Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Skrevet 29. februar 2020 Jeg har ikke sett katten på 1 døgn. Hun er vant til å være både inne og ute. Nå som det er -2 grader ville hun vanligvis vært ute noen timer, for så å komme inn. Det har i dag snødd noen cm å på de 6t er det ingen spor i snøen hvor hun vanligvis går i nabolaget. Vi har vært ute med barna i dag og hun er da alltid med. I kveld kom jeg på at jeg ikke hadde sett henne. Jeg har gått tur i nabolaget i kveld og ropt. Jeg har spesielt stått utenfor alle garasjene da hun ble innelåst i en for flere år siden. Hvor lenge kan katten overleve ute i litt kulde? Det blåser skikkelig surt her. planen er å lete mer i dagslys i morgen og utvide leteområdet. Anonymkode: 79a9c...a4c
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Skrevet 29. februar 2020 Jeg vet ikke. Men her jeg bor har de begynt litt på løpetiden, så kanskje er hun ute og flørter Håper hun dukker opp i morgen ❤️ Anonymkode: c1ad9...348
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Skrevet 29. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke. Men her jeg bor har de begynt litt på løpetiden, så kanskje er hun ute og flørter Håper hun dukker opp i morgen ❤️ Anonymkode: c1ad9...348 Hun er kastrert. Har aldri merket noe til løpetiden egentlig for hun henger alltid Max 200m fra husveggen. Er vi ute, er hun alltid med. Sykler barna i gata løper hun ved siden av. Burde tenkt på at noe manglet i dag men gjorde ikke det. Mye trafikk her så håper ikke noe har skjedd. hi Anonymkode: 79a9c...a4c
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Skrevet 29. februar 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er kastrert. Har aldri merket noe til løpetiden egentlig for hun henger alltid Max 200m fra husveggen. Er vi ute, er hun alltid med. Sykler barna i gata løper hun ved siden av. Burde tenkt på at noe manglet i dag men gjorde ikke det. Mye trafikk her så håper ikke noe har skjedd. hi Anonymkode: 79a9c...a4c Uff, da forstår jeg du blir bekymret. Håper det ikke har skjedd henne noe! Høres ut som en veldig god pus som leker med barna Forresten, om du er på fb, legg ut at du etterlyser katten din. Sånt sprer seg ofte raskt. Mener jeg har sett lokale sider også som man kan legge ut slikt. Legg ut bilde av henne nå, da blir folk oppmerksom på det. Er sikkert mange som går tur i morgen. Anonymkode: c1ad9...348
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #5 Skrevet 29. februar 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uff, da forstår jeg du blir bekymret. Håper det ikke har skjedd henne noe! Høres ut som en veldig god pus som leker med barna Forresten, om du er på fb, legg ut at du etterlyser katten din. Sånt sprer seg ofte raskt. Mener jeg har sett lokale sider også som man kan legge ut slikt. Legg ut bilde av henne nå, da blir folk oppmerksom på det. Er sikkert mange som går tur i morgen. Anonymkode: c1ad9...348 Finner vi henne ikke i morgen tidlig havner hun på Facebook . Mannen er på vei hjem fra jobb nå så han skal gå en runde til. Ja, det er så ulikt henne. På sommeren kan det gå noen dager uten at vi ser henne. Hun er bare innom å spiser på terrassen, å løper videre. Vinteren derimot er annerledes. Hun liker ikke kulden, sover mer inne og nyter late dager. Slik har det vært de 7årene vi har hatt henne. Man blir bekymret for dyrene. 5åringen sa før han la seg at «jeg håper hun ikke er påkjørt», det traff hjertet mitt. hi Anonymkode: 79a9c...a4c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vår katt kan fort være vekke i 3-4 dager om gangen.. 1 døgn er ingenting å bekymre seg for. Anonymkode: 066f2...977 Det er jo klart at hun bekymrer seg når katten hennes aldri er vekke så lenge. Anonymkode: 2d72a...aa2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er katten? bor hi nærheten av en trafikkert vei? Hvis katten er mer 12 mnd gammel og hvis hen ikke bor rett ved en trafikkert vei så er det ingenting å bekymre seg for. Vår katt pleier vanligvis ikke heller å være lenge vekke om gangen, men så hender det at han er vekke opptil en 3-4 dager før han kommer hjem igjen. Anonymkode: 066f2...977 Men nå er det ikke din katt det er snakk om Anonymkode: 2d72a...aa2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Finner vi henne ikke i morgen tidlig havner hun på Facebook . Mannen er på vei hjem fra jobb nå så han skal gå en runde til. Ja, det er så ulikt henne. På sommeren kan det gå noen dager uten at vi ser henne. Hun er bare innom å spiser på terrassen, å løper videre. Vinteren derimot er annerledes. Hun liker ikke kulden, sover mer inne og nyter late dager. Slik har det vært de 7årene vi har hatt henne. Man blir bekymret for dyrene. 5åringen sa før han la seg at «jeg håper hun ikke er påkjørt», det traff hjertet mitt. hi Anonymkode: 79a9c...a4c Har pus kommet hjem? Ikke rart du bekymrer deg når katten bryter rutinene sine. Anonymkode: 2d72a...aa2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Uff, det er den verste følelsen. Har du ristet med noe godt og ropt navnet hennes høyt? Har du noe med hennes lukt på som du kan sette ut? Du kan også laste ned en kattefløyte som app. Alle katter hører den laaangt unna. Anonymkode: 0c570...c67
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 I dag har vi lett i 1 1/2t. Ropt ved garasjer Og boder men ingen katt å finne😢. Hi Anonymkode: 79a9c...a4c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: I dag har vi lett i 1 1/2t. Ropt ved garasjer Og boder men ingen katt å finne😢. Hi Anonymkode: 79a9c...a4c I høst skjedde det samme her, vår kastrerte hannkatt be borte. Han hadde faste rutiner så vi begynte å lete med det samme, satt på nett (Facebook) og søkte etter oppserverte katter som kunne være vår katt. Noen dager etter så fant jeg et innlegg uten bilde der en person informerte om en påkjørt katt som var veldig langt fra vårt hus, mannen dro dit for å sjekke og det var dessverre vår katt Utrolig trist Håper ikke det samme har skjedd med din katt men vil uansett anbefale deg å søke på nett for der kan det være noen som har informert om oppservert katt. Kanskje også legge ut bilde av katten på relevante sider. Håper du finner katten, lykke til! Anonymkode: db99e...d3a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Sånn går det når man slipper dyr ut uten å ha kontroll på dem. Ville du ha akseptert det fra en hundeeier? Anonymkode: 398bb...fd7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn går det når man slipper dyr ut uten å ha kontroll på dem. Ville du ha akseptert det fra en hundeeier? Anonymkode: 398bb...fd7 Er du i kranglehumør i dag, eller bare genuint dum? Anonymkode: 479fe...d86
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du i kranglehumør i dag, eller bare genuint dum? Anonymkode: 479fe...d86 Lov om dyrevelferd sier vel at enhver dyreeier har ansvar for sine dyrs ve og vel. Det er bare et spørsmål om tid før «utekatt» blir forbudt. Anonymkode: 398bb...fd7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lov om dyrevelferd sier vel at enhver dyreeier har ansvar for sine dyrs ve og vel. Det er bare et spørsmål om tid før «utekatt» blir forbudt. Anonymkode: 398bb...fd7 I så fall stakkars katter. De liker å være ute og nyter den friheten. Uten den vil mange av dem ikke ha verdige liv. Hva med gårdskatter? De bor jo ute, ikke i hus. Nei, tror nok ikke det du forestiller deg er praktisk mulig med tanke på nettopp nyrevelferd. Anonymkode: db99e...d3a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 Uansett hva som har skjedd med katten, er jeg glad for at den har fått gått ute. Katten har kost seg ute og min katt kunne aldri vært innekatt. Heller en lykkelig utekatt som dør «tidlig», enn en gammel ulykkelig innekatt. hi Anonymkode: 79a9c...a4c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #17 Skrevet 1. mars 2020 Snakk med naboene/legg løpesedler i nabolaget og be dem sjekke garasjer/skjul. Det som skjedde med vår var at han hadde stukket inn i garasjen til naboen. De hadde reist på hytta og smekket garasjeporten. Fordi de hadde fått løpeseddel i postkassen sjekket de garasjen når de kom hjem, og der var han. 4 døgn uten mat, heldigvis var det noe regnvann han hadde fått tak i. Særlig hvis katten er vant til å holde seg tett på huset bør du be de nærmeste naboene sjekke. Anonymkode: fb674...cec
vixen27 Skrevet 1. mars 2020 #18 Skrevet 1. mars 2020 Noen døgn er ikke uvanlig.Jeg har selv en katt og hun kan være borte i mange dager.Rekorden er over 3 uker, men det er kjipt og man tenker ofte det verste.Håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 På 1.3.2020 den 8.13, Anonym bruker skrev: Men nå er det ikke din katt det er snakk om Anonymkode: 2d72a...aa2 Det falt deg ikke inn at hun skreiv det for å berolige hi? Anonymkode: 7c393...47c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 På 1.3.2020 den 16.19, Anonym bruker skrev: I så fall stakkars katter. De liker å være ute og nyter den friheten. Uten den vil mange av dem ikke ha verdige liv. Hva med gårdskatter? De bor jo ute, ikke i hus. Nei, tror nok ikke det du forestiller deg er praktisk mulig med tanke på nettopp nyrevelferd. Anonymkode: db99e...d3a Har man ikke tilstrekkelig plass, så bør man vel ikke anskaffe et dyr som trenger det? Ville du ha kjøpt hest hvis du ikke hadde mulighet til å la den gå ute på en stor mark? Hvis ikke, hvorfor er det greit å skaffe katter når man bor i enebolig eller leilighet? Anonymkode: 398bb...fd7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #21 Skrevet 3. mars 2020 På 1.3.2020 den 16.51, Anonym bruker skrev: Uansett hva som har skjedd med katten, er jeg glad for at den har fått gått ute. Katten har kost seg ute og min katt kunne aldri vært innekatt. Heller en lykkelig utekatt som dør «tidlig», enn en gammel ulykkelig innekatt. hi Anonymkode: 79a9c...a4c Du, det er ikke spesielt dyrevennlig å skaffe seg et dyr man ikke har mulighet til å følge opp... Anonymkode: 398bb...fd7
Blop Skrevet 3. mars 2020 #22 Skrevet 3. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du, det er ikke spesielt dyrevennlig å skaffe seg et dyr man ikke har mulighet til å følge opp... Anonymkode: 398bb...fd7 Da får man avskaffe katter. Nesten ingen katter liker å være innekatt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #23 Skrevet 3. mars 2020 35 minutter siden, Blop skrev: Da får man avskaffe katter. Nesten ingen katter liker å være innekatt. Ja, privat kattehold i den formen folk driver med i Norge pr. i dag bør avskaffes. Jeg tror det vil komme til å bli forbudt. På samme måte som det ikke er lov til å temme tilfeldige ville dyr eller sette spurver i bur. Folk drev med det også i gamle dager; og det katteholdet (og til dels hundeholdet) vi driver med nå, er ikke noe bedre. Å ha rovdyr som selskapsdyr er barbarisk. Anonymkode: 398bb...fd7
Blop Skrevet 3. mars 2020 #24 Skrevet 3. mars 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, privat kattehold i den formen folk driver med i Norge pr. i dag bør avskaffes. Jeg tror det vil komme til å bli forbudt. På samme måte som det ikke er lov til å temme tilfeldige ville dyr eller sette spurver i bur. Folk drev med det også i gamle dager; og det katteholdet (og til dels hundeholdet) vi driver med nå, er ikke noe bedre. Å ha rovdyr som selskapsdyr er barbarisk. Anonymkode: 398bb...fd7 Hvordan skal det avskaffes mener du? Ser du skriver at du tror det kommer til å bli forbudt, men hvordan skal det gjennomføres i praksis?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #25 Skrevet 3. mars 2020 10 minutter siden, Blop skrev: Hvordan skal det avskaffes mener du? Ser du skriver at du tror det kommer til å bli forbudt, men hvordan skal det gjennomføres i praksis? På samme måte som forbudene mot temming og import av ville dyr. Anonymkode: 398bb...fd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå