Gå til innhold

VG 3 mål i helse og oppvekstfag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på helse- og oppvekst på videregående. I yrkesfag så har vi nå hatt praksis, og derav skal jeg nå skrive en praksisrapport fra min periode. Jeg har vært på en barneskole. Jeg skal bruke mine vg3 mål i denne oppgaven. Men hva konkret menes med dette? Hvordan skal jeg flette disse inn i rapporten? Er så redd for å misforstå oppgaven. Er viktig å få en ok karakter på denne.  

Anonymkode: 84b5e...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du finner målene fra vg3 inne på udir. Så skriver du om hva du har gjort i praksis og hvilke mål på vg3 nivå dette kan kobles til. Du skal ha med et vedlegg til kompetansebeviset som viser hvilke mål du har jobbet med,så viktig at du får med alle.

Et oppgave, gjøremål eller aktivitet kan berøre flere mål. 

Det er ikke noe krav om at du skal ha oppfylt hele målet, deler er tilstrekkelig. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet
22 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Du finner målene fra vg3 inne på udir. Så skriver du om hva du har gjort i praksis og hvilke mål på vg3 nivå dette kan kobles til. Du skal ha med et vedlegg til kompetansebeviset som viser hvilke mål du har jobbet med,så viktig at du får med alle.

Det er ikke noe krav om at du skal ha oppfylt hele målet, deler er tilstrekkelig. 

Tusen takk for svar 🙂

Skrevet
29 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Nå har jeg stort sett bare observert i klassen. Jeg har hjulpet til litt dersom noen har trengt hjelp, men jeg har jo ikke gjort så mye utover det. Har vært ute i friminuttene. Hva kan man liksom knytte til dette?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg stort sett bare observert i klassen. Jeg har hjulpet til litt dersom noen har trengt hjelp, men jeg har jo ikke gjort så mye utover det. Har vært ute i friminuttene. Hva kan man liksom knytte til dette?

Jeg kjenner ikke målene for barne og ungdom godt nok til å kunne hjelpe deg med å finne riktige mål. Men om du har noe som går på hjelp, støtte, tilrettelegging, aktivisering så ville jeg prøvd der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...