Gå til innhold

GRAVID, MEN FAR ER USIKKER! hva tenker dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gravid, dette var ikke noe vi forventet i det hele tatt da jeg gikk på piller og er ganske nøye med de. Greia er at jeg er nå 9+0, og blir helt knust av tanken på abort. Men far sier han er usikker, at han ikke er klar for barnet nå da han sier han har nok med seg selv, da han er lett deprimert. Men han sier også at han er redd for å angre på en abort. At han er rådløs..Han har fått tenke siden jeg var 4+0, og er enda usikker. Betyr dette at han egentlig vil men er redd? Han ønsker seg barn , og han sier han kommer til å støtte meg uansett hva jeg velger da det er min kropp dette skjer i. Om jeg tar abort, er det kun for han sin skyld. Blir kvalm av å tenke på abort, men har ikke samvittighet til å sette et barn til verden som far ikke er klar for :( men jeg tror han kommer til å glede seg etter hvert, og at alt går bra..er så mye tanker i hodet mitt nå.. måtte bare få luftet de

Anonymkode: cd1ca...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar selvsagt ikke abort pga en mann!! Er din kropp og DU som bestemmer. Babyen er ett bittelite menneske du dreper ikke ett bittelite menneske😑 får helt vondt av det!! Men det er DITT valg du velger det som er rett for deg og ikke han. Han sier han støtter deg uansett.

Anonymkode: 47b09...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange faktorer som er viktige her.

 

Hvor gamle er dere? Har dere jobb og stabil økonomi? Stabilt, langvarig forhold? Klar for å dedikere 24 timer i døgnet til et barn?

Anonymkode: 94124...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta abort dersom tanken på det gjør at du føler deg knust. Han har 31 uker på å venne seg til tanken på baby - enten modnes han underveis eller han friker ut og du står med barn men uten mann. Dette klarer du uansett. 

Anonymkode: baf1e...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 25.2.2020 den 17.23, Anonym bruker skrev:

Jeg har blitt gravid, dette var ikke noe vi forventet i det hele tatt da jeg gikk på piller og er ganske nøye med de. Greia er at jeg er nå 9+0, og blir helt knust av tanken på abort. Men far sier han er usikker, at han ikke er klar for barnet nå da han sier han har nok med seg selv, da han er lett deprimert. Men han sier også at han er redd for å angre på en abort. At han er rådløs..Han har fått tenke siden jeg var 4+0, og er enda usikker. Betyr dette at han egentlig vil men er redd? Han ønsker seg barn , og han sier han kommer til å støtte meg uansett hva jeg velger da det er min kropp dette skjer i. Om jeg tar abort, er det kun for han sin skyld. Blir kvalm av å tenke på abort, men har ikke samvittighet til å sette et barn til verden som far ikke er klar for :( men jeg tror han kommer til å glede seg etter hvert, og at alt går bra..er så mye tanker i hodet mitt nå.. måtte bare få luftet de

Anonymkode: cd1ca...c71

Valgte du å beholde? Jeg tok abort i uke 13 og angrer som bare det. Kommer alltid til å ha et barn for lite. Er gravid nå igjen og håper jeg får gå gravid frem til termin.

Anonymkode: 97f16...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.3.2020 den 2.35, Anonym bruker skrev:

Valgte du å beholde? Jeg tok abort i uke 13 og angrer som bare det. Kommer alltid til å ha et barn for lite. Er gravid nå igjen og håper jeg får gå gravid frem til termin.

Anonymkode: 97f16...bc1

Vi beholdte :) Han snudde om til slutt og vi er begge veldig glade ❤️ 

Anonymkode: cd1ca...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...