Gå til innhold

Venter dere med å bestille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte booke båtbillet til Danmark i sommer. Skal videre til Italia. Med tankepå Corona viruset som nå herjer, ville dere ventet med å booke? Gjør dere det selv kommende sommer? Hva er anbefalt av myndighetene? Kan vel ikke akkurat forvente å få tilbakebetalt pengene hvis jeg personlig bare har en frykt for smitte?

Anonymkode: 16bc1...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ingen vet hvordan dette vil utvikle seg så ville jeg ikke bestilt noe billetter.

Anonymkode: d75c2...f4b

Skrevet

Vi bestilte tur til Mallorca i sommerferien i januar, før vi hørte om corona viruset. 

Anonymkode: fd6bb...0ec

Skrevet

Ja, blir jo spennende å se hvordan dette utarter seg. Bare så på Nyhetene nettopp at hele nord Italia er avsperret, normale butikker og kafeer stengt og matbutikker utsolgt for basisvarer. Selv om jeg ikke er direkte redd for smitte blir det vel ikke akkurat en fantastisk sommerferie med utsolgte butikker og stengte attraksjoner. Rart myndighetene ikke har sagt noe ennå (som jeg har fått med meg).

Hi

Anonymkode: 16bc1...b66

Skrevet

Jeg bor i York, og her var det vel det første konfirmerte tilfellet av viruset kom til England. Lever fremdeles. Gikk faktisk forbi det hotellet samme dag som pasienten ble hentet.Ikke bekymret.

Anonymkode: d7ae4...dfb

Skrevet

Hvis jeg bare måtte ut med et lite depositum nå ville jeg bestilt, men ikke om det var problematisk å avbestille.

Anonymkode: 3f44e...466

Skrevet

Vi har bestilt en av årets sydenturer og skal snart bestille en til. Dersom det ikke er mulig å reise når sommeren kommer så er det bare sånn det er. Gleder meg i grunn bare til sommeren og bekymrer meg ikke 😊

Skrevet

Vi skal være i Norge denne sommeren (ble bestemt før corona-viruset ble påvist). Om man er bekymret kan dere jo benytte anledningen til å feriere i Norge. Hvis du tenker at det er greit, så bestiller du tur.

Anonymkode: e45b4...784

Skrevet

Man er vel litt naiv om man ikke tenker litt over konsekvenser her? Det er ikke nødvendigvis smitten man frykter, men kaoset som oppstår der det er utbrudd. Ikke stas å være et sted hvor alt blir stengt, og risikerte å sitte fast i karantene osv. I tillegg vil infrastruktur og tilbud bli svekket, så det blir kanskje ikke er bra opphold og om man skulle oppleve noen uhell eller sykdom er kapasiteten kanskje sprengt så man ikke får hjelp. 

Økonomisk er det jo også en sjanse å ta. Ferier bestilt nå vil man neppe få igjen for pga viruset framover da man visste om risiko. 

Og OM viruset plutselig skulle mutere å bli mer hissig, er det ikke like fint å sitte fast et sted hvor man ikke får like god hjelp som her hjemme. Planlegge å ta med barn på tur nå før man vet hvordan dette utarter seg synes jeg ikke virker som noen god ide. Jeg venter hvertfall med å planlegge til ting roer seg. 

Anonymkode: 46bc7...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...