Gå til innhold

Hva er "svak helse"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det egentlig som har svak helse?

Anonymkode: 6de33...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det egentlig som har svak helse?

De som er syke. 

Anonymkode: 814d4...ef6

Skrevet

Det er vel gjerne de som har div kroniske sykdommer som gjør de mer sårbare også for andre sykdommer/virus/bakterier

Anonymkode: b54db...34d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som er syke. 

Anonymkode: 814d4...ef6

Javel...😣

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel gjerne de som har div kroniske sykdommer som gjør de mer sårbare også for andre sykdommer/virus/bakterier

Og HVEM er det, da? Hva slags sykdommer har de med svak helse? 

Skrevet

Enkelte blir lett syk og får stort sett alt som går i lokalmiljøet. Det er de jeg ville sagt har svak helse. Ikke alle med en kronisk sykdom har nødvendigvis svak helse.

Anonymkode: a62f2...680

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enkelte blir lett syk og får stort sett alt som går i lokalmiljøet. Det er de jeg ville sagt har svak helse. Ikke alle med en kronisk sykdom har nødvendigvis svak helse.

Anonymkode: a62f2...680

Det kan vel like gjerne være at de slurver med håndvask.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og HVEM er det, da? Hva slags sykdommer har de med svak helse? 

Jeg vil si svogeren min som har kols har svak helse, en vanlig forkjølelse kan jo ta livet av han.

Kameraten til mannen min som har migrene, astma og utallige allergier har også svakere helse enn f.eks mannen min. Er oftere syk, blir helt slått ut og blir sykere av f.eks en luftveisinnfeksjon enn mannen min blir osv. I full jobb og sånn sett frisk, men likevel svakere enn de som ikke har slike diagnoser.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil si svogeren min som har kols har svak helse, en vanlig forkjølelse kan jo ta livet av han.

Kameraten til mannen min som har migrene, astma og utallige allergier har også svakere helse enn f.eks mannen min. Er oftere syk, blir helt slått ut og blir sykere av f.eks en luftveisinnfeksjon enn mannen min blir osv. I full jobb og sånn sett frisk, men likevel svakere enn de som ikke har slike diagnoser.

Ja, de kan det høres ut som at har svak helse. Men det er mange med allergier som "aldri" får virusinfeksjoner selv om hele familien ellers har det. Fordi immunforsvaret er hyperaktivt.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg regnes i risikogruppe (noe som var en overaskelse for meg). med personer med litt svak helse pga at jeg har flere kroniske sykdommer, og det sliter på kroppen og dermed gjør at man kan ha større problemer med å stå i mot infeksjoner og andre sykdommer enn friske folk har.

Anonymkode: 61b84...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...