Gå til innhold

Katten er borte😢


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett katten på 1 døgn. Hun er vant til å være både inne og ute. Nå som det er -2 grader ville hun vanligvis vært ute noen timer, for så å komme inn. Det har i dag snødd noen cm å på de 6t er det ingen spor i snøen hvor hun vanligvis går i nabolaget. Vi har vært ute med barna i dag og hun er da alltid med. I kveld kom jeg på at jeg ikke hadde sett henne. Jeg har gått tur i nabolaget i kveld og ropt. Jeg har spesielt stått utenfor alle garasjene da hun ble innelåst i en for flere år siden. Hvor lenge kan katten overleve ute i litt kulde? Det blåser skikkelig surt her. 
 

planen er å lete mer i dagslys i morgen og utvide leteområdet.

Anonymkode: 79a9c...a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. Men her jeg bor har de begynt litt på løpetiden, så kanskje er hun ute og flørter ;)

Håper hun dukker opp i morgen ❤️

Anonymkode: c1ad9...348

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Men her jeg bor har de begynt litt på løpetiden, så kanskje er hun ute og flørter ;)

Håper hun dukker opp i morgen ❤️

Anonymkode: c1ad9...348

Hun er kastrert. Har aldri merket noe til løpetiden egentlig for hun henger alltid Max 200m fra husveggen. Er vi ute, er hun alltid med. Sykler barna i gata løper hun ved siden av. Burde tenkt på at noe manglet i dag men gjorde ikke det. Mye trafikk her så håper ikke noe har skjedd. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er kastrert. Har aldri merket noe til løpetiden egentlig for hun henger alltid Max 200m fra husveggen. Er vi ute, er hun alltid med. Sykler barna i gata løper hun ved siden av. Burde tenkt på at noe manglet i dag men gjorde ikke det. Mye trafikk her så håper ikke noe har skjedd. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Uff, da forstår jeg du blir bekymret. Håper det ikke har skjedd henne noe!

Høres ut som en veldig god pus som leker med barna :)

Forresten, om du er på fb, legg ut at du etterlyser katten din. Sånt sprer seg ofte raskt. Mener jeg har sett lokale sider også som man kan legge ut slikt. Legg ut bilde av henne nå, da blir folk oppmerksom på det. Er sikkert mange som går tur i morgen.

Anonymkode: c1ad9...348

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, da forstår jeg du blir bekymret. Håper det ikke har skjedd henne noe!

Høres ut som en veldig god pus som leker med barna :)

Forresten, om du er på fb, legg ut at du etterlyser katten din. Sånt sprer seg ofte raskt. Mener jeg har sett lokale sider også som man kan legge ut slikt. Legg ut bilde av henne nå, da blir folk oppmerksom på det. Er sikkert mange som går tur i morgen.

Anonymkode: c1ad9...348

Finner vi henne ikke i morgen tidlig havner hun på Facebook . Mannen er på vei hjem fra jobb nå så han skal gå en runde til. Ja, det er så ulikt henne. På sommeren kan det gå noen dager uten at vi ser henne. Hun er bare innom å spiser på terrassen, å løper videre. Vinteren derimot er annerledes. Hun liker ikke kulden, sover mer inne og nyter late dager. Slik har det vært de 7årene vi har hatt henne. Man blir bekymret for dyrene. 5åringen sa før han la seg at «jeg håper hun ikke er påkjørt», det traff hjertet mitt. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vår katt kan fort være vekke i 3-4 dager om gangen.. 1 døgn er ingenting å bekymre seg for.

Anonymkode: 066f2...977

Det er jo klart at hun bekymrer seg når katten hennes aldri er vekke så lenge.

Anonymkode: 2d72a...aa2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er katten? bor hi nærheten av en trafikkert vei?

Hvis katten er mer 12 mnd gammel og hvis hen ikke bor rett ved en trafikkert vei så er det ingenting å bekymre seg for. Vår katt pleier vanligvis ikke heller å være lenge vekke om gangen, men så hender det at han er vekke opptil en 3-4 dager før han kommer hjem igjen.

