra onsdag så stinker hun fra håret og det er vemmelig. Anonymkode: 2874e...ad6 Hun er vasker håret torsdag tror jeg. 😂😂 Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun er vasker håret torsdag tror jeg. 😂😂 Anonymkode: f7a50...0fc Hvis dere ikke tør si noe negativt til henne kan dere ikke alle kommentere og komplimentere henne på hvor friskt og godt hun lukter og hvor fint håret hennes er hver torsdag da? Kanskje hun tar hintet? Anonymkode: d9af5...4d3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere ikke tør si noe negativt til henne kan dere ikke alle kommentere og komplimentere henne på hvor friskt og godt hun lukter og hvor fint håret hennes er hver torsdag da? Kanskje hun tar hintet? Anonymkode: d9af5...4d3 Jeg er så konfliktsky at jeg kun tør bitche om det her inne. Men det er en innfallsvinkel ja. Husker da jeg var gravid så kastet jeg opp et par ganger av lukta hennes. Mulig den assosiasjonen sitter litt igjen i meg. Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 Vi er alle belemret med ubehagelige lukter. Selv plages jeg ikke særlig med svettelukt, og vond lukt av hodebunn har jeg aldri kjent tror jeg, annet enn i små «blaff» som ikke plager meg. Derimot reagerer jeg veldig sterkt på parfymelukt. Etter siste graviditet blir jeg kvalm og uvel når folk har på seg parfyme, eller aller verst: når de har brukt sterkt parfymert vaskemiddel/skyllemiddel på klærne. Det er en ekkel, kjemisk lukt som gjør meg uvel. Sånn er det bare når vi lever i et samfunn i samspill med andre. Anonymkode: 469dc...f7f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Jeg føler med deg, har en ganske sensitiv nese. Litt plagsomt til tider, brekker meg av den minste ting om morgen. Kan lukte når kollegaer har mensen, hvem som har vært på do (ja jeg kjenner igjen lukta etter alle, selv om de bare tisser), ånde, uvasket klær. Ganske plagsomt. Uvasket hodebunn lukter virkelig ikke godt. 🤢. Anonymkode: b857d...df8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, DetYrer skrev: Hva lukter hodebunn? Harskt fett blandet med svette. Anonymkode: f7a50...0fc
DetYrer Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Harskt fett blandet med svette. Anonymkode: f7a50...0fc Aldri merka at noen lukter det, hmmm...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 27 minutter siden, DetYrer skrev: Aldri merka at noen lukter det, hmmm... Tror ikke det er så normalt å lukte slik, de fleste vasker jo håret i alle fall annenhver dag, kanskje hver tredje. Mulig jeg har god luktesans da. Folk som påstår at andre ikke merker at de bare vasker håret en gang i uka lever i en rar verden. Jo jeg merker det, godt. Anonymkode: f7a50...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke det er så normalt å lukte slik, de fleste vasker jo håret i alle fall annenhver dag, kanskje hver tredje. Mulig jeg har god luktesans da. Folk som påstår at andre ikke merker at de bare vasker håret en gang i uka lever i en rar verden. Jo jeg merker det, godt. Anonymkode: f7a50...0fc Nei, det er ikke normalt. Den eneste jeg har kjent som lukter slik er min egen far. Han har et tvilsomt forhold til personlig hygiene, men har i alle fall vett til å vaske seg litt på kroppen og skifte klær. Ellers tror jeg mange som «lukter hodebunn» lukter så mye annet også at lukten drukner (urin, fyll etc). Til dere som ikke har kjent lukten; tro meg, dere vet hva det er når dere kjenner den. Anonymkode: 37083...530
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 Ååå den lukta er grusom! All sympati fra meg. Tror ikke man kan ta det opp men selv hadde jeg holdt avstand.. Anonymkode: ae697...bad
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #21 Skrevet 2. mars 2020 Sønnen min lukter sånn og det er grusomt!! Han er 12 og sliter med å vaske håret på egenhånd, blanda med at han er 12 og hormoner er i omløp. Han MÅ vaske håret minst annenhver dag for å unngå det. Det er den verste lukta som finnes!!!! Føler meg deg! Anonymkode: cc3f2...3fe
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #22 Skrevet 2. mars 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min lukter sånn og det er grusomt!! Han er 12 og sliter med å vaske håret på egenhånd, blanda med at han er 12 og hormoner er i omløp. Han MÅ vaske håret minst annenhver dag for å unngå det. Det er den verste lukta som finnes!!!! Føler meg deg! Anonymkode: cc3f2...3fe Si at du må «kure» håret hans! Finn en sjampo eller balsam som lukter GODT, og ha i i tørt hår. Sjekk at alt er skyller ut etter dusj. Slet med det samme her, det her har vært redningen 🙈 Nå spør ham om hjelp også, for han syns håret føles så mye bedre ut etter kuring (rart det der, at rent hår kjennes bra ut) Hi, ville gått for det forslaget om overøsing av komplimenter når hun har nyvasket hår. Anonymkode: 02541...036
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #23 Skrevet 2. mars 2020 Det er jo mange som tror man vasker -håret-, men det er jo hodebunnen en skal vasker, og da får jo håret også en vask. Anonymkode: d9af5...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå