Gå til innhold

Dere som lever etter budsjett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en post til lommepenger? Og hvor mye er den på? Skjønner jo at det er individuelt, men vi er i situasjon hvor vi skal betale mest mulig gjeld og spare mest mulig. Vi har stramt matbudsjett fortiden, da vi ønsker å bygge oss opo en buffer samtidig betale endel dyr gjeld. 
Vi har 1,2 i inntekter og jeg tjener dobbelt så mye som mannen. Men alt går inn på en konto og økonomien er felles.Hva har dere andre som lever litt stramt i lommepenger? Klær er innbakt i budsjett.

Anonymkode: 9cd91...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare en diverse-post. I de periodene vi har hatt stram økonomi og levd etter budsjett har vi ikke kastet bort noe på luksus. For min del har det vært enkelt siden jeg aldri har tillagt meg uvaner som å gå på café, handle nips til hjemmet, gå hyppig til frisøren osv.

Anonymkode: 6c9b5...f23

Skrevet

Jeg har ca 400 - 600 kr i lommepenger, dett kommer an på måneden. De pengene inkluderer det meste av det jeg trenger og har lyst på utenom mat og faste utgifter.

Anonymkode: 23708...fda

Skrevet

Nei, vi har ikke lommepenger. Ting vi har lyst på men ikke trenger, ønsker vi oss til bursdag og jul. Men vi har betydelig lavere inntekt da.

Anonymkode: 298d5...0e6

Skrevet

Jeg også tenker at jeg ikke trenger lommepenger. Er aldri på cafe e.l. Men mannen klager på at han aldri har penger😅Vi har et kort hver på matkonto thats ir. Om jeg trenger klær/gaver etc så overfører jeg og kjøper det vi må ha. Så han har ingenting til «eget» bruk og klager litt på dette😊

Anonymkode: 9cd91...7b1

Skrevet

Eldste får 200 kr i lommepenger hver uke. Yngste får sjelden noe, da hun ikke gjør ukesoppgavene. 

Vi har satt av 8000 kr til mat og annen husholdning, samt godteri og øl/vin. 

Klær varierer jo, handler inn basis på tilbud (sokker, strømpebukse osv) og andre klær ved behov. Regelen er at kjøper du f eks en bukse, skal det erstatte en annen bukse. Bruker alt fra 0 kr til 6000 kr på en mnd, avhengig om ungene trenger nye sko, uteklær osv. 

Bruker nesten ingenting på å spise ute, kino skjer kanskje 3-4 ganger i løpet av ett år. Så her bruker vi i snitt 500 kr PR mnd. Frisør er største posten hos mannen, mens jeg farger håret selv og er hos frisør en gang i året. 

Sjekk ut SIFO, der kan du få en pekepinne på hva som er normalt. 

Anonymkode: 39b4e...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...