Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har lest null artikler om den. Fikk ikke med meg starten på hysteriet og nå må jeg lese tusen artikler for å forstå hva det egentlig handler om. Noen som kan oppsummere kort og godt? Er det noe man bør være redd for om man bor rett utenfor, men jobber i Oslo? Anonymkode: 92180...8df
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Det er så mange artikler ute nå som oppsummerer, så hvis du gidder bruke ti minutter på det kan du fint oppdatere deg selv. Anonymkode: 622ae...11c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er så mange artikler ute nå som oppsummerer, så hvis du gidder bruke ti minutter på det kan du fint oppdatere deg selv. Anonymkode: 622ae...11c Ikke vær så grei a, jeg blir helt rørt ❤️ Anonymkode: 92180...8df
Gjest KenCreek Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Vanlig virus. Gir lette luftveisplager. Ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 5 minutter siden, KenCreek skrev: Vanlig virus. Gir lette luftveisplager. Ikke farlig. Merkelig at folk dør da Anonymkode: d5f7e...1b4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Hvordan er det mulig å ikke ha lest noe om det? Nyhetene handler jo omtrent bare om det Anonymkode: a36fa...1a0
Gjest KenCreek Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Merkelig at folk dør da Anonymkode: d5f7e...1b4 Nei, det er ikke så merkelig. Det dør rundt 1000 mennesker hvert år i Norge av influensa. Coronaviruset som går nå er ikke verre. Problemet er at det er nytt, så det finnes ingen vaksine. Men ellers er det ingen grunn til panikk. Hvis man ikke et gammel og syk fra før av da.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 10 minutter siden, KenCreek skrev: Nei, det er ikke så merkelig. Det dør rundt 1000 mennesker hvert år i Norge av influensa. Coronaviruset som går nå er ikke verre. Problemet er at det er nytt, så det finnes ingen vaksine. Men ellers er det ingen grunn til panikk. Hvis man ikke et gammel og syk fra før av da. Feil, covid-19 er mer dødelig enn vanlig influensa. Anonymkode: 622ae...11c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil, covid-19 er mer dødelig enn vanlig influensa. Anonymkode: 622ae...11c Feil det også. I Kina har dødeligheten vært drøye 10 ganger høyere enn normalt, altså ca 1% i stedet for ca 1 promille, men så langt i Vesten ser det ut som at dødeligheten er lik vanlig influensa, altså omtrent en promille. I tillegg er det få unge som blir syke og ingen barn har dødd. Anonymkode: 89c01...9ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil det også. I Kina har dødeligheten vært drøye 10 ganger høyere enn normalt, altså ca 1% i stedet for ca 1 promille, men så langt i Vesten ser det ut som at dødeligheten er lik vanlig influensa, altså omtrent en promille. I tillegg er det få unge som blir syke og ingen barn har dødd. Anonymkode: 89c01...9ab Tror du må sjekke betegnelsene dine, for du tar veldig feil med den promillen din. Har du kanskje for høy promille selv nå? Det er dessuten altfor tidlig å si noe om dødeligheten i Vesten siden utbrudd knapt er i startfasen her. Anonymkode: 622ae...11c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 7 minutter siden, KenCreek skrev: Nei, det er ikke så merkelig. Det dør rundt 1000 mennesker hvert år i Norge av influensa. Coronaviruset som går nå er ikke verre. Problemet er at det er nytt, så det finnes ingen vaksine. Men ellers er det ingen grunn til panikk. Hvis man ikke et gammel og syk fra før av da. Jeg har litt panikk. Min far med sterk kols vil neppe klare en infeksjon, men han er pensjonist, og kan isolere seg hjemme (med hjelp til handling etc). Er mer bekymret for min kronisk syke mann i full jobb. Han går på lavdose cellegift (metotreksat), og må kjøre kollektivt med både buss, tog og bane for å komme seg på jobb. Han er dårlig nok av sykdommen og medisineringen fra før. Trenger ikke dette i tillegg, spesielt ikke når han kan bli ekstra hardt rammet. Influensa er han selvfølgelig vaksinert mot. Anonymkode: 25dbe...da1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 13 minutter siden, KenCreek skrev: Nei, det er ikke så merkelig. Det dør rundt 1000 mennesker hvert år i Norge av influensa. Coronaviruset som går nå er ikke verre. Problemet er at det er nytt, så det finnes ingen vaksine. Men ellers er det ingen grunn til panikk. Hvis man ikke et gammel og syk fra før av da. Men så lenge folk dør så kan du ikke skrive at det er ufarlig, for det kan jo være farlig for de som er gammel eller syk fra før, og det er det jo ganske mange mennesker som er Anonymkode: d5f7e...1b4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 Dette viruset er ikke farlig i den forstand at mange kommer til å dø. Den største risikoen er at samfunnet kanskje blir litt satt ut av spill en periode hvis mange blir syke samtidig og borte fra jobb. Når vi ser på børsfallene nå så er det jo kapitalistene som vil svi mest når de ikke får varer å selge eller kunder å selge til. Kanskje derfor det blir satt inn kriseberedskap som om det var en ny svartedauden på gang.... Anonymkode: f222a...366
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 Dropp krisemaksimeringen og opphausingen i media, du finner det du trenger her https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/ Anonymkode: a4261...2a7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #15 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror du må sjekke betegnelsene dine, for du tar veldig feil med den promillen din. Har du kanskje for høy promille selv nå? Det er dessuten altfor tidlig å si noe om dødeligheten i Vesten siden utbrudd knapt er i startfasen her. Anonymkode: 622ae...11c Tror nok det er du som roter. Normalt dør ca 0,1 % av alle som får influensa, det tilsvarer en promille. Så, hva er da feil? At færre vil dø av viruset her enn i Kina sier seg selv, det har nå få også helsemyndighetene uttalt seg om. Grunnen til at de er oppe i 1% dødelighet i Kina kommet av mange forhold, som dårligere helse og dårligere tilgang til legehjelp. Anonymkode: 89c01...9ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #16 Skrevet 28. februar 2020 En japansk kvinne har i følge CNN testet positivt på corona for andre gang, etter først å ha blitt frisk fra den første infeksjonen. Anonymkode: 25dbe...da1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #17 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: En japansk kvinne har i følge CNN testet positivt på corona for andre gang, etter først å ha blitt frisk fra den første infeksjonen. Anonymkode: 25dbe...da1 Det leste jeg også. Og da tenker jeg litt sånn: Blir man dårligere gang nr. 2....? Anonymkode: 36107...8b1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #18 Skrevet 28. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det leste jeg også. Og da tenker jeg litt sånn: Blir man dårligere gang nr. 2....? Anonymkode: 36107...8b1 ... eller blir det som herpes og HIV, at det blir en kronisk sykdom som bryter ut med jevne mellomrom? Alltid i kroppen? Det er i så fall kjipt. Anonymkode: f222a...366
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at folk dør da Anonymkode: d5f7e...1b4 Ingenting merkelig med det, folk dør hele tiden, enten det er av coronavirus eller at andre virus. Anonymkode: 00386...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå