Gå til innhold

Det som virkelig skremmer meg med covid-19


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er hva som skjer hvis/når dette når flyktningeleirene. Masse folk stuet sammen med dårlige sanitærforhold, barn som går barbeint i kulden, mangelfull ernæring, dårlig tilgang til helsetjenester og generelt svært dårlige forhold. Disse menneskene trenger virkelig ikke enda mer. 

Anonymkode: 822f8...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg og tenkt på. Det er grusomt der fra før - med sykdommen blir det enda verre... Jeg skjemmes over at vi ikke har gjort mer for å hjelpe flyktningene, og håper (men tror dessverre ikke) at politikerne i de forskjellige landene tar tak og bedrer situasjonen for disse menneskene. Vi ødelegger dem, og det tror jeg kommer til å straffe seg på sikt.

Anonymkode: 3de00...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er hva som skjer hvis/når dette når flyktningeleirene. Masse folk stuet sammen med dårlige sanitærforhold, barn som går barbeint i kulden, mangelfull ernæring, dårlig tilgang til helsetjenester og generelt svært dårlige forhold. Disse menneskene trenger virkelig ikke enda mer. 

Anonymkode: 822f8...02e

Treffer dette Afrika feks hardt vil mange, veldig mange dø ja. Tragisk!

Anonymkode: 37079...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at de samler inn ekstra penger nå, nettopp til slike steder. 

Her i Norge som vi bor såpass langt fra hverandre, har et greit fungerende helsevesen og er velfødde vil vi takle sykdommen greit. Flere vil bli syke enn av den vanlige sesonginfluensaen fordi ingen er immune, men det vil gå greit.

I fattige land, flyktningeleirer osv derimot... Mange som er bekymret for det. 

Anonymkode: 14608...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en trist tanke, vi får håpe og be om at det ikke skjer. 

Det som også er skummelt er hva det gjør med folk psykisk, se bare på de her inne som skriver om det hele tiden. 

Anonymkode: 19bc3...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dessverre ofte slik at de som har minst og har det verst får mest plager. Jeg er virkelig bekymret for dem, ikke minst fordi grensene blir enda mer stengt og vanskelig for flyktningene å forsere. De svakeste lider mest. 

Anonymkode: 96b14...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...