Anonymkode: 066f2...977

Men nå er det ikke din katt det er snakk om

Anonymkode: 2d72a...aa2

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finner vi henne ikke i morgen tidlig havner hun på Facebook . Mannen er på vei hjem fra jobb nå så han skal gå en runde til. Ja, det er så ulikt henne. På sommeren kan det gå noen dager uten at vi ser henne. Hun er bare innom å spiser på terrassen, å løper videre. Vinteren derimot er annerledes. Hun liker ikke kulden, sover mer inne og nyter late dager. Slik har det vært de 7årene vi har hatt henne. Man blir bekymret for dyrene. 5åringen sa før han la seg at «jeg håper hun ikke er påkjørt», det traff hjertet mitt. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Har pus kommet hjem? Ikke rart du bekymrer deg når katten bryter rutinene sine.

Anonymkode: 2d72a...aa2

Skrevet

Uff, det er den verste følelsen. Har du ristet med noe godt og ropt navnet hennes høyt?

Har du noe med hennes lukt på som du kan sette ut? Du kan også laste ned en kattefløyte som app. Alle katter hører den laaangt unna. 

 

Anonymkode: 0c570...c67

Skrevet

I dag har vi lett i 1 1/2t. Ropt ved garasjer Og boder men ingen katt å finne😢.

 

Hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I dag har vi lett i 1 1/2t. Ropt ved garasjer Og boder men ingen katt å finne😢.

 

Hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

I høst skjedde det samme her, vår kastrerte hannkatt be borte. Han hadde faste rutiner så vi begynte å lete med det samme, satt på nett (Facebook) og søkte etter oppserverte katter som kunne være vår katt. Noen dager etter så fant jeg et innlegg uten bilde der en person informerte om en påkjørt katt som var veldig langt fra vårt hus, mannen dro dit for å sjekke og det var dessverre vår katt :( Utrolig trist :( 

Håper ikke det samme har skjedd med din katt men vil uansett anbefale deg å søke på nett for der kan det være noen som har informert om oppservert katt. Kanskje også legge ut bilde av katten på relevante sider. 

Håper du finner katten, lykke til! 

Anonymkode: db99e...d3a

Skrevet

Sånn går det når man slipper dyr ut uten å ha kontroll på dem. Ville du ha akseptert det fra en hundeeier?

Anonymkode: 398bb...fd7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn går det når man slipper dyr ut uten å ha kontroll på dem. Ville du ha akseptert det fra en hundeeier?

Anonymkode: 398bb...fd7

Er du i kranglehumør i dag, eller bare genuint dum? 

 

Anonymkode: 479fe...d86

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du i kranglehumør i dag, eller bare genuint dum? 

 

Anonymkode: 479fe...d86

Lov om dyrevelferd sier vel at enhver dyreeier har ansvar for sine dyrs ve og vel. Det er bare et spørsmål om tid før «utekatt» blir forbudt. 

Anonymkode: 398bb...fd7

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lov om dyrevelferd sier vel at enhver dyreeier har ansvar for sine dyrs ve og vel. Det er bare et spørsmål om tid før «utekatt» blir forbudt. 

Anonymkode: 398bb...fd7

I så fall stakkars katter. De liker å være ute og nyter den friheten. Uten den vil mange av dem ikke ha verdige liv. Hva med gårdskatter? De bor jo ute, ikke i hus. Nei, tror nok ikke det du forestiller deg er praktisk mulig med tanke på nettopp nyrevelferd. 

Anonymkode: db99e...d3a

Skrevet

Uansett hva som har skjedd med katten, er jeg glad for at den har fått gått ute. Katten har kost seg ute og min katt kunne aldri vært innekatt. Heller en lykkelig utekatt som dør «tidlig», enn en gammel ulykkelig innekatt. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Skrevet

Snakk med naboene/legg løpesedler i nabolaget og be dem sjekke garasjer/skjul. 

Det som skjedde med vår var at han hadde stukket inn i garasjen til naboen. De hadde reist på hytta og smekket garasjeporten. Fordi de hadde fått løpeseddel i postkassen sjekket de garasjen når de kom hjem, og der var han. 4 døgn uten mat, heldigvis var det noe regnvann han hadde fått tak i.

Særlig hvis katten er vant til å holde seg tett på huset bør du be de nærmeste naboene sjekke. 

Anonymkode: fb674...cec

Skrevet

Noen døgn er ikke uvanlig.Jeg har selv en katt og hun kan være borte i mange dager.Rekorden er over 3 uker, men det er kjipt og man tenker ofte det verste.Håper det ordner seg :) 

Skrevet
På 1.3.2020 den 8.13, Anonym bruker skrev:

Men nå er det ikke din katt det er snakk om

Anonymkode: 2d72a...aa2

Det falt deg ikke inn at hun skreiv det for å berolige hi?

Anonymkode: 7c393...47c

Skrevet
På 1.3.2020 den 16.19, Anonym bruker skrev:

I så fall stakkars katter. De liker å være ute og nyter den friheten. Uten den vil mange av dem ikke ha verdige liv. Hva med gårdskatter? De bor jo ute, ikke i hus. Nei, tror nok ikke det du forestiller deg er praktisk mulig med tanke på nettopp nyrevelferd. 

Anonymkode: db99e...d3a

Har man ikke tilstrekkelig plass, så bør man vel ikke anskaffe et dyr som trenger det? Ville du ha kjøpt hest hvis du ikke hadde mulighet til å la den gå ute på en stor mark? Hvis ikke, hvorfor er det greit å skaffe katter når man bor i enebolig eller leilighet? 

Anonymkode: 398bb...fd7

Skrevet
På 1.3.2020 den 16.51, Anonym bruker skrev:

Uansett hva som har skjedd med katten, er jeg glad for at den har fått gått ute. Katten har kost seg ute og min katt kunne aldri vært innekatt. Heller en lykkelig utekatt som dør «tidlig», enn en gammel ulykkelig innekatt. 
 

hi

Anonymkode: 79a9c...a4c

Du, det er ikke spesielt dyrevennlig å skaffe seg et dyr man ikke har mulighet til å følge opp...

Anonymkode: 398bb...fd7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, det er ikke spesielt dyrevennlig å skaffe seg et dyr man ikke har mulighet til å følge opp...

Anonymkode: 398bb...fd7

Da får man avskaffe katter. Nesten ingen katter liker å være innekatt. 

Skrevet
35 minutter siden, Blop skrev:

Da får man avskaffe katter. Nesten ingen katter liker å være innekatt. 

Ja, privat kattehold i den formen folk driver med i Norge pr. i dag bør avskaffes. Jeg tror det vil komme til å bli forbudt. På samme måte som det ikke er lov til å temme tilfeldige ville dyr eller sette spurver i bur. Folk drev med det også i gamle dager; og det katteholdet (og til dels hundeholdet) vi driver med nå, er ikke noe bedre. Å ha rovdyr som selskapsdyr er barbarisk. 

Anonymkode: 398bb...fd7

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, privat kattehold i den formen folk driver med i Norge pr. i dag bør avskaffes. Jeg tror det vil komme til å bli forbudt. På samme måte som det ikke er lov til å temme tilfeldige ville dyr eller sette spurver i bur. Folk drev med det også i gamle dager; og det katteholdet (og til dels hundeholdet) vi driver med nå, er ikke noe bedre. Å ha rovdyr som selskapsdyr er barbarisk. 

Anonymkode: 398bb...fd7

Hvordan skal det avskaffes mener du? Ser du skriver at du tror det kommer til å bli forbudt, men hvordan skal det gjennomføres i praksis? 

Skrevet
10 minutter siden, Blop skrev:

Hvordan skal det avskaffes mener du? Ser du skriver at du tror det kommer til å bli forbudt, men hvordan skal det gjennomføres i praksis? 

På samme måte som forbudene mot temming og import av ville dyr.

Anonymkode: 398bb...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...