Gå til innhold

Jeg var på øyeavdelingen denne uken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øyeavdelingen på Ullevål sykehus. På mandag. Kun inne på kontroll hos legen i 3 min ca. Legen hørtes ikke forkjølet ut. Jeg føler meg frisk. Ringte helsedirektoratet sin infotlf siden jeg ikke kom gjennom til øyeavdeling. De sa at jeg måtte ringe øyeavd. Ringte på nytt i dag, men kom ikke gjennom. Det står på nettet at alle som har vært på øyeavdelingen denne uken må begrense sosial kontakt og holde seg hjemme. Hvor lenge? Jeg har to barn og begge er snørrete. Babyen er i god form, men er snørrete. 

Jeg er ikke redd altså, bare litt kjedelig om jeg må holde meg hjemme på ubestemt tid

Anonymkode: bba18...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare fortsette å prøve infotelefonen som ligger ute på Ullevål sine nettsider. 

Men jeg kan si såpass at før helgen så fikk man beskjed om å hjemmeisoleres i 48t, og hvis man får symptomer rekontakte infotelefonen mtp testing, fordi man (naturlig nok) ikke har kapasitet til å teste alle med og uten symptomer. 

Men hvis du jobber i helsevesenet feks og har kontakt med pasienter så ville jeg kontaktet egen arbeidsgiver. 

Anonymkode: fcad3...3cf

Skrevet

Står at man skal leve som normalt frem til man blir kontaktet. Jeg har ringt begge numrene uten å komme gjennom, men helsedirektoratet sin infotlf sa på fredag at jeg sanns går klar når jeg ikke har symptomer, men må ringe øyeavd. 

Kan jeg trene på sats i dag eller i morgen?

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står at man skal leve som normalt frem til man blir kontaktet. Jeg har ringt begge numrene uten å komme gjennom, men helsedirektoratet sin infotlf sa på fredag at jeg sanns går klar når jeg ikke har symptomer, men må ringe øyeavd. 

HI

Å dra på treningssenter i din situasjon synes jeg ikke du skal gjøre. Det kan potensielt føre til smitte av flere titalls mennesker og tol og med dødsfall. Vent til du har avklart med lege. Hold dere hjemme og inne inntil videre, hele familien. Bruk heller noen timer i telefonkø enn på trening akkurat nå.

Selv om det mest sansynlig går bra vet du at du har vært tett på smitten. Da bør du gjøre en inbsats for ikke å smitte andre.

Anonymkode: f24c2...83d

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Det synes jeg absolutt ikke du skal gjøre.

Anonymkode: 03d98...f1f

Skrevet

Inkubasjonstiden virker til å være 7-10 dager, sist jeg hørte, og man vet ikke med sikkerhet om man ikke er smittsom før tydelige symptomer. Så å trene på sats nå ville jeg selv ha drøyd noen dager til for alles beste, i tilfelle. 

Det går sikkert fint, men kjipt hvis ikke. 

Anonymkode: fcad3...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...