Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #1 Skrevet 24. februar 2020 Vi har bedt alle gutta før, men i år vil han ha med noen utenfor klassen også så tenkte kanskje å ikke be alle, ellers blir de godt over 20 tilsammen. Han har to stk han veldig gjerne vil ha med. Er det innafor tenker dere? Går i 3.klasse. Anonymkode: 80c5a...afb
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #2 Skrevet 24. februar 2020 Så tidlig på barneskolen synes jeg det er viktig å være med å lage et godt klassemiljø. Begynner noen å invitere kun et par blir det fort andre som gjør det samme, som regel er det de samme som aldri blir invitert til noen. jeg vil si nei til det du lurer på. Hvem er de andre han vil invitere dersom de ikke går i klassen? Anonymkode: 9a2cb...47a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #3 Skrevet 24. februar 2020 Jeg vil også si nei såpass tidlig. Et godt klassemiljø er så viktig, og bursdager er kanskje eneste dagen folk kommer eller går på besøk til hverandre. Det å ha felles opplevelser er også viktig såpass tidlig, de skal gå i samme klasse i mange år.... Vi har også noen vi ber utenom klassen, de inviterer vi til familieselskapet. Det er liksom bursdagsfeiringen utenom klassebursdagen. Anonymkode: f1408...77c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Ja, det er helt innafor. Det er hans bursdag og deres fritid. Det er ikke alle unger som liker disse store bursdagene. Noen mistrives med det. Og slik skal det ikke være. Kjør på! Anonymkode: 653ab...f7e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #5 Skrevet 24. februar 2020 Det er selvsagt lov, men jeg ville ikke gjort det. Min sønn har flere gode venner utenfor klassen, som ber ham i sin bursdag, men vi inviterer heller dem i et eget selskap. Det blir som regel det beste selskapet, og er det sønnen min ville valgt hvis han bare skulle ha ett, men vi fortsetter med begge en stund til for klassemiljøets skyld. Anonymkode: 9815c...34a
sug lut Skrevet 24. februar 2020 #6 Skrevet 24. februar 2020 Du ber selvsagt nøyaktig hvem du vil. Ikke la den syke kollektive inkluderingsnoiaen spise opp ditt barns bursdag.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #7 Skrevet 24. februar 2020 Enig med sug lut her. To stk er helt innafor. Jeg har også en som er møkkalei bursdager fordi de alltid blir så mange. Hun orker ikke alt støyet, og har faktisk bedt om å få slippe å feire i år. Det et trist. Anonymkode: 77747...34a
frk Nilsen Skrevet 24. februar 2020 #8 Skrevet 24. februar 2020 Ja, selvsagt! Hadde det vært 12 av 15 så hadde det ikke vært like greit, men du snakker om 2 av 15!
Mia_73 Skrevet 24. februar 2020 #9 Skrevet 24. februar 2020 Jeg ser heller et problem at 2 er utenfor gruppa. Inviterer man en hel klasse vil 2 som ikke er i klassen være et fremmedelement. Det blir nok mest kjip for dem og ikke resten.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #10 Skrevet 24. februar 2020 En inviterer alle 15. Begynner du å eksludere så vil de andre også eksludere ditt barn. Vil du det? Anonymkode: 33b8f...d47
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #11 Skrevet 24. februar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: En inviterer alle 15. Begynner du å eksludere så vil de andre også eksludere ditt barn. Vil du det? Anonymkode: 33b8f...d47 Vi har snakket om at det kan skje, at han altså ikke blir bedt i andres selskap dersom flere ber kun et par stk. Det sier han selv er helt ok. Grunnen til at vi har vurdert å bare be de to han er bestevenn med er fordi de er så utrolig mange og det er bråk(krangling og slossing) i hver eneste bursdag og klassefest. Foreldre slipper av ungene sine og stikker. Det er ikke hyggelig for gjestene eller bursdagsbarnet. Aktiviteter blir ca 8 med på, mens resten "gidder ikke".. Men jeg skjønner også at det er noen som synes det er kjedelig at gruppen splittes litt. Anonymkode: 80c5a...afb
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #12 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har snakket om at det kan skje, at han altså ikke blir bedt i andres selskap dersom flere ber kun et par stk. Det sier han selv er helt ok. Grunnen til at vi har vurdert å bare be de to han er bestevenn med er fordi de er så utrolig mange og det er bråk(krangling og slossing) i hver eneste bursdag og klassefest. Foreldre slipper av ungene sine og stikker. Det er ikke hyggelig for gjestene eller bursdagsbarnet. Aktiviteter blir ca 8 med på, mens resten "gidder ikke".. Men jeg skjønner også at det er noen som synes det er kjedelig at gruppen splittes litt. Anonymkode: 80c5a...afb Hadde du tenkt at foreldrene skal følge ungene i bursdagsselskap? Anonymkode: 9a2cb...47a
Iiiiik Skrevet 24. februar 2020 #13 Skrevet 24. februar 2020 Det er selvfølgelig du som bestemmer, sammen med sønnen din. Ingen kan påstå at noen føler seg utestengt hvis to blir bedt av 15. Jeg ville allikevel tenkt på hva dette valget betyr fremover. En ting er at din egen sønn må tåle å ikke bli invitert til andre. Det er lett for en 8-åring å si at det vil jeg tåle, det er noe ganske annet å faktisk tåle det hvis det skjer. En annen ting er at det fort kan bli sånn at andre også velger det samme, og at det dannes små klikker der de fleste har noen de «hører sammen med», mens noen allerede som 8-9-åringer vil kunne risikere å aldri bli bedt til noen. En tredje ting er at det er veldig tidlig å gi opp gjengen når de går i tredje klasse. Hvordan blir resten av barneskolen da, hvis foreldrene allerede nå konkluderer med at det ikke kan fungere å ha alle samlet. Jeg ville altså ikke valgt som du foreslår. Jeg ville heller invitert på en annen måte. Utebursdag kan være et alternativ hvis det er mange barn med mye energi, da er det også lettere å invitere med litt flere voksne.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2020 #14 Skrevet 24. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hadde du tenkt at foreldrene skal følge ungene i bursdagsselskap? Anonymkode: 9a2cb...47a Nei, ikke alle. Men det er en stor gjeng og hvis en annen alenemor hadde stått alene med alle så hadde jeg blitt. Utebursdag hadde vi i 1 og 2 klasse, det var litt kaos og mye lekeslossing. 3 barn har hittil i 3 klasse latt være å feire med klassen, eller iallefall ikke bedt sønnen min. Men ser her at de fleste ikke synes noe særlig om å be bare et par. Mulig det får bli ute med alle i år også, med spørsmål om noen kan bli igjen. Anonymkode: 80c5a...afb
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Foreldre slipper av ungene sine og stikker. Det er ikke hyggelig for gjestene eller bursdagsbarnet. Anonymkode: 80c5a...afb Det er ikke vanlig at foreldre er med i selskap når de går på skolen. Kanskje en og annen i første klasse, men ingen uten diagnose har med foreldre i tredje klasse. 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke alle. Men det er en stor gjeng og hvis en annen alenemor hadde stått alene med alle så hadde jeg blitt. 🙂 Anonymkode: 80c5a...afb Har du ikke nok ressurser til å passe på må du aliere deg med familie og venner, du kan ikke satse på at foreldre blir igjen. Det er uansett en fin ting å splitte så tidlig. Jeg har selv sett hvor mye slikt utgjør i en klasse. En begynner, andre tar etter og då sitter den/de samme personene og blir utelatt hver gang. Anonymkode: 83724...c8a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke alle. Men det er en stor gjeng og hvis en annen alenemor hadde stått alene med alle så hadde jeg blitt. Utebursdag hadde vi i 1 og 2 klasse, det var litt kaos og mye lekeslossing. 3 barn har hittil i 3 klasse latt være å feire med klassen, eller iallefall ikke bedt sønnen min. Men ser her at de fleste ikke synes noe særlig om å be bare et par. Mulig det får bli ute med alle i år også, med spørsmål om noen kan bli igjen. Anonymkode: 80c5a...afb Ikke noe problem å få noen til å bli igjen om du ønsker det. Bare skriv f.eks på klassens Facebookside at du er dessverre alene med selvskapet og hadde satt pris på om noen kunne bli igjen og hjelpe deg. Ganske sikker på at flere enn du trenger melder seg 😊 Anonymkode: f1408...77c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 Vår vil heller ha med seg 3stk fra klassen på kino enn bursdagsselskap med hele klassen. Fikk det forrige gang også 😊 Anonymkode: 309f4...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå