Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Ser i trådene om hamstring er det noen som klarer seg i ukesvis og noen som vil slitte etter noen timer. Sånn uten å ha hamstret har jeg en fryser med middager til 20 dager. Litt kjøp på salg. Litt kjøp av elg. Samt kjøper potet fra bonde nok til neste høst hver høst. Har til 5 middager med hermetikk 2 mer en de anbefalte da vi spiser fiskeboller til normalt. Nærbutikken her selger lite glutenfritt så hamstrer på obs og rema hver tredje månede. Brød til oss som tåler gluten har jeg lite av. Grønnsaker ., melk og frukt blir tomt 1 uke. Har ikke vann, men tror ikke vann vil bli et problem i Norge. Snacks og godter alt for mye kan drikke brus hver lørdag i et år. Bor i enebolig utenfor storby. Liker ikke å handle så gjør det kun 1 gang i uken. Er denne matmengde jeg er vant med at folk har. Anonymkode: fe493...e55
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Jeg aner ikke hvor mye vi har til, ikke uten å tenke godt over det. Vet at han med cøliaki har brød en stund fordi jeg nettopp bakte 6 store brød, så har vi litt vanlige i frysen vår. Har nok noen tørrvarer, men ikke mye. Vi ukeshandler og har middager til en uke siden vi handlet i går, men på fredag vil det være ganske skralt igjen. Vi hamstrer ikke mat da, jeg tenker ærlig talt fint lite på sånt. Anonymkode: 71493...76a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Vi har et greit lager av tørrvarer bestandig. Mannen liker å handle på tilbud, så han handler stort. Er veldig deilig når man er vandt med det. Nå har han kjøpt litt ekstra mel og ris, ellers kan vi klare oss lenge. Kjøtt og fisk har vi derimot lite av. Anonymkode: fbdf3...ae0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Vi var i Sverige for å handle kjøtt for en ukes tid siden. Så har vel 20 middager med 400 gr kjøttdeig, 6 kg kyllingfilet, 24 hamburgere, 2 kg medisterdeig, 4 indrefilet av svin på ca en kg hver pluss litt småting som kyllingvinger, vårruller osv. Tørrvarer har jeg sånn passe av, og Pepsi Max så jeg klarer meg i minst en mnd 😜 Anonymkode: e7031...5a9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Vi har enebolig og bor litt utenfor en større by. Vi handler tørrvarer på tilbud og har alltid et godt lager av det vi bruker mest. Vi har fisk (min svoger skaffer oss bra fisk til god pris) og litt kjøtt (som regel kjøpt på tilbud) i frysen. Melk og grønnsaker fyller vi på med hver uke. Etter flere episoder med vannbrudd her i nabolaget har vi skaffet oss noen vanndunker samt at vi alltid har 5 liter kaldt vann i kjøleskapet. Så vi har vel 30 liter vann. Vi har også brus, juice og øl på lager. Vi skulle nok klart oss i mange uker dersom vi hadde vann i springen. Sikkert 1 uke om vannet også forsvant. Anonymkode: 434ef...39c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har ikke hamstret, og har heller ikke tenkt til det. Har nok til å klare meg en god stund, men veldig sunt og spennende vil det ikke være. Har ingen ferdige hermetikk middager, men noe kikerter, skinkebokser og diverse grønnsaker. Har noe mat i fryseboksen : hamburgere, kjøttdeig, brokkoli, grønnkål, supper, sprøbakte fiskefileter og masse bær og banan til smoothie. Har flere pakker knekkebrød og leverposteibokser da jeg kjøpte endel på tilbud før jul. Har flere glass med hjemmelaget syltetøy, makrell i tomat og tubeoster. Har ikke noe vann, men har noen kartonger juice som vil holde noen dager i verste fall, pluss smoothie. Anonymkode: d061d...804
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke hamstret, og har heller ikke tenkt til det. Har nok til å klare meg en god stund, men veldig sunt og spennende vil det ikke være. Har ingen ferdige hermetikk middager, men noe kikerter, skinkebokser og diverse grønnsaker. Har noe mat i fryseboksen : hamburgere, kjøttdeig, brokkoli, grønnkål, supper, sprøbakte fiskefileter og masse bær og banan til smoothie. Har flere pakker knekkebrød og leverposteibokser da jeg kjøpte endel på tilbud før jul. Har flere glass med hjemmelaget syltetøy, makrell i tomat og tubeoster. Har ikke noe vann, men har noen kartonger juice som vil holde noen dager i verste fall, pluss smoothie. Anonymkode: d061d...804 Bor i leillighet i en liten by Anonymkode: d061d...804
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Vi har middager for ca. en uke, tørrmat nok til en ukes forbruk med grøt og brød, pålegg for ca. 3-4 dager, ved i uteboden og gassgrill. Vi bor i rekkehus uten kjeller. Jeg savner en frostfri matbod, da kunne jeg kjøpt inn poteter for hele vinteren. Største utfordringen med en evt. karantene er hunden, hunden må jo få turene sine. Anonymkode: bae22...a48
Superdolly Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Vi pleier å handle en gang i uka. I tillegg til dette har vi en del viltkjøtt og lam i fryseren, samt brød og syltetøy. Og jeg tenker at hvis strømmen forsvinner og blir borte lenge, så vil likevel maten i fryseren holde seg frossen en god stund. Det blir ikke plutselig varmt nedi der. Vi har melk og juice for en ukes forbruk ca. Lite hermetikk, men en god del tørrvarer for det pleier jeg å handle inn stort. Jeg har ingen planer om å hamstre noe som helst. Vi gikk gjennom anbefalingene vi fikk fra myndighetene den gangen om beredskap, og jeg tenker at vi er innafor på alt. Det jeg mangler er lager av vann, men vi har brønn så det blir ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 Vi bor i en mindre by, enebolig. Har 4 barn så matbudsjettet her er enormt, jeg handler derfor alltid på salg. Så er det salg på ketshup kjøper jeg ikke bare en flaske, jeg kjøper 10 Vi har ikke enorme mengder mat her, men vi hadde nok ikke sultet ihjel på noen uker. Har litt diverse i fryseren, har pasta og ris, har flere pakker knekkebrød, vanlig brød i fryseren, mange pakker gulost, hjemmelaget syltetøy i fryseren osv. Melk, frukt og grønnsaker ville vi nok gått tom for på 3-4 dager, men det kan man overleve uten Anonymkode: 87b6b...092
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Noe folk glemmer å kjøpe er SALT. Anonymkode: c2648...9ef
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Bor i enebolig i mindre by. Har mat så vi skal klare oss uten å være sulten i ca 14 dager. Men vi kommer ikke til å ha nok av alt i 14 dager. Har feks ikke nok av melk og frukt/grønnsaker, men det er heller ikke noe vi MÅ ha, man kan fint klare seg uten i noen dager. Å ikke ha vann på lager er ikke noe problem i det tilfellet vi har nå. Så skjønner ikke helt hamstring av det nå(men tydelig at flere har fått øynene opp for beredskapslisten) Anonymkode: 36d1a...9ca
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Jeg hamstrer ikke i forbindelse med dette viruset. Men vi har barn og har hatt noen omganger omgangssjuke hvor hele familien har vært utslått, og har lært av det. Man går ikke i butikken med omgangssjuke uansett hvor god hygiene man har. Vi handler og har meny for en uke av gangen, foruten det har vi alltid et par pakker havregryn, en par pakker som blir et par brød og trenger kun vann, noen bokser middag, bokser pålegg +++ Anonymkode: b0331...00d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 Vi skal ikke sulte, men hvor spennende middager det blir er en helt annen sak akkurat nå. Har hatt prosjekt om å bruke opp timg før jeg skal fylle på i skap og fryser, så utvalget nå er litt dårlig. Vi hadde fint klart oss en uke hvertfall, med litt kutt i kjøttmengden. Jeg har alltid basisvarer i skapet som holder for en mnd av gangen hvertfall. Kjøttdeig og kyllingfilet har jeg også alltid i frysen, men i kjøleskapet fylles det på stadig siden vi er veldig periode spiser. Akkurat nå spiser ungene kun skinkeost, neste uke kan de være lei sv det og ikke spise det på ett halvt år igjen. Anonymkode: cd100...28a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi var i Sverige for å handle kjøtt for en ukes tid siden. Så har vel 20 middager med 400 gr kjøttdeig, 6 kg kyllingfilet, 24 hamburgere, 2 kg medisterdeig, 4 indrefilet av svin på ca en kg hver pluss litt småting som kyllingvinger, vårruller osv. Tørrvarer har jeg sånn passe av, og Pepsi Max så jeg klarer meg i minst en mnd 😜 Anonymkode: e7031...5a9 Fikk med dere masse antibiotikaresistente bakterier samtidig da. Anonymkode: f2408...4fb
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Noe folk glemmer å kjøpe er SALT. Anonymkode: c2648...9ef Hvorfor trenger vi så mye salt egentlig? Anonymkode: 067b4...3ff
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #17 Skrevet 1. mars 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor trenger vi så mye salt egentlig? Anonymkode: 067b4...3ff Jod Anonymkode: 71493...76a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #18 Skrevet 1. mars 2020 Vi har lite plass, og dermed lite på lager. Tipper vi har 3-4 kg mel/ gryn, litt linser og bønner, en 3-4 middager i fryseren. Vi HAR faktisk 40 liter vann. Det er det. Vi har heller ikke alternativ varmekilde, bortsett fra et lite gassbluss. Blir det krise her må vi samarbeide med naboen. Anonymkode: df8cb...eaa
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #19 Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi var i Sverige for å handle kjøtt for en ukes tid siden. Så har vel 20 middager med 400 gr kjøttdeig, 6 kg kyllingfilet, 24 hamburgere, 2 kg medisterdeig, 4 indrefilet av svin på ca en kg hver pluss litt småting som kyllingvinger, vårruller osv. Tørrvarer har jeg sånn passe av, og Pepsi Max så jeg klarer meg i minst en mnd 😜 Anonymkode: e7031...5a9 Sunne mennesker 😜👍 Anonymkode: 7e7d9...2b3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #20 Skrevet 1. mars 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jod Anonymkode: 71493...76a Javel... Anonymkode: f6c53...af8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #21 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Javel... Anonymkode: f6c53...af8 Er du så uvitende som du fremstår som nå? Anonymkode: d061d...804
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #22 Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, Superdolly skrev: Vi pleier å handle en gang i uka. I tillegg til dette har vi en del viltkjøtt og lam i fryseren, samt brød og syltetøy. Og jeg tenker at hvis strømmen forsvinner og blir borte lenge, så vil likevel maten i fryseren holde seg frossen en god stund. Det blir ikke plutselig varmt nedi der. Vi har melk og juice for en ukes forbruk ca. Lite hermetikk, men en god del tørrvarer for det pleier jeg å handle inn stort. Jeg har ingen planer om å hamstre noe som helst. Vi gikk gjennom anbefalingene vi fikk fra myndighetene den gangen om beredskap, og jeg tenker at vi er innafor på alt. Det jeg mangler er lager av vann, men vi har brønn så det blir ikke noe problem. Har myndighetene informert om beredskap? Anonymkode: 07dcd...82b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #23 Skrevet 1. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har myndighetene informert om beredskap? Anonymkode: 07dcd...82b Ja, alle husstander fikk info i posten for 1 - 2 år siden. hvor det sto hva alle burde ha i beredskapslager hjemme https://www.nrk.no/dokumentar/dette-bor-du-ha-i-skapet-for-katastrofen-inntreffer-1.14246101 Anonymkode: d061d...804
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #24 Skrevet 1. mars 2020 Handler for en uke av gangen, så har for en uke av gangen. Har selvfølgelig litt basisvarer som mel, krydder, gjær, mais, hakkede , smør , havregryn tomater. Diverse andre tørrvarer. liten fryser hvor jeg kanskje har 5-8 middager, men da mest protein og noen poser med frossne grønnsaker. Og 4 brød, som vi spiser på 7 dager. Hamstrer aldri godis og brus... for ellers spiser og drikker jeg det hver dag😅 målet mitt er å ha lite matsvinn og erfart at å ha mye lagret fører til mye matsvinn hos oss. Så her er målet å bruke opp😅 Bor i enebolig 10 min utenfor byen. Anonymkode: fdf14...472
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #25 Skrevet 1. mars 2020 Bor i Oslo og har ilke ofret det en tanke. Har noe kjøtt i fryseren, mel til å bake brød. Anonymkode: 67a99...4da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå