Gå til innhold

Noen som har fått operert hemoroider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så plaget med dette nå, og har vært det i lang tid. Jeg har både innvendige og et par store utvendig. Jeg har smerter og så føler jeg at det ikke er helt tett bak pga disse. Føler det er på tide å få gjort noe med dette. Har time hos fastlegen til uka.

Noen med erfaring med operasjon av hemoroider? Ble det bra etterpå? Vondt? Hvordan ble de fjernet?

Anonymkode: b3e72...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Operasjon for 3år siden, ble bra etterpå .. men nå har det komt antydning til nye. Så jeg håper de bare svinner hen. Jeg fikk narkose og det var veldig vondt etterpå... en god stund. Men fikk smertestillende som tok det verste. Verdt det!

Anonymkode: 91447...592

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Operasjon for 3år siden, ble bra etterpå .. men nå har det komt antydning til nye. Så jeg håper de bare svinner hen. Jeg fikk narkose og det var veldig vondt etterpå... en god stund. Men fikk smertestillende som tok det verste. Verdt det!

Takk for svar. Hadde du utvendige eller innvendige? Hva hadde du for slags plager?

Skrevet

Begge deler, grad 4. Syns de utvendige var verst.  
Smerter når jeg gikk på do. Umulig å tørke seg «rein». Full vask med dusj osv etter do-besøk var nødvendig. Ufrivillig fjerting ol, fordi jeg ikke hadde helt kontroll på muskelen pga hemoridene. Mye blod ved avføring, hver gang. Og forstoppelser hadde jeg mye av. Kan legges til at jeg hadde en fødselsskade som førte til flere og mer smertefulle hemorider. 
Smerter når jeg satt/gikk/løp ... som kom og gikk. Og ikke minst flaut/ubehag ved sex (ikke analsex - det var/er helt uaktuelt) ... men ja. Psykisk var det også ganske smertefullt om en kan si det sånn.

Det verste var at jeg gikk sånn i 6år før jeg fant en lege som tok meg alvorlig! Først fikk jeg operert fødselsskaden, så etter ca. 6mnd tok de hemoridene. Hadde kanskje sluppet senskadene om de hadde tatt meg seriøst i starten ... 🤬 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge deler, grad 4. Syns de utvendige var verst.  
Smerter når jeg gikk på do. Umulig å tørke seg «rein». Full vask med dusj osv etter do-besøk var nødvendig. Ufrivillig fjerting ol, fordi jeg ikke hadde helt kontroll på muskelen pga hemoridene. Mye blod ved avføring, hver gang. Og forstoppelser hadde jeg mye av. Kan legges til at jeg hadde en fødselsskade som førte til flere og mer smertefulle hemorider. 
Smerter når jeg satt/gikk/løp ... som kom og gikk. Og ikke minst flaut/ubehag ved sex (ikke analsex - det var/er helt uaktuelt) ... men ja. Psykisk var det også ganske smertefullt om en kan si det sånn.

Det verste var at jeg gikk sånn i 6år før jeg fant en lege som tok meg alvorlig! Først fikk jeg operert fødselsskaden, så etter ca. 6mnd tok de hemoridene. Hadde kanskje sluppet senskadene om de hadde tatt meg seriøst i starten ... 🤬 

UFF. Jeg har lignende plager. Håper legen min tar meg seriøst. Takk for svar!

Skrevet

Om han/hun ikke gjør det ... få en ny vurdering hos noen andre! 
Jeg fikk «det er normalt at ting ikke er det samme etter fødsel», «alle har hemoroider» og «du har nettopp født, klart det er ubehagelig å gå på do» (siste der 2år etter fødsel) ... Kjenner jeg blir bitter når jeg skriver om det 🙈🙈

Masse lykke til! Håper legen din er like fantastisk som legen jeg har nå!! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om han/hun ikke gjør det ... få en ny vurdering hos noen andre! 
Jeg fikk «det er normalt at ting ikke er det samme etter fødsel», «alle har hemoroider» og «du har nettopp født, klart det er ubehagelig å gå på do» (siste der 2år etter fødsel) ... Kjenner jeg blir bitter når jeg skriver om det 🙈🙈

Masse lykke til! Håper legen din er like fantastisk som legen jeg har nå!! 

Tusen takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...