Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #26 Skrevet 29. februar 2020 Skjønner problemet. Vær åpen og skravle med folk. Kansje bli med venner å bli kjent med nye via de. Det finnes jo mange i samme situasjon,men som tror alt håpet er ute. Folk blir jo stadig skillt. Anonymkode: e2889...d73
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #27 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi, jeg svarte tidligere i tråden, om å ta initiativ til kontakt/samtaler i hverdagen og at det uansett blir berikende. Nå kan jeg bekrefte at det fungerer!!! Jeg har ordnet meg med en date i dag med den lenge utsette som jeg tok initiativ til å snakke med for evigheter. I dag fikk vi omsider (nesten tilfeldig) snakket litt på tomannshånd, og vi skal snart møtes igjen Så bare hopp ut i det, smil, møt blikk og smil, kom med en liten kommentar her og der, ta initativ til å snakke med noen selv, det virker Anonymkode: 7bab3...3f2 Åå, fortell litt mer om hvordan dere møttes og hva du gjorde😊 Anonymkode: 75e3a...609
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #28 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så bra, kos deg på date! Og takk for inspirasjon 😊 Anonymkode: 5e3ec...06a Takk Vet ikke akkurat når, men den blir snart Lykke til til deg også. Det jeg har blitt veldig bevisst etter at jeg "endret holdning" er at jeg har fått det mye hyggeligere generelt ute blant folk, så det har positive bivirkninger Anonymkode: 7bab3...3f2
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #29 Skrevet 29. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åå, fortell litt mer om hvordan dere møttes og hva du gjorde😊 Anonymkode: 75e3a...609 Er litt lett å bli gjenkjent, men møttes tilfeldig stadig gjennom hans jobb. Begrensede muligheter for å snakke privat, men når vi har møttes så har det alltid vært en veldig god tone mellom oss. Da vi møttes første gang var han i et forholdt, så ingen av oss har flørtet, hadde bare tilfeldige samtaler når vi tilfeldigvis møttes. Så oppdaget jeg at han endret seg, tok lenge før jeg forstod at det var en slags flørt, for jeg hadde jo avskrevet ham helt som opptatt. Og når det omsider gikk opp for meg at han nå sikkert ikke var opptatt lenger, og fant ut at han ikke var det lenger, så gjorde jeg litt mer for å se om vi kunne støte på hverandre, men det var vanskelig. Så jeg motet meg opp og tok kontakt såvidt et par ganger hvor vi fikk pratet litt mer, men fremdeles ikke noen mulighet til privat snakk. Men da kom han med noen diskrete hint om et arrangement uten å si direkte at han skulle dit. Jeg troppet opp, og selv om mulighetene der også var små for å prate, så fikk vi pratet litt sammen, og så bare hoppet jeg i det og spurte om han ville møtes igjen, og det ville han veldig gjerne, sa han. Så nå har vi utvekslet tlf.nummer og skal snart møtes Anonymkode: 7bab3...3f2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #30 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du noen erfaring med italienske menn? italienere er mye mer direkte, mer sjarmerende også har de mye bedre selvtillit enn hva norske menn har. I Italia så det er helt vanlig at italienske menn tar nede solbrillene på nesetippen og sier f.eks "Ciao bella", "Ti amore signora" eller "Donna bellissima" til ukjente kvinner på åpen gate, er du attraktiv så får du høre/merke det om du er i nærheten av italienske menn. Det er også like vanlig at italienske menn sjekker opp kvinner som er på shopping eller som sitter på en kafe med venner eller med foreldrene sine som det er at de sjekker de opp på restuaranter/utesteder. Derimot så er italienske menn svært ofte utro. Anonymkode: 32a83...5c3 Hvorfor vil du så gjerne avsette meg til en italiener? 😊 Min erfaring med italienske menn kommer som sagt først og fremst fra en interrail som ung, hvor jeg ble forfulgt på gata og ropt etter, og flere ganger så menn sitte og ronke i bilene når jeg gikk forbi. Det var et mareritt, jeg var livredd hele tiden, og selv om jeg selvfølgelig vet at ikke alle italienske menn er sånn, ga det ikke akkurat mersmak. Stort sett er det menn som tror kvinner liker å bli ropt etter og forsøkt sjekket opp på gata, de fleste kvinner synes det er ubehagelig og ofte litt skremmende, særlig når det er mange menn sammen. Litt plystring fra en byggeplass er null problem, men omtrent der går også grensen. Noen venninner av meg stilte seg opp på et hjørne i Oslo for mange år siden og ropte komplimenter etter menn som gikk forbi, kommenterte kroppene deres, plystret og lagde kysselyder. Mennene ble RASENDE. De kom tilbake og skjelte ut, følte seg krenket og latterliggjort og tråkka på; det var bare en eller to som bare flirte litt og gikk videre. Ganske interessant, når menn så ofte feier bort kvinners opplevelser av det samme med: Herregud, bare ta det som et kompliment. Jeg er ikke nødvendigvis ute etter å bli sjekket opp på et utested, jeg lurte bare på om det fantes andre arenaer enn Tinder og liknende apper. Anonymkode: 5e3ec...06a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #31 Skrevet 1. mars 2020 På 29.2.2020 den 8.17, Anonym bruker skrev: Jeg tror derimot ikke på at menn har blitt redd for kvinner. Anonymkode: 5e3ec...06a Sånn blir det når du lever i en feministisk fiksjon, hvor det du opplever ikke stemmer med det du tror. Du opplever å gå ut på mye forskjellig, "uten at en mann så mye som ser i min retning"(som du skriver), men tror ikke de er redde. Se også på hun over; hun måtte oppsøke mannen og selv og ta alt initiativ ved å spørre om flere møter. Selv om han ville er det selvsagt uaktuelt at han som mann spør. Menn tar ikke lenger kontakt da de er redd for å bli oppfattet som seksistiske og uriktig bli anklaget for trakassering. Det er flere år siden at menn turte å ta initiativ til kontakt med kvinner. De er litt mer modige på nettet for der er det sporbarehet på alt, så uskyld kan bevises. Anonymkode: aaa65...fab
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #32 Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn blir det når du lever i en feministisk fiksjon, hvor det du opplever ikke stemmer med det du tror. Du opplever å gå ut på mye forskjellig, "uten at en mann så mye som ser i min retning"(som du skriver), men tror ikke de er redde. Se også på hun over; hun måtte oppsøke mannen og selv og ta alt initiativ ved å spørre om flere møter. Selv om han ville er det selvsagt uaktuelt at han som mann spør. Menn tar ikke lenger kontakt da de er redd for å bli oppfattet som seksistiske og uriktig bli anklaget for trakassering. Det er flere år siden at menn turte å ta initiativ til kontakt med kvinner. De er litt mer modige på nettet for der er det sporbarehet på alt, så uskyld kan bevises. Anonymkode: aaa65...fab Hvorfor skulle en kvinne ønske å anmelde en hyggelig, respektfull og høflig mann for sexisme og trakassering? Det der tror du ikke på selv. Og hvem er du til å fortelle meg at min virkelighet er en fiksjon? Leste du det jeg skrev lenger oppe om å være på interrail i Italia som blond søttenåring? Var det fiksjon også, mener du? Eller er det den verdenen du vil tilbake til, hvor kvinner ikke tillot seg å si fra og menn som det hadde fritt spill? Anonymkode: 5e3ec...06a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #33 Skrevet 1. mars 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn blir det når du lever i en feministisk fiksjon, hvor det du opplever ikke stemmer med det du tror. Du opplever å gå ut på mye forskjellig, "uten at en mann så mye som ser i min retning"(som du skriver), men tror ikke de er redde. Se også på hun over; hun måtte oppsøke mannen og selv og ta alt initiativ ved å spørre om flere møter. Selv om han ville er det selvsagt uaktuelt at han som mann spør. Menn tar ikke lenger kontakt da de er redd for å bli oppfattet som seksistiske og uriktig bli anklaget for trakassering. Det er flere år siden at menn turte å ta initiativ til kontakt med kvinner. De er litt mer modige på nettet for der er det sporbarehet på alt, så uskyld kan bevises. Anonymkode: aaa65...fab Piss piss piss. Men jeg skjønner hvorfor ingen vil ha kontakt med deg. Anonymkode: c08b8...514
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #34 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn blir det når du lever i en feministisk fiksjon, hvor det du opplever ikke stemmer med det du tror. Du opplever å gå ut på mye forskjellig, "uten at en mann så mye som ser i min retning"(som du skriver), men tror ikke de er redde. Se også på hun over; hun måtte oppsøke mannen og selv og ta alt initiativ ved å spørre om flere møter. Selv om han ville er det selvsagt uaktuelt at han som mann spør. Menn tar ikke lenger kontakt da de er redd for å bli oppfattet som seksistiske og uriktig bli anklaget for trakassering. Det er flere år siden at menn turte å ta initiativ til kontakt med kvinner. De er litt mer modige på nettet for der er det sporbarehet på alt, så uskyld kan bevises. Anonymkode: aaa65...fab Regner med det er meg du henviser til når du skriver det jeg har uthevet... Du må virkelig slite, for du sitter opp og dikter opp ting som ikke stemmer, tolker ting slik at det skal passe med dine forvridde virkelighetsoppfatninger. Men det du sier stemmer ikke. Grunnen til at han i mitt til felle ikke har sagt noe rett ut er at det ville vært veldig uprofesjonelt av ham siden han har vært på jobb og andre ville hørt det. Han er en mann med mye sosial intelligens, og han er en mann som selv om han er veldig sosial også er privat på det som er privat for ham. Om jeg ikke hadde spurt nå så hadde nok han gjort det neste gang vi møttes. Men denne gangen var det jeg som spurte om et nytt møte etter at han først hadde tatt diskret initiativ mens han var på jobb til å få meg til å komme dit vi kunne prate litt mer privat. Du sier det er flere år siden menn turde ta initiativ til kontakt med kvinner. Der tar du også veldig feil. Oppegående menn som er trygge på seg selv har ingen problemer med å ta kontakt med kvinner og vise interesse. For disse mennene vet hvordan man kontakter en kvinne med respekt, og de respekterer også et ev. nei. De mennene som ikke er så oppegående, de som er usikre og ikke respekterer kvinner, de som har vært vant med at de kan ture frem på en respektløs måte tidligere - det er disse som nå ikke greier å finne noen måte å kontakte kvinner på, for de har aldri giddet å lære seg sosiale koder for normal, hyggelig og respektfull omgang med kvinner og flørting. Og det er jo trist for dem, men det er faktisk deres egen feil. Det er så stor forskjell på en ordentlig forespørsel og trakassering at kvinner aldri er i tvil om det er det ene eller andre. Den forskjellen kan også normalt oppegående menn! Siste halvåret har to menn tatt kontakt med meg på en ordentlig måte og vist at de ønsket et forhold. Jeg har ikke vært interessert i dem, og har da sagt det tydelig, men høflig. Den ene trakk seg da helt unna, den andre har jeg fått en god venn i, for han respekterer meg og har akseptert at han og jeg aldri vil bli annet enn venner. Men dette er selvfølgelig oppegående menn som er trygge på seg selv og vet forskjell på en hyggelig og respektfull oppførsel og trakassering... i motsetning til visse andre menn... Anonymkode: 7bab3...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå