Gå til innhold

Psykologi grunnfag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har mitt første arbeidskrav som snart skal leveres inn, og jeg sliter litt. Dette er innenfor psykologi grunnfag. 
Noen som kan hjelpe meg på veg? 

Setter veldig stor pris på hjelp! :) 
Da Evy er 10 måneder er hun hos helsesøster på en vanlig kontroll. Helsesøster reagerer raskt på at det er noe som hun ikke synes stemmer med Evy sin atferd. Etter at Evy og mor til Evy er dratt, bestemmer helsesøster seg for at hun må innkalle de til en ny time og melde sin bekymring også til mor. 

Under timen med helsesøster satt Evy passivt på gulvet. Hun dultet borti en leke eller to men hun var ikke spesielt nysgjerrig da helsesøster tok frem en rød bamse som hun gjemte for Evy. Evy viste ingen interesse for å lete etter bamsen og hun var generelt lite interessert i å utforske. Helsesøster la merke til at det var lite blikkontakt mellom mor og barn og mor viste lite interesse for Evy. Da mor skulle skifte på Evy, var hun mekanisk og Evy var urolig og så stort sett en annen vei. 

Du skal med utgangspunkt i Evy sin historie benytte sentral utviklingspsykologisk teori og empiri til å redegjøre for hva vi kan forvente av et barn på Evy sin alder. Deretter skal du drøfte hvordan vi kan forstå Evy sin atferd.

Anonymkode: 598aa...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er andre gang jeg leser denne oppgaven på dib. Så det jeg lurer på:

Hvor tar dere utdanningen? 

Hvorfor klarer dere ikke å starte på denne oppgaven?

Hvorfor spør dere ikke medelever om hjelp? Dib er så ikke stedet for dette..

Anonymkode: 20673...858

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er andre gang jeg leser denne oppgaven på dib. Så det jeg lurer på:

Hvor tar dere utdanningen? 

Hvorfor klarer dere ikke å starte på denne oppgaven?

Hvorfor spør dere ikke medelever om hjelp? Dib er så ikke stedet for dette..

Anonymkode: 20673...858

Samme tenker jeg.

Har tatt grunnfag psykologi selv, og oppgaven er veldig rett frem hvis man har lest pensum godt nok og reflekterer litt rundt den.

Anonymkode: e0aed...8ba

Skrevet

Oppgaven er veldig lett: 

Med utgangspunkt i relevant uttviklingsteori skal du redegjøre for forventet utvikling for barn på jentas alder. Deretter skal oppgave beskrive hvordan man skal forstå jentas atferd. Jeg ville beskrevet på hvilke områder hennes utvikling avviker fra «normalen» og deretter hva som potensielt er grunnen til dette (mor, manglende samspill, osv). Selvfølgelig med utgangspunkt i teori. 

En veldig rett-frem oppgave. 

Anonymkode: 365e8...e7d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppgaven er veldig lett: 

Med utgangspunkt i relevant uttviklingsteori skal du redegjøre for forventet utvikling for barn på jentas alder. Deretter skal oppgave beskrive hvordan man skal forstå jentas atferd. Jeg ville beskrevet på hvilke områder hennes utvikling avviker fra «normalen» og deretter hva som potensielt er grunnen til dette (mor, manglende samspill, osv). Selvfølgelig med utgangspunkt i teori. 

En veldig rett-frem oppgave. 

Anonymkode: 365e8...e7d

Hvis man skal være nedlatende, bør man være relativt feilfri selv. Det går ikke an å si at noe "potensielt er grunnen til " noe, man må si "potensielt kan være". 

Rett frem-oppgave, ikke omvendt. 

Anonymkode: c9d53...8b3

Skrevet

Denne er jo ekstremt lett? Du skjønner vel selv hva du skal gjøre her?

Anonymkode: 7c232...889

Skrevet

Grunnfag? Finnes det lenger, da?

Anonymkode: fab36...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...