Gå til innhold

De som nå blir satt i viruskarantene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

får de sykepenger? Mange av dem settes jo i karantene uten å være syke. Må arbeidsgiver da punge ut med sykepenger mens folk sitter hjemme og venter på prøvesvar, eller går det av feriedager, avspasering eller annet? Går det på egenmelding eller får de sykemelding? Noen som vet?

Anonymkode: e04a5...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste en eller annen plass at de får sykemelding. 

Anonymkode: 38f13...381

Skrevet

Sykemelding 

Anonymkode: 470ce...6b9

Skrevet

Klart de får sykepenger. De kan ikke gå på jobb pga at de er potensielt syke. Hva ellers skulle skjedd?

Anonymkode: c68ca...7bb

Skrevet

Arbeidsgiver burde vært slipper arbeidsgiverperioden på 16 dager i disse tilfellene. Alle i karantene er jo ikke syke, og hvis flere fra samme arbeidsplass må isoleres kan det få alvorlige konsekvenser for små bedrifter.

Anonymkode: 65be4...0b5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Arbeidsgiver burde vært slipper arbeidsgiverperioden på 16 dager i disse tilfellene.

Dårlig gjort at bedriftene må betale dette! Også veldig kjedelig for selvstendig næringsdrivende! 

Anonymkode: ece36...cca

Skrevet

De ansatte på ous får intill 14 dager permisjon med lønn, de som er i karantene uten å være syke. Men det er arbeidsgivers egne tiltak i dette tilfelle, og kan ikke garantere at alle gjør det slik - selv om det høyst sannsynlig vil bli fulgt i alle Hf. 

Hva pasientene angår vet jeg ikke. 

Anonymkode: 3ba70...727

Skrevet

De ansatte på ous får intill 14 dager permisjon med lønn, de som er i karantene uten å være syke. Men det er arbeidsgivers egne tiltak i dette tilfelle, og kan ikke garantere at alle gjør det slik - selv om det høyst sannsynlig vil bli fulgt i alle Hf. 

Hva pasientene angår vet jeg ikke. 

Hvorfor gjør ous det, i stedet for å betale ut sykepenger?

Anonymkode: fafd3...d99

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du spørre HR om. Men i prinsipp så er jo ikke disse syke (blir de det går de over til sykepenger), og da blir det annet budsjett 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du spørre HR om. Men i prinsipp så er jo ikke disse syke (blir de det går de over til sykepenger), og da blir det annet budsjett 

Ja, det kan det være, det tenkte jeg ikke på

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan det være, det tenkte jeg ikke på

De er nok nøye på dette nå, for dette kommer til å bli dyrt fremover for helsevesenet. Mye overtid og permitteringer. 

Men de har heldigvis planer og prosedyrer klare, så godt det lar seg gjøre i en sånn situasjon. 

Skrevet

Da mannen min var sykmeldt, fikk han ikke lenger på 3 mnd så det kan bm6i interessant for dem. 

Anonymkode: 2b9a8...f85

Skrevet

Fordi det påvirker sykefraværsstatistikken og vi får falske tall. De som faktisk er syke er sykemeldt de som må i karantene pga kontakt med syke får permisjon. 

Anonymkode: c44b0...07b

Skrevet

Så vidt jrg vet har man ikkr krav på sykepenger uten å ha fått et karantenepålegg av lege. 

Anonymkode: 46327...681

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vidt jrg vet har man ikkr krav på sykepenger uten å ha fått et karantenepålegg av lege. 

Ja, det må jo selvsagt være etter pålegg av lege. Man får jo ikke penger av selvvalgt karantene

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det må jo selvsagt være etter pålegg av lege. Man får jo ikke penger av selvvalgt karantene

Heller ilke av karantene pålagt av arbeidsgiver eller tilfeller der man øpofordres til å holde seg hjemme inntil prøvesvar foreligger for eksempel.

Skrevet

Jeg må bruke av syktbarn-dager og vet ikke hva jeg gjør etterpå. Må ringe jobb i morgen og høre hvordan vi gjør dette  

Anonymkode: 5f517...880

Skrevet

Nå er det 5 sykehusansatte som er bekreftet smittet. Det snakkes bare om at de kontakter pasienter og kollegaer som var der den dagen. Men hva med alle andre de personene har vært i kontakt med, familie, venner, barn og ansatte i evt barnehager og skoler osv?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bruke av syktbarn-dager og vet ikke hva jeg gjør etterpå. Må ringe jobb i morgen og høre hvordan vi gjør dette  

Sitter barnet ditt i karantene?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitter barnet ditt i karantene?

Ja

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det 5 sykehusansatte som er bekreftet smittet. Det snakkes bare om at de kontakter pasienter og kollegaer som var der den dagen. Men hva med alle andre de personene har vært i kontakt med, familie, venner, barn og ansatte i evt barnehager og skoler osv?

Det er opprettet en side om dette på sykehusets hjemmeside, med kontakttelefon for ansatte og pasienter tilknyttet den aktuelle saken som svarer på spørsmål. 

Det er uansett lite som tyder på at en er smittsom før utbrudd. 

Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende, så sliter litt om det blir karantene. Umulig å få vikar hit hjemme hos meg å om det er fare for corona 

Anonymkode: 91677...c0c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er selvstendig næringsdrivende, så sliter litt om det blir karantene. Umulig å få vikar hit hjemme hos meg å om det er fare for corona 

Anonymkode: 91677...c0c

hvis du jobber hjemmefra kan du vel bare jobbe med feber

Anonymkode: 7c6c4...2f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...