Gå til innhold

Hvorfor hamstrer folk vann nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg at det er en vag mulighet for karantene.  Men i all min naivitet innbiller jeg meg at infrastruktur som vann og strøm vil bestå. Og at vann hamstring er bortkastet. 

 

Ser alikavel at det skrives at butikkene nå er i ferd med å tømmes for vann. Har jeg misforstått alt.

 

Har dere hamstret?

Anonymkode: 791c0...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg.

Anonymkode: 0a109...49f

Skrevet

Nei... I verste fall er det vann i bekken her.

Skrevet

Det er vel nå anbefalt koking av vannet i Oslo nå og det er uavhengig av corona. De vet ikke hva smittekilden er og det kan ta uker før man finner ut årsak og får stoppet det. Tror nok det er mere av grunnen til vannsalget og ikke corona, hver gang slike ting skjer så hamstrer jo folk vann som gal.

Skrevet
13 minutter siden, Elina skrev:

Det er vel nå anbefalt koking av vannet i Oslo nå og det er uavhengig av corona. De vet ikke hva smittekilden er og det kan ta uker før man finner ut årsak og får stoppet det. Tror nok det er mere av grunnen til vannsalget og ikke corona, hver gang slike ting skjer så hamstrer jo folk vann som gal.

Hvor har du det i fra? Det med koking av vann mener jeg?

Anonymkode: 587b8...588

Skrevet

Hamstrer folk vann? Hvor da? Ikke sett eller hørt noe om det her jeg bor.

Anonymkode: 66dc5...8f1

Skrevet

Jeg har ikke hørt eller sett noen hamstre vann, ikke her jeg bor.

Men om jeg skulle gjette - bortsett fra der det nå er dårlig vann - så er det at koronaepidemien har fått mange til å huske at myndighetene sist år sendte ut en brosjyre med anbefalinger om hva man bør ha som et kriselager hjemme. Har hørt flere som plutselig har kommet på de anbefalingene og at de enda ikke har gjort noe med det. Så kanskje en del av dem har kjøpt inn? Det blir jo fort mengder av det når man skal ha tre liter pr. person til tre dager = ni liter vann pr. person. En familie på fire trenger da å ha 36 liter vann i beredskap...

Anonymkode: 9f947...810

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hørt eller sett noen hamstre vann, ikke her jeg bor.

Men om jeg skulle gjette - bortsett fra der det nå er dårlig vann - så er det at koronaepidemien har fått mange til å huske at myndighetene sist år sendte ut en brosjyre med anbefalinger om hva man bør ha som et kriselager hjemme. Har hørt flere som plutselig har kommet på de anbefalingene og at de enda ikke har gjort noe med det. Så kanskje en del av dem har kjøpt inn? Det blir jo fort mengder av det når man skal ha tre liter pr. person til tre dager = ni liter vann pr. person. En familie på fire trenger da å ha 36 liter vann i beredskap...

Anonymkode: 9f947...810

Finner'e borti ælva her

Anonymkode: 93dfe...267

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det i fra? Det med koking av vann mener jeg?

Anonymkode: 587b8...588

Gjelder bare Teisen og Etterstad. De har kokt i to uker alt. Ikke Corona,, bare anleggstull.

Anonymkode: acd07...b8f

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg.

Anonymkode: 0a109...49f

Hysteri!!!

Anonymkode: b6b19...f91

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder bare Teisen og Etterstad. De har kokt i to uker alt. Ikke Corona,, bare anleggstull.

Anonymkode: acd07...b8f

Hvordan får de kokt vann i to uker uten at det fordamper? 

Anonymkode: 93dfe...267

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg.

Anonymkode: 0a109...49f

Hva skal dere med munnbind? Alle Eksperter sier jo at munnbind smitter mer enn hvis man ikke bruker munnbind

Anonymkode: 66dc5...8f1

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal dere med munnbind? Alle Eksperter sier jo at munnbind smitter mer enn hvis man ikke bruker munnbind

Anonymkode: 66dc5...8f1

Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå

Anonymkode: 0a109...49f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå

Anonymkode: 0a109...49f

Ja, de er utsolgt for munnbind, men det er jo fordi du og andre munnbindhamstrere er dårlig opplyst og og ikke skjønner at dere heller bidrar til mer smitte hvis det virkelig kommer til et stort utbrudd

Anonymkode: 66dc5...8f1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå

Anonymkode: 0a109...49f

Du tar feil, og du er den som er dårlig opplyst. 

Ja, mange kjøper munnbind, til tross for at helsemyndighetene forklarer gang på gang på gang at dette er unødvendig. 

Men hysteri hos folk gjør at de ikke forstår dette. 

Anonymkode: b6b19...f91

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg.

Anonymkode: 0a109...49f

Og hva tror du munnbindet skal hjelpe mot? 

Anonymkode: 6f2f8...e23

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du som er dårlig opplyst! Har du lest aviser eller?? Veldig mange steder er de utsolgt for munnbind fordi det er nødvendig å bruke nå

Anonymkode: 0a109...49f

Hjelp. Sånne som deg er farlige.

Anonymkode: 6f2f8...e23

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva tror du munnbindet skal hjelpe mot? 

Anonymkode: 6f2f8...e23

Coronaviruset så klart!!!!

Anonymkode: 0a109...49f

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Coronaviruset så klart!!!!

Anonymkode: 0a109...49f

Langt fra alle munnbind vil beskytte, så da kommer det an på om du har kjøpt riktig type (de er ofte dyre pr. stykk)...

Skal de riktige typene ha en effekt må man ha kunnskap om hvordan man skal bruke dem, og man må være bevisst på at man ikke gjør ting som faktisk kan øke smitterisikoen. Svært mange har ikke kunnskap om dette, ergo er det heller ikke vits å bruke dem.

Langt viktigere å holde en viss avstand fra folk, god håndhygiene, god hostehygiene osv.

Anonymkode: 9f947...810

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har kjøpt inn masse mat med lang holdbarhet og har kjøpt munnbind til alle sammen,men vann har vi ikke hamstret. Er visst noe jeg også har gått glipp av skjønner jeg.

Anonymkode: 0a109...49f

Snakk om å være hysterisk... 

Anonymkode: 68c68...94e

Skrevet

Det er nok endel som har begynt å sjekke ut hva vi alle bør ha i bedredskap hjemme, det er bla vann. Men en trenger ikke noe annet enn å tappe vann fra spingem i egnede beholdere. Jeg har alltid noe i kjøleskapet, mer trenger jeg ikke for bonden borti gata har fulle tanker han deler med seg om noe skulle skje (han har ikke dyr lenger, men om han skulle få lyst på dyr igjen passer han på,å bruke tankene så de ikke må renses. Kjekt for oss naboer) 

https://www.dsb.no/globalassets/dokumenter/egenberedskap/dsb_beredskap_brosjyre_original.pdf

Anonymkode: 42f4e...d67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...