Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har fått meg at det er en vag mulighet for karantene. Men i all min naivitet innbiller jeg meg at infrastruktur som vann og strøm vil bestå. Og at vann hamstring er bortkastet. Ser alikavel at det skrives at butikkene nå er i ferd med å tømmes for vann. Har jeg misforstått alt. Har dere hamstret? Anonymkode: 791c0...67f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg. Anonymkode: 0a109...49f
DetYrer Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Nei... I verste fall er det vann i bekken her.
Elina Skrevet 28. februar 2020 #4 Skrevet 28. februar 2020 Det er vel nå anbefalt koking av vannet i Oslo nå og det er uavhengig av corona. De vet ikke hva smittekilden er og det kan ta uker før man finner ut årsak og får stoppet det. Tror nok det er mere av grunnen til vannsalget og ikke corona, hver gang slike ting skjer så hamstrer jo folk vann som gal.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Skrevet 28. februar 2020 13 minutter siden, Elina skrev: Det er vel nå anbefalt koking av vannet i Oslo nå og det er uavhengig av corona. De vet ikke hva smittekilden er og det kan ta uker før man finner ut årsak og får stoppet det. Tror nok det er mere av grunnen til vannsalget og ikke corona, hver gang slike ting skjer så hamstrer jo folk vann som gal. Hvor har du det i fra? Det med koking av vann mener jeg? Anonymkode: 587b8...588
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Skrevet 28. februar 2020 Hamstrer folk vann? Hvor da? Ikke sett eller hørt noe om det her jeg bor. Anonymkode: 66dc5...8f1
Elina Skrevet 28. februar 2020 #7 Skrevet 28. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor har du det i fra? Det med koking av vann mener jeg? Anonymkode: 587b8...588 https://www.dagsavisen.no/oslo/drikkevannet-ma-fortsatt-kokes-i-deler-av-oslo-1.1666718 https://www.aftenposten.no/osloby/i/xPEjMn/oslo-kommune-anbefaler-aa-koke-drikkevannet-paa-etterstad-og-teisen-i-to-uker-til Det er bare deler av Oslo.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har ikke hørt eller sett noen hamstre vann, ikke her jeg bor. Men om jeg skulle gjette - bortsett fra der det nå er dårlig vann - så er det at koronaepidemien har fått mange til å huske at myndighetene sist år sendte ut en brosjyre med anbefalinger om hva man bør ha som et kriselager hjemme. Har hørt flere som plutselig har kommet på de anbefalingene og at de enda ikke har gjort noe med det. Så kanskje en del av dem har kjøpt inn? Det blir jo fort mengder av det når man skal ha tre liter pr. person til tre dager = ni liter vann pr. person. En familie på fire trenger da å ha 36 liter vann i beredskap... Anonymkode: 9f947...810
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #9 Skrevet 28. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke hørt eller sett noen hamstre vann, ikke her jeg bor. Men om jeg skulle gjette - bortsett fra der det nå er dårlig vann - så er det at koronaepidemien har fått mange til å huske at myndighetene sist år sendte ut en brosjyre med anbefalinger om hva man bør ha som et kriselager hjemme. Har hørt flere som plutselig har kommet på de anbefalingene og at de enda ikke har gjort noe med det. Så kanskje en del av dem har kjøpt inn? Det blir jo fort mengder av det når man skal ha tre liter pr. person til tre dager = ni liter vann pr. person. En familie på fire trenger da å ha 36 liter vann i beredskap... Anonymkode: 9f947...810 Finner'e borti ælva her Anonymkode: 93dfe...267
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #10 Skrevet 28. februar 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor har du det i fra? Det med koking av vann mener jeg? Anonymkode: 587b8...588 Gjelder bare Teisen og Etterstad. De har kokt i to uker alt. Ikke Corona,, bare anleggstull. Anonymkode: acd07...b8f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Skrevet 28. februar 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg. Anonymkode: 0a109...49f Hysteri!!! Anonymkode: b6b19...f91
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder bare Teisen og Etterstad. De har kokt i to uker alt. Ikke Corona,, bare anleggstull. Anonymkode: acd07...b8f Hvordan får de kokt vann i to uker uten at det fordamper? Anonymkode: 93dfe...267
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #13 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg. Anonymkode: 0a109...49f Hva skal dere med munnbind? Alle Eksperter sier jo at munnbind smitter mer enn hvis man ikke bruker munnbind Anonymkode: 66dc5...8f1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #14 Skrevet 28. februar 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skal dere med munnbind? Alle Eksperter sier jo at munnbind smitter mer enn hvis man ikke bruker munnbind Anonymkode: 66dc5...8f1 Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå Anonymkode: 0a109...49f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #15 Skrevet 28. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå Anonymkode: 0a109...49f Ja, de er utsolgt for munnbind, men det er jo fordi du og andre munnbindhamstrere er dårlig opplyst og og ikke skjønner at dere heller bidrar til mer smitte hvis det virkelig kommer til et stort utbrudd Anonymkode: 66dc5...8f1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #16 Skrevet 28. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå Anonymkode: 0a109...49f Du tar feil, og du er den som er dårlig opplyst. Ja, mange kjøper munnbind, til tross for at helsemyndighetene forklarer gang på gang på gang at dette er unødvendig. Men hysteri hos folk gjør at de ikke forstår dette. Anonymkode: b6b19...f91
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #17 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg. Anonymkode: 0a109...49f Og hva tror du munnbindet skal hjelpe mot? Anonymkode: 6f2f8...e23
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #18 Skrevet 28. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå Anonymkode: 0a109...49f Hjelp. Sånne som deg er farlige. Anonymkode: 6f2f8...e23
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva tror du munnbindet skal hjelpe mot? Anonymkode: 6f2f8...e23 Coronaviruset så klart!!!! Anonymkode: 0a109...49f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #20 Skrevet 28. februar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Coronaviruset så klart!!!! Anonymkode: 0a109...49f Langt fra alle munnbind vil beskytte, så da kommer det an på om du har kjøpt riktig type (de er ofte dyre pr. stykk)... Skal de riktige typene ha en effekt må man ha kunnskap om hvordan man skal bruke dem, og man må være bevisst på at man ikke gjør ting som faktisk kan øke smitterisikoen. Svært mange har ikke kunnskap om dette, ergo er det heller ikke vits å bruke dem. Langt viktigere å holde en viss avstand fra folk, god håndhygiene, god hostehygiene osv. Anonymkode: 9f947...810
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #21 Skrevet 28. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg. Anonymkode: 0a109...49f Snakk om å være hysterisk... Anonymkode: 68c68...94e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2020 #22 Skrevet 28. februar 2020 Det er nok endel som har begynt å sjekke ut hva vi alle bør ha i bedredskap hjemme, det er bla vann. Men en trenger ikke noe annet enn å tappe vann fra spingem i egnede beholdere. Jeg har alltid noe i kjøleskapet, mer trenger jeg ikke for bonden borti gata har fulle tanker han deler med seg om noe skulle skje (han har ikke dyr lenger, men om han skulle få lyst på dyr igjen passer han på,å bruke tankene så de ikke må renses. Kjekt for oss naboer) https://www.dsb.no/globalassets/dokumenter/egenberedskap/dsb_beredskap_brosjyre_original.pdf Anonymkode: 42f4e...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå