Gå til innhold

Får innvandrere mere fra nav?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får våre nye landsmenn mere fra nav enn oss som er født her?

Grunnen at jeg spørr er at en bekjent av meg skriver dette på Facebook hele tiden. Han virker som en rasist. Han har ikke noe fint å si om disse folkene. Og ikke snakk om barnevernet. Dem er drittsekker hele gjengen, ifølge han. 

Må si at denne mannen har vært en rusmisbruker i maaange år. Kan vel være en grunn til at han ikke har barna. Selv om han er rusfri nå. Men æ legge ut sånne ting på Facebook er ikke så lurt 

Anonymkode: 4980c...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo

Anonymkode: ac8ff...88c

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok mange får mer ja..

Anonymkode: daa1c...afb

Sånn helt konkret... Hva vet dere at de får mer av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får stort sett det de vil ha..flere som mener det..kan ikke akkurat bevise det.

Anonymkode: daa1c...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får stort sett det de vil ha..flere som mener det..kan ikke akkurat bevise det.

Anonymkode: daa1c...afb

Fordi det ikke stemmer. Herre.

Anonymkode: e4012...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med voksne flyktninger og ser hva de får utbetalt pr mnd. For å si det enkelt så er det ikke mange av oss som hadde klart å få hjulene til å gå rundt på en så liten inntekt. 

De får virkelig ikke alt de trenger!

Anonymkode: d648d...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke. De som tror det er de som har gått på livets harde skole og synes de burde fått mye mer selv for å gjøre ingenting.

Anonymkode: 69b88...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de får mye mer. Ikke så mye mer penger utbetalt, men de får alt mulig annet gratis, som kjøretimer, treningskort, gratis bolig, gratis taxi, rabattkort på mat og varer osv osv. Har opplevd innvandrere som har laget kø i kassa fordi de ville ha 50% rabatt på noe som allerede var til halv pris. Hurra for Norske politikere.

Anonymkode: e81b9...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart de får mye mer. Ikke så mye mer penger utbetalt, men de får alt mulig annet gratis, som kjøretimer, treningskort, gratis bolig, gratis taxi, rabattkort på mat og varer osv osv. Har opplevd innvandrere som har laget kø i kassa fordi de ville ha 50% rabatt på noe som allerede var til halv pris. Hurra for Norske politikere.

Anonymkode: e81b9...07e

Du har gått livets harde skole selv, eller?... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en liste i en av landets store kommuner som viste hva disse hadde rett på når det kom til å gjøre en leilighet beboelig og hva andre nordmenn som hadde rett på samme hjelp fikk. Der var det helt klart forskjell, og en venninne av meg som gikk gjennom en krise fikk kjenne dette på kroppen.

Men, jeg tror de må få mer på noen områder siden de starter helt fra scratch. Dessuten har jeg inntrykk av at det er på samme måte med dem som med andre nordmenn - det er veldig avhengig av den enkelte saksbehandler og trynefaktoren/kjemien mellom bruker og saksbehandler. Noen av våre nye landsmenn får virkelig ikke nok! Og noen får mer enn de burde fått. Men slik er det faktisk med nordmenn også. Systemet er ikke likt eller rettferdig, selv om det i teorien skal være det.

Anonymkode: 28811...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart de får mye mer. Ikke så mye mer penger utbetalt, men de får alt mulig annet gratis, som kjøretimer, treningskort, gratis bolig, gratis taxi, rabattkort på mat og varer osv osv. Har opplevd innvandrere som har laget kø i kassa fordi de ville ha 50% rabatt på noe som allerede var til halv pris. Hurra for Norske politikere.

Anonymkode: e81b9...07e

Dette er rykter som går, som tullinger biter på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får de mer, gjennomsnittlig har de mange flere unger og da vokser støtten de får.

Utenom det er de underlagt samme regelverk som nordmenn

Anonymkode: 1c153...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber med voksne flyktninger og ser hva de får utbetalt pr mnd. For å si det enkelt så er det ikke mange av oss som hadde klart å få hjulene til å gå rundt på en så liten inntekt. 

De får virkelig ikke alt de trenger!

Anonymkode: d648d...28d

Jeg opplever akkurat det samme. Jobber i norskopplæring. Mange avslutter norskopplæringen altfor tidlig fordi de ikke klarer å overleve på stønad. Så får de en drittjobb der de blir utnyttet, og de kan ikke norsk. Isolasjon og fattigdom. Integreringen mislykkes, og det er ikke det minste rart.

Anonymkode: 28ceb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart de får mye mer. Ikke så mye mer penger utbetalt, men de får alt mulig annet gratis, som kjøretimer, treningskort, gratis bolig, gratis taxi, rabattkort på mat og varer osv osv. Har opplevd innvandrere som har laget kø i kassa fordi de ville ha 50% rabatt på noe som allerede var til halv pris. Hurra for Norske politikere.

Anonymkode: e81b9...07e

Dette er bare vås.

Anonymkode: 28ceb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, amandine skrev:

Du har gått livets harde skole selv, eller?... 

Hva er det med denne eugenikken som dere driver og forpester forumet med?

 

Anonymkode: e9075...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får ikke så mye som norsk heller så..dere får bare mene det er tøv, de får mere. Herre tilbake liksom

Anonymkode: daa1c...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mer enn andre, men slik er det med alle som går på Nav. 

Anonymkode: 3420f...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med denne eugenikken som dere driver og forpester forumet med?

 

Anonymkode: e9075...dfd

Dumt å bruke fine ord man ikke forstår. 

Anonymkode: 28ceb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne hun er ikke norsk men kom hit pga kjæresten sin. Det ble slutt og jobben hennes tok slutt. Hun klaget sine arme tårer til meg at hun ikke greide å overleve på den lønnen hun fikk. Mens flyktninger for sååå mye og hun sulter. Da spurte jeg henne hadde du blitt lykkeligere om de fikk mindre? Hadde du da fått mer? Nei selvsagt ikke! Dette fikk rumpen hennes i gang og nå er hun ansatt som fast ansatt innen det yrket hun ønsket. Tjener selvsagt mye mer enn hun hadde og lever lykkelig. Mens de stakkars flyktningene fortsatt ikke er kommet noe vei

Anonymkode: 4291b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får det de har krav på som alle andre. Forskjellen er at i noen kommuner har de fast veileder som kan systemet og som vet hvordan man søker om diverse stønader. Nordmenn kan selvsagt også søke men de mangler ofte kunnskap og gjør det derfor ikke.

Anonymkode: 52e54...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får det de har krav på som alle andre. Forskjellen er at i noen kommuner har de fast veileder som kan systemet og som vet hvordan man søker om diverse stønader. Nordmenn kan selvsagt også søke men de mangler ofte kunnskap og gjør det derfor ikke.

Anonymkode: 52e54...379

De har ingen fast veileder. De har kontaktperson, som alle andre.

Anonymkode: 28ceb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de får gratis barnehage,gratis førerkort osv. Blodig urettferdig!

Anonymkode: 3f89c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...