Gå til innhold

Noen her som er satt i karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 14 dagers permisjon nå da jeg har vært i kontakt med en som er smittet. Legevakt har ikke svart på om jeg må testes ennå da. Arbeidsgiver har gitt meg karantene med lønn inntil videre. 
Så får holde ungene hjemme til jeg får avklart om jeg bør testes. 
Takk og lov bor vi slik til at vi kan være utendørs. 
Jeg var litt forutseende på fredag så handlet inn litt ekstra som kan fryses etc. 
Så da blir det film og spill en tid da. 😱

Anonymkode: d0082...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 14 dagers permisjon nå da jeg har vært i kontakt med en som er smittet. Legevakt har ikke svart på om jeg må testes ennå da. Arbeidsgiver har gitt meg karantene med lønn inntil videre. 
Så får holde ungene hjemme til jeg får avklart om jeg bør testes. 
Takk og lov bor vi slik til at vi kan være utendørs. 
Jeg var litt forutseende på fredag så handlet inn litt ekstra som kan fryses etc. 
Så da blir det film og spill en tid da. 😱

Lykke til :) håper ikke du er smitta.

Anonymkode: 07d86...795

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til :) håper ikke du er smitta.

Hun jeg kjenner som er smittet har bare hatt feber. I dag følte hun seg bedre sa hun. Satser på at dette går fint. 

Skrevet

Vi fikk beskjed om at man bare blir testet om man får symptomer.

Et vennepar var i Italia i vinterferier, kom hjem på lørdag og ble syk på onsdag. De ble jo satt i karantene frem til testresultat kom, vi som hadde vært sammen med dem fikk beskjed om at vi skulle leve som normalt frem til resultatet av deres test kom, om den var positiv måtte nok vi som hadde vært sammen med dem både på søndag og tirsdag i karantene, men ville ikke ble testet om vi ikke ble syke.

Heldigvis fikk de negativt resultat i går

Anonymkode: 04495...e01

Skrevet

Hun jeg kjenner som er smittet har bare hatt feber. I dag følte hun seg bedre sa hun. Satser på at dette går fint. 

Men viruset er hva det er, hvis du får det kan du bli gørrdårlig.

Skrevet

Et vennepar var i Italia i vinterferier, kom hjem på lørdag og ble syk på onsdag. De ble jo satt i karantene frem til testresultat kom, vi som hadde vært sammen med dem fikk beskjed om at vi skulle leve som normalt frem til resultatet av deres test kom, om den var positiv måtte nok vi som hadde vært sammen med dem både på søndag og tirsdag i karantene, men ville ikke ble testet om vi ikke ble syke.

synes å ha lest at man kan få falsk negativt resultat

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor har du lest det?

Anonymkode: c8465...fc5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men viruset er hva det er, hvis du får det kan du bli gørrdårlig.

De fleste blir ikke særlig dårlig. Mild luftveisinfeksjon. 

Anonymkode: 8ce15...caa

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De fleste blir ikke særlig dårlig. Mild luftveisinfeksjon. 

Anonymkode: 8ce15...caa

Ja, heldigvis.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer fra kommune til kommune tror jeg. Men legevakten kunne ikke svare på telefon. De skal kontakte meg. Arbeidsgiver ba meg holde meg hjemme inntil videre uavhengig av hva legevakten sa. Angående ungene så har vi ikke fått noen føringer fra skole og barnehage, men holder de hjemme i morgen til alt er avklart. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan vist det, derfor tar de to tester på dem det er ikktig å vite helt sikkert at ikke er syke, men i de fleste tilfellene er det sikkert nok med en test.

Anonymkode: 91a27...09e

Skrevet

Ja. Datteren min er syk og har blitt testet. Nesten 40 i feber, hoste, sår hals og dårlig al.tilstand. Har vært i utlandet.

Hun er i karantene. Jeg er frisk, men siden hun er i småskolen er jeg hjemme med henne. 

Anonymkode: 2d19f...4c5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Datteren min er syk og har blitt testet. Nesten 40 i feber, hoste, sår hals og dårlig al.tilstand. Har vært i utlandet.

Hun er i karantene. Jeg er frisk, men siden hun er i småskolen er jeg hjemme med henne. 

Det går jo vanlig influensa også så håper på at det er det hun har. Ganske vanlig å bli syk etter reise sånn uansett. 

Anonymkode: cbb54...993

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan vist det, derfor tar de to tester på dem det er ikktig å vite helt sikkert at ikke er syke, men i de fleste tilfellene er det sikkert nok med en test.

Anonymkode: 91a27...09e

Man må testes to ganger over en viss periode for å bli "friskmeldt" corona. Det er nok derfor det tar litt tid å få prøvene klare. Mange tester positivt på første test mens andre tester ikke positiv før andre gang, sånn som med hun i Tromsø.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går jo vanlig influensa også så håper på at det er det hun har. Ganske vanlig å bli syk etter reise sånn uansett. 

Hun har hatt vanlig influensa. Men det går nok over dette også😊 Venter på svar og tar det derfra 

Skrevet

Begge barna mine er syke nå... hoster, vondt i halsen, høy feber og veldig reduserte. Sover mye. 

Jeg har kun vondt i halsen og hoster. Ikke feber eller redusert. 

Vet at flere i klassen har vært på ferie siste tiden, men vet ikke hvor og vet ikke om noen er smittet. 

Anonymkode: 098b0...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...