Gå til innhold

30 000kr utbetalt tilsammen, er det lite?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er 2 voksne og en tenåring. Pga div så har vi i dag utbetalt 30 000 tilsammen, dette skal dekke alt. Husleie, strøm, forsikring, og i tillegg husholdning og "alt" annet som hører med. Boutgiftene er 10 000, så da har vi 20 000 igjen til alt det andre. Det er trangt og tenåringen får ikke være med på alt den ønsker, men det er den vi prioriterer slik at den ikke skal kjenne for mye på det å være utenfor. Slik det ser ut nå, vil vi ha det slik de neste årene. 

Når er man fattig?

Anonymkode: 28f71...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes nok det er ganske snaut. Regner med at dere ikke jobber fullt? For hvis dette er lønn for to fulltidsstillinger, så er dere i så fall ekstremt underbetalt. 
 

Mulighet for å øke inntektssiden? 

Anonymkode: 634d3...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lite. Om dere har en tenåring er dere jo godt voksne også, og da blir det veldig lite i sammenligning med andre på samme alder.

Vi er i midten av 40-årene og har ca 55.0000 utbetalt i måneden, jeg ser på oss som lavtlønte, vi har begge yrker man ikke blir rik i. Vi tjener nok minst av våre venner,

Anonymkode: 7cb8c...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på aap og mannen i jobb. Utbetalt ca. 65000, klarer oss greit, men med 3 barn så savner jeg å gå full lønn. Syntes 20000 til regninger og alt annet høres lite ut, men sikkert mulig å leve ok. Finnes det ingen mulighet for å øke inntekten litt? Ta på seg småjobber osv. Søke bostøtte?

Anonymkode: ef3f2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite. Tenåringen deres må nok skaffe seg en egen jobb på fritiden om han har dyre ønsker tenker jeg.

Anonymkode: 65f1a...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 2 voksne og en tenåring. Pga div så har vi i dag utbetalt 30 000 tilsammen, dette skal dekke alt. Husleie, strøm, forsikring, og i tillegg husholdning og "alt" annet som hører med. Boutgiftene er 10 000, så da har vi 20 000 igjen til alt det andre. Det er trangt og tenåringen får ikke være med på alt den ønsker, men det er den vi prioriterer slik at den ikke skal kjenne for mye på det å være utenfor. Slik det ser ut nå, vil vi ha det slik de neste årene. 

Når er man fattig?

Anonymkode: 28f71...28f

Jeg går nå på AAP, jobber litt, men med alt av lønn, AAP og forsikring har jeg 41000 utbetalt. Vanligvis har jeg 45000. Mannen har mellom 30000 og 35000 utbetalt. 
 

Synes ikke vi har spesielt god råd, så ja, høres fryktelig lite ut. 

Anonymkode: bad9e...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 32 000,- utbetalt i lønn, 100% som bhglærer og er ikke høytlønnet så om 2 får under det tilsammen så er det jo lavt. Mannen min er vaktmester og utbetalt rundt 25 000,-, så totalt har vi 57 tusen. Har 15000,- i huslån og komm avg pluss alt annet. Føler vi har grei økonomi men ikke fett. 

Anonymkode: 1c9a8...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo allerede at det er lite. 30 000 kr er omtrent det folk ellers har utbetalt i måneden hver for seg dersom de er i full jobb med gjennomsnittlig lønn, litt avhengig av størrelse på lån ol.

Anonymkode: b671b...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mindre en jeg har utbetalt som saksbehandler i staten av en lønn under gjennomsnittet - så selvfølgelig er det lite! Veldig lite! Rart, men bra at dere klarer dere.

Anonymkode: 8a3ca...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres veldig lite ut! Vi har 47000, men betaler ikke huslån/vann/strøm ol. Syns ikke vi har det fett akkurat, men det går helt fint. Vi setter av en del til sparing. Tre barn ...

Anonymkode: ced27...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går nå på AAP, jobber litt, men med alt av lønn, AAP og forsikring har jeg 41000 utbetalt. Vanligvis har jeg 45000. Mannen har mellom 30000 og 35000 utbetalt. 
 

Synes ikke vi har spesielt god råd, så ja, høres fryktelig lite ut. 

Anonymkode: bad9e...acf

Hvis dere har mellom 70 000-80 000 utbetalt i mnd, så må dere ha et veldig høyt forbruk hvis du mener at dere ikke har spesielt god råd. For det er absolutt mye penger utbetalt i mnd.

Anonymkode: 88076...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utbetalt ca.50 000 i mnd, går litt opp og ned da begge har timesbetalt. Vi er begge i lavtlønna yrker (tømrer og butikkansatt). Vi greier oss fint på det. Men 30 000 kr utbetalt tilsammen er jo ikke mye når dere er 2 voksne og 1 tenåring. Er det mulig å øke inntekt? Bytte jobb, jobbe mer? Kanskje tenåringen kan jobbe litt, for å få tjene penger til å bli med på ting? Har dere BUA i nærheten, de låner ut sportsutstyr og turutstyr osv gratis, hvis det er mangel av utstyr som av og til er grunnen til at ungdommen ikke får blitt med på ting. Mulig å senke utgiftene? Abonnement som kan sies opp, få bedre vilkår på huslån, forsikringer osv, bytte strømleverandør for å få billigere strøm? 

Jeg er litt usikker på hva fattigdomsgrensen er, men mener at den er ganske lav?

Anonymkode: 88076...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Den inntekten er lav om man bor i byen, men helt ok om man bor litt utenfor. I feks. Oslo tjener man mer enn i kr.sand. når jeg bodde 4 mnd i oslo skjønte jeg definitivt hvorfor. ALT koster mer enn hjemme, tom. Melk. 

Vi har levd frivillig på 30.000 i mnd i 2 år, pga. Hjemme med barn. Det har fungert fint, men div. Sparetiltak ble jo satt i gang. Nå med to i bhg har vi økt til 45.000, og vi lever bra. Veldig bra! Så bra at vi ikke ser mørkt på at vaskemaskinen kanskje ryker, og vi planlegger en ferietur til ca 30.00 + til sommeren. 

Men, om man leaser bil  til 6000 kroner mnd, forventer badeland mange ganger i mnd og kino og restaurant hver helg sliter man jo.  

Anonymkode: a7031...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man kan søke av støtte e.l? Pga sykdom hos en og skade på den andre, har vi ikke mulighet til å øke inntekten ved å jobbe mer enn i dag. Jeg har ikke så lyst å gå inn på hele historien her, men jeg kjenner at situasjonen tærer endel på oss..

Anonymkode: 28f71...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var lite. Er alene med en på fem. Har utbetalt 36 000,-  det går greit det altså men kreves budsjett og nøye planlegging av innkjøp. 

Anonymkode: c3af1...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går nå på AAP, jobber litt, men med alt av lønn, AAP og forsikring har jeg 41000 utbetalt. Vanligvis har jeg 45000. Mannen har mellom 30000 og 35000 utbetalt. 
 

Synes ikke vi har spesielt god råd, så ja, høres fryktelig lite ut. 

Anonymkode: bad9e...acf

Dere har inntil 76000 utbetalt, og synes at dere ikke har god råd.

Kjære meg, hvor dum kan man bli? Jo, du har god råd. Mulig du ikke har penger nok til ditt overforbruk, men god råd har du. 

Anonymkode: e6bb6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe man kan søke av støtte e.l? Pga sykdom hos en og skade på den andre, har vi ikke mulighet til å øke inntekten ved å jobbe mer enn i dag. Jeg har ikke så lyst å gå inn på hele historien her, men jeg kjenner at situasjonen tærer endel på oss..

Anonymkode: 28f71...28f

Hva slags støtte tenker du på da? Dere ligger i hvert fall over inntektskravet for bostøtte. Husk at dere kan søke om sletting av renter hvis dere har studielån og innfrir kravene. Og kan søke om sletting av gjeld hvis du/dere er uføretrygdet. 

Jeg skjønner at du ikke ønsker å dele for mye her, men tenker at det kan være litt lettere å svare hvis man vet litt mer konkret om situasjonen deres, om den er forbigående eller varig.

Anonymkode: 8946f...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...