Gå til innhold

Noen som handler på kolonial.no eller lignende steder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de leverer, kommer de inn med varene, eller kan de bare sette dem på trammen foran huset og dra igjen?

Jeg tenker litt på at flere familier her i Norge nå sitter på hjemmeisolat i påvente av om testen deres på corona-viruset er positiv eller negativ.
Mannen min jobber på et sted hvor det jobber mange som er mye ute og reiser til utlandet i forbindelse med jobben.
Jeg selv reiser mye mellom Oslo og andre byer, og selvfølgelig er det en del på disse flyene fra Oslo som kommer fra utlandet og skal videre hjem.
Hele familien er friske og fine, og ikke noen fare for at vi kommer til å dø av viruset dersom vi får det, så det er jeg ikke redd for.
Det jeg tenker er hvordan skaffe nødvendige dagligvarer dersom vi må ha hjemmeisolat

Anonymkode: c56e6...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i alle dager🤣

Anonymkode: b6c4d...7df

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager🤣

Hva mener du med det.
I bare Oslo er det 50 personer som sitter i hjemmeisolat i påvente av hva testen viser.
Enkelte som visstnok kan dette antar at 25% av befolkningen kan bli smittet.
Jeg ser at vi kan være i risikogruppen for å bli smittet.
Jeg prøver å planlegge hvordan vi kan skaffe oss mat, vaskemiddel, dopapir og hva det nå en er vi kommer til å trenge uten fysisk kontakt med andre personer dersom vi skulle være så uheldige.

Hva er det som er galt med det?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med det.
I bare Oslo er det 50 personer som sitter i hjemmeisolat i påvente av hva testen viser.
Enkelte som visstnok kan dette antar at 25% av befolkningen kan bli smittet.
Jeg ser at vi kan være i risikogruppen for å bli smittet.
Jeg prøver å planlegge hvordan vi kan skaffe oss mat, vaskemiddel, dopapir og hva det nå en er vi kommer til å trenge uten fysisk kontakt med andre personer dersom vi skulle være så uheldige.

Hva er det som er galt med det?

Selvfølgelig kan 25% bli smittet. 80% kan også bli smittet. Eller 0,5%. 

Skrevet

Vi bruker kolonial.no. 
de bærer normalt varene inn men man kan fint avtale T de skal sette de på trappa og så reise igjen. Man legger inn egne leveringsinstrukser i appen. 

Anonymkode: 6fc2e...a8d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan 25% bli smittet. 80% kan også bli smittet. Eller 0,5%. 

Og det virker som om du syns det er helt idiotisk å tenke på det praktiske dersom man blir beordret til å være en tid på hjemmeisolat.
Vil være mange flere som får beskjed om det enn antall som faktisk kommer til å være smittet i påvente av å vite om man har viruset eller ikke.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi bruker kolonial.no. 
de bærer normalt varene inn men man kan fint avtale T de skal sette de på trappa og så reise igjen. Man legger inn egne leveringsinstrukser i appen. 

Anonymkode: 6fc2e...a8d

Tusen takk :)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og det virker som om du syns det er helt idiotisk å tenke på det praktiske dersom man blir beordret til å være en tid på hjemmeisolat.
Vil være mange flere som får beskjed om det enn antall som faktisk kommer til å være smittet i påvente av å vite om man har viruset eller ikke.

Egentlig tror jeg bare de lar deg dø uten mat. Rett og slett.

Skrevet

Handler på kolonial, og de setter varene bare utenfor døra mi. Er en mulighet å velge da man bestiller. Bestiller og mat hos meny, men de leverer varene innenfor døra. Mulig man kan avtale med de, og bare sette det utenfor. 

Anonymkode: 76580...980

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig tror jeg bare de lar deg dø uten mat. Rett og slett.

Det er fult mulig du tror det, men jeg har ingen tro på at den norske stat kommer med mat til de som har hjemmeisolat.
Tror de fleste vil få beskjed om å få hjelp av venner og familie til å handle å sette på trammen.

Når jeg gikk gravid, kjøpte jeg bilstol for at babyen skulle være trygg i bilen.
Når barna ble større kjøpe jeg dresser, luer og votter for at barna skulle holde seg god å varme når de var i barnehagen.
Og så videre, alt ble planlagt.
Så hvorfor ikke stille et enkelt spørsmål om en enkel ting "i tilfelle vissatte om"?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fult mulig du tror det, men jeg har ingen tro på at den norske stat kommer med mat til de som har hjemmeisolat.
Tror de fleste vil få beskjed om å få hjelp av venner og familie til å handle å sette på trammen.

Når jeg gikk gravid, kjøpte jeg bilstol for at babyen skulle være trygg i bilen.
Når barna ble større kjøpe jeg dresser, luer og votter for at barna skulle holde seg god å varme når de var i barnehagen.
Og så videre, alt ble planlagt.
Så hvorfor ikke stille et enkelt spørsmål om en enkel ting "i tilfelle vissatte om"?

De fleste har nok noen som kan hjelpe med mat. En nabo, venner, familie, foreldre til barnas venner. Bare å vippse over penger og be dem sette maten utenfor.

Hvis man er i karantene, så har man kontakt med helsevesenet. Hvis man er helt alene uten hjelp å få, vil nok helsevesenet sørge for noe.

Anonymkode: 4c57f...47d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste har nok noen som kan hjelpe med mat. En nabo, venner, familie, foreldre til barnas venner. Bare å vippse over penger og be dem sette maten utenfor.

Hvis man er i karantene, så har man kontakt med helsevesenet. Hvis man er helt alene uten hjelp å få, vil nok helsevesenet sørge for noe.

Jo, men hvorfor ikke bare bruke slike steder hvor man kan bestille dagligvarer på nett istedenfor familie og venner?
Skjønner virkelig ikke hva som er galt med å spørre om slike steder kan levere det på trammen uten at man åpner døren.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men hvorfor ikke bare bruke slike steder hvor man kan bestille dagligvarer på nett istedenfor familie og venner?
Skjønner virkelig ikke hva som er galt med å spørre om slike steder kan levere det på trammen uten at man åpner døren.

Vel, det ene utelukker ikke det andre, hvis du spør meg.
Og ikke noe galt med spørsmålet. Svaret er at du betaler varene med kort når du bestiller, så de kan fint sette fra seg varene der du ønsker.

Skrevet

Det er ikke noe problem. De pleier å ringe på døra, men selv om man ikke har avtalt noe på forhånd, så går det fint an å bare åpne vinduet og be dem sette det på trappa.

Anonymkode: 86fcd...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...