Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Har en 9 dager gammel baby. Jeg koser, stryker, legger hånda mi på brystet og magen hennes, stryker i pannen, koser nese mot nese, sover inntil på natt, holder rundt og inntil.. Men det slo meg idag at jeg nok ikke har ligget med henne naken på overkroppen på snart en uke. 😔 Vi har slitt litt med amming og mye har gått med det, at det har blitt glemt.. Alt har handlet om at hun skal spise, være fornøyd og sove. Hun har ligget på brystet mitt men da med gulpeklut eller t-skjorte i mellom... Ammer vi så har hun jo puppen min og brystet i nærhet og hudkontakt med, til jeg dekker til når hun har sovnet.. Kan jeg ha ødelagt noe tilknytning? Anonymkode: 80411...a09
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Ehh nei. De trenger da ikke ligge naken inntil deg. Hvorfor lære dem det . Anonymkode: 27217...42b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Mener kengerumetoden. Anonymkode: 80411...a09
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Neida, det går helt supert, ikke engste deg! Det er nærhet, det er flott. Anonymkode: bfc1b...4bc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Må ikke være hud mot hud. Viktigste er å kjenne lukten din og føle/høre hjerteslagene dine. Anonymkode: baf7c...2d0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Det går helt fint. Det viktigste er kos og omsorg. Det må ikke være hud mot hud. Med første ble det naturlig mye hud-mot-hud, siden hun ble født om sommeren. Andre ble født om vinteren, og fekk vel ingen hud-mot-hud. Jeg har ikke opplevd noen forskjell i tilknyttingen med de. Den eneste gangen jeg har hørt om som er viktig med hud-mot-hud, er rett etter fødselen. På begge mine ble skjorta revet opp for å legge baby inntil. I det daglige er kos og omsorg, med eller uten klær, det viktigste. Anonymkode: 63bc4...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 Du er flink 😊 Anonymkode: 8a19d...ccd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mener kengerumetoden. Anonymkode: 80411...a09 Kengurumetoden handler om premature, som ofte tilbringer det meste av tiden i kuvøser uten hudkontakt. Du gir jo din baby masse kontakt, varme og trygghet. Anonymkode: 87056...9ac
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en 9 dager gammel baby. Jeg koser, stryker, legger hånda mi på brystet og magen hennes, stryker i pannen, koser nese mot nese, sover inntil på natt, holder rundt og inntil.. Men det slo meg idag at jeg nok ikke har ligget med henne naken på overkroppen på snart en uke. 😔 Vi har slitt litt med amming og mye har gått med det, at det har blitt glemt.. Alt har handlet om at hun skal spise, være fornøyd og sove. Hun har ligget på brystet mitt men da med gulpeklut eller t-skjorte i mellom... Ammer vi så har hun jo puppen min og brystet i nærhet og hudkontakt med, til jeg dekker til når hun har sovnet.. Kan jeg ha ødelagt noe tilknytning? Anonymkode: 80411...a09 Tror hudkontakt ved amming er mer enn nok så lenge dere har kos og nærhet slik du beskriver😊 Anonymkode: 18d57...0f8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Slik nærhet som du beskriver er også flott. Men som du nevner ville også jeg lagt til rette for litt hud-mot-hud når det passer inn. Det er jo en veldig naturlig ting mellom mor og spedbarn, og det er vist å ha en rekke positive effekter, særlig med tanke på oxytocin. Særlig hvis dere strever med ammingen, tenker jeg at det bare kan bidra positivt. Anonymkode: 7190a...cda
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 Hun får godt med kos og nærhet, ikke noe problem. Og hun kjenner lukten av sin elskede mamma ❤️. Du er mer enn god nok. Anonymkode: 3e5a5...2bc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Mener kengerumetoden. Anonymkode: 80411...a09 Er hun veldig prematur da? Anonymkode: 5c7fd...b82
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 Det går helt fint, hun får mye hudkontakt ved amming, og ellers får hun lukten av deg i tillegg til haugevis med kos. Du virker som en super og omsorgsfull mamma, og jeg håper at du tar deg tid til å nyte denne magiske tiden. Gratulerer med lillesnuppa. Anonymkode: c9779...feb
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun får godt med kos og nærhet, ikke noe problem. Og hun kjenner lukten av sin elskede mamma ❤️. Du er mer enn god nok. Anonymkode: 3e5a5...2bc Spedbarn elsker ikke moren sin. De elsker ingen, det er de ikke i stand til. De er ikke en gang klar over at moren og de selv ikke er samme vesen. Ikke tillegg babyer og dyr følelser de ikke har! Babyen føler tilknytning, men det er faktisk kun for sin egen skyld. Babyer er kun opptatt av seg selv og egne behov. Moren er et slikt behov. Anonymkode: 6e3c8...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå