Gå til innhold

Sommerjobb for ungdom under 16? Ideer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som blir 16 like etter sommerferien. Han er veldig interessert i å jobb og tjene penger, men det er jo ikke så lett når man er under 16. Han skal gjøre noen jobber for besteforeldrene, som har gård, men kunne tenke seg noe mer "ordentlig".

Har deres ungdommer gjort noe inntektsgivende arbeid om sommeren? Hvordan gikk de frem og hva jobbet de med?

Andre som har ideer?

Anonymkode: 00847...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå driver mannen min for seg selv, et verksted, så begge guttene våre har jobbet for han fra de var 13-14 år. Alt ifra rydding og feiing til vasking og polering, maling, grett/krattklipping utenfor osv. Alltid vært arbeidsoppgaver til dem der.

De har også jobbet for naboer, luftet hunder, tatt inn posten, klippet gress, måket snø osv. Veldig blandet nabolag dette med både unge og gamle naboer så det har liksom alltid vært arbeidsoppgaver der. Når ungkaren som leier kjellerleiligheten hos en nabo kjøpte hund luftet ene sønnen min den etter skolen så det ikke skulle bli så mange timer alene for den. Den gamle dama som ikke orket klippe gresset selv betalte dem for å gjøre det osv.

Ene sønnen min begynte jobbe på Europris da han var 16, fikk ikke stå i kassa og selge røyk, men alt annet kunne han jo gjøre. Det er mye varer som skal ryddes på plass, papp som skal vaskes, hylla med smågodt tas hver uke (vaskes, ryddes og fylles på) osv, han jobbet der i flere år.

Anonymkode: 5b22b...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...