Gå til innhold

Ulønnet permisjon, gravid igjen, penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk, nå har jeg følt meg "rar" og kvalm i flere dager. Mistenker at jeg er gravid, men tør ikke ta test 😔

Er hjemme i ulønnet permisjon fordi jeg er ferdig med foreldrepermisjon. Skal ikke på jobb igjen før til høsten. Jeg får nå kun kontantstøtte og barnetrygd, ellers lever vi på mannens lønn. Det holder hardt, men det skal gå til høsten. 

Men hva skjer nå hvis jeg er gravid igjen?? Flaut i forhold til jobben, men de kan forlenge vikariatet til vikaren min. Men hva med økonomien vår, har jeg rett på noe i det hele tatt? Skjønner at jeg ikke har rett på foreldrepenger, men hva med engangsstønad? Og hvordan er det da med ny permisjon? 😔

Takker for eventuelle svar. Og ja, jeg må selvfølgelig ta motet til meg og kjøpe test... 

☺️

Anonymkode: 5c9ce...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får engangsstønad og det er det. Du sparer deg heller ikke opp rett til ny permisjon, så må i så fall ha forlenget ulønnet permisjon etter neste fødsel

Anonymkode: 95d62...c94

Skrevet

Du får engangsstønad ja, og kan ta permisjon. 

De jeg kjenner som har vært i samme situasjon har latt far ta mest permisjon med neste barn. 

Om du f.eks begynner jobbe 50% etter noen måneder kan far ta tidskonto og være hjemme de dagene du skal på jobb. Du har jo krav på ammefri (med lønn) så det er overkommelig selv om man ikke egentlig ønsker begynne jobbe bare 3-4 mnd etter fødsel. 

Anonymkode: 66abd...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...