Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Jeg forstår virkelig ikke hvordan det går an. Og ja- jeg tenkte å si det, men jeg lot være for stemningens skyld. Kollegaen min er rimelig innvandrerfiendtlig, og på jobb i går klarte hun å si «det finnes jo mange nordmenn som finner seg utenlandske kjærester, så hvorfor vil ikke utenlandske ha norsk kjæreste? Hvorfor vil de bare ha en fra sitt eget land? Er vi ikke bra nok for dem?» Hvor tar folk det fra? Går det an å bli mer selvmotsigende? Anonymkode: f8b32...014
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår virkelig ikke hvordan det går an. Og ja- jeg tenkte å si det, men jeg lot være for stemningens skyld. Kollegaen min er rimelig innvandrerfiendtlig, og på jobb i går klarte hun å si «det finnes jo mange nordmenn som finner seg utenlandske kjærester, så hvorfor vil ikke utenlandske ha norsk kjæreste? Hvorfor vil de bare ha en fra sitt eget land? Er vi ikke bra nok for dem?» Hvor tar folk det fra? Går det an å bli mer selvmotsigende? Anonymkode: f8b32...014 Det er jo et faktum at feks somaliere og pakistanere kun får ektefeller fra egen etnisitet. De norske som får utenlandsk kjæreste får ikke fra muslimske land som regel. Anonymkode: bc920...243
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et faktum at feks somaliere og pakistanere kun får ektefeller fra egen etnisitet. De norske som får utenlandsk kjæreste får ikke fra muslimske land som regel. Anonymkode: bc920...243 Men så lenge det skjer den ene veien, så skjer det den andre veien også. Anonymkode: f8b32...014
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et faktum at feks somaliere og pakistanere kun får ektefeller fra egen etnisitet. De norske som får utenlandsk kjæreste får ikke fra muslimske land som regel. Anonymkode: bc920...243 Det må nødvendigvis være like mange utlendinger som etnisk norske som får seg kjæreste «på tvers» - siden disse parene består av en del utlending og en del etnisk norsk.... Anonymkode: b0a9e...7dd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men så lenge det skjer den ene veien, så skjer det den andre veien også. Anonymkode: f8b32...014 Joda. Men hun mente antakelig ikke de samme gruppene? Selvsagt, når en nordmann får seg somalisk kjæreste, har somalieren (eller trolig: nordmannen med somalisk bakgrunn) fått seg norsk kjæreste. Men det er en kjensgjerning at mange grupper først og fremst gifter seg med personer fra samme kultur. Anonymkode: 80c76...812
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda. Men hun mente antakelig ikke de samme gruppene? Selvsagt, når en nordmann får seg somalisk kjæreste, har somalieren (eller trolig: nordmannen med somalisk bakgrunn) fått seg norsk kjæreste. Men det er en kjensgjerning at mange grupper først og fremst gifter seg med personer fra samme kultur. Anonymkode: 80c76...812 Utsagnet er like dumt uansett hvilken vei man vrenger det. Anonymkode: f8b32...014
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utsagnet er like dumt uansett hvilken vei man vrenger det. Anonymkode: f8b32...014 Det er like dumt formulert uansett, men innholdet er ikke like dumt dersom hun egentlig snakket om ulike grupper. Anonymkode: 80c76...812
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Folk blir ikke eksponert for nok fremmede kulturer. Derfor. Anonymkode: df42b...e74
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er like dumt formulert uansett, men innholdet er ikke like dumt dersom hun egentlig snakket om ulike grupper. Anonymkode: 80c76...812 Hun snakket om alle. Hun er ikke smartere enn det. Anonymkode: f8b32...014
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk blir ikke eksponert for nok fremmede kulturer. Derfor. Anonymkode: df42b...e74 Derfor blir de så dumme at de ikke forstår at dersom en utenlandsk mann er sammen med en norsk kvinne, så finnes det utenlandske som er sammen med norske? Anonymkode: f8b32...014
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Derfor blir de så dumme at de ikke forstår at dersom en utenlandsk mann er sammen med en norsk kvinne, så finnes det utenlandske som er sammen med norske? Anonymkode: f8b32...014 Uten tvil. Anonymkode: df42b...e74
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun snakket om alle. Hun er ikke smartere enn det. Anonymkode: f8b32...014 I så fall var det en av de dummeste kommentarene jeg har hørt. Anonymkode: 80c76...812
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: I så fall var det en av de dummeste kommentarene jeg har hørt. Anonymkode: 80c76...812 Det var jo akkurat det jeg mente også... Anonymkode: f8b32...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå