Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har alltid slitt med 10 åringen når det gjelder bæsj. Nå har han i alle fall sluttet å bæsje på seg. Så det er en liten seier i seg selv.Men han tørker seg ikke. Dette ser jeg fordi han ikke drar ned etter seg. Når jeg spør lyver han blir helt hysterisk og sier det ikke er han. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg kjefter ikke men spørhan bare han blir krakilsk og nekter, sier jeg er en grusom mamma som anklager han osv osv. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer er helt tom for ideer. Dette har vert ett problem i mange år men trodde det endelig var på bedringens vei Anonymkode: cdf67...bb5
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Han har sikkert noe angst i forhold til dette. Ta en prat med helsesøster for å få råd. Hvordan er han ellers? Anonymkode: 749e2...87b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Har han andre diagnoser? Jeg tenker også at dette må være en angstproblematikk, og han må ha hjelp via rette kanaler. Det er ikke alltid foreldre makter å ta slike ting alene. Anonymkode: 30e53...a2e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har alltid slitt med 10 åringen når det gjelder bæsj. Nå har han i alle fall sluttet å bæsje på seg. Så det er en liten seier i seg selv.Men han tørker seg ikke. Dette ser jeg fordi han ikke drar ned etter seg. Når jeg spør lyver han blir helt hysterisk og sier det ikke er han. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg kjefter ikke men spørhan bare han blir krakilsk og nekter, sier jeg er en grusom mamma som anklager han osv osv. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer er helt tom for ideer. Dette har vert ett problem i mange år men trodde det endelig var på bedringens vei Anonymkode: cdf67...bb5 Hva er problemet ditt? Han er 10 år. La han finne det ut av seg selv. Du går etter han for å spørre om han har tørket seg? En 10 år gammel gutt. La han være. Herregud kvinne. Han trekker ikke opp etter seg og der stormer du etter han for å anklage han for å ikke tørke seg bak. Hvorfor er det så viktig? Han finner vel sånt ut selv. La heller et annet voksent menneske fortelle hvor viktig det er med ordentlif hygiene, du jager jo gutten. Ikke bra! Anonymkode: 40ccb...376
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Du ser det vel når du vasker truser hvis han ikke tørker seg? Anonymkode: caa95...f9f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Selvsagt er det null problem å konkludere med at gutten ikke tørker seg hvis han ikke trekker opp etter seg. Da ser man også at det ikke er papir i doen. Det er en uting å ikke tørke seg. Det er kun ett spørsmål før andre vil legge merke til lukt og det kan skape problemer for gutten. Jeg tror rett og slett jeg hadde forlangt at inntil han lærer å tørke seg og at han blir ren så er det rett i dusjen etter dobesøkene . Her har gutta lært dette fra tidlig alder. De må også bruke dobørste hver gang de bæsjer. Noen ganger har det blitt glemt og da satt jeg opp lapp ved do. Jeg hadde ikke godtatt noe sånt fra en 10 åring og hadde det ikke løst seg med tiltak hjemme så hadde jeg søkt hjelp
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Hvilke diagnoser har han? Du sier han har bæsjet på seg inntil nå? Har han språk så du kan snakke med ham? Anonymkode: 2bd25...61d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke diagnoser har han? Du sier han har bæsjet på seg inntil nå? Har han språk så du kan snakke med ham? Anonymkode: 2bd25...61d Seriøst? Man trenger ikke å ga diagnoser for å ha slike problemer. Og å insinuere at barnet ikke kan snakke? 😱 Ved konstant forstoppelse kan man få enkoprese. Da lekker avføring forbi proppen uten at barnet merker det. Det kan være så traumatiserende at de ikke klarer å forholde seg til egen kropp når de går på do. Datteren min hadde det slik. Det var helt forferdelig og varte i vel et år. Da hun sluttet med gluten forsvant problemet, men det tok lang tid før hun hadde et avslappet forhold til å gå på do Og nei, hun har ingen diagnoser - men vi har møtt nok av uvitenhet for et helt liv. Anonymkode: 45b63...5cf
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Ok altså nei han har ingen diagnoser. Herlighet! Det som skjedde med han var at han begynte å bæsje på seg etter skilsmissen. Vi har hatt han med til lege opp til flere ganger. Etter at han flyttet permanent til meg og jeg fikk foreldreansvaret alene så fortalte han meg hva pappa hadde sagt om meg. Da forstod jeg plutselig alle problemene han har hatt. Han ble brått mye bedre etter det. Sluttet å bæsje på seg og var flink til å tørke seg. Nå har han altså begynt med dette. Problemet er ikke at han ikke trekker ned men at han lyver om det. Han blir helt krakilsk og sier at jeg anklager han for noe han ikke har gjort osv. Han kom opp en time siden for å snakke om det så nå har vi i alle fall ordnet opp for i dag. Han er forresten en utrolig smart gutt som er veldig flink både på skolen og den idretten han driver med. Anonymkode: cdf67...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå