Gå til innhold

Hvordan skal dette gå? 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en kjempefin kjæreste med veldig koselig familie. Men, jeg er sånn som kaller en spade for en spade om noe ikke er greit. Jeg er vant til fra min familie at vi snakker om ting og kan si fra hvis det er noe. I hans familie bare jatter alle med og alt «feies under teppet», alt skal liksom være så greit hele tiden. Stort sett er jo alt greit, men innimellom kan det jo være fint å ta opp noe hvis det er noe. Men, kjenner at her kan jeg jo ikke det, må jo bare jatte med og si at alt er greit. Har vært et par situasjoner som er blitt tatt opp, men det er bare fint snakk hele tiden og det syntes jeg er litt vanskelig Hvordan er det med dere? Tør dere si fra til svigerfamilie hvis det er noe? Kjæresten min er også sånn, jatter bare med. 

Anonymkode: f9ee1...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva er ting som må taes opp da? Eksempler? Jeg tenker at det skal være ganske store ting for å «drøfte det i familieråd»

Jeg har en venninne som er som deg. Hun tar opp ALT. Hva mente du egentlig da du sa det? Hvorfor spiser dere lunsj uten å be meg. Kunne du ikke sagt du skulle bruke grønn kjole for da hadde jeg valgt noe annet. Hun er herlig altså, men hun føler og tenker for mye. Så det vesentlige er hva du mener er viktig å ta opp? 

Anonymkode: 54780...ddb

Skrevet

Det er slike kulturforskjeller i alle familier HI. Svigerfamilien din har nok helt sikkert godt av å møte noen som er mer direkte og ikke så konfliktsky. Og kanskje har du også godt av å møte på mennesker som har en annen holdning til det som skjer rundt dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...