Gå til innhold

Dere med to eller flere barn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før magemusklene grodde sammen? Eller skjedde det aldri?

Med første barn så grodde de sammen etter 8 uker mens nå er det 9 mnd siden andre barn og det er fortsatt 1 cm glippe.

Er det slik at magen blir slappere og slappere for hvert barn? 

Anonymkode: 015a2...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har grodd sammen begge gangene

Anonymkode: dd872...308

Skrevet

3 barn, 3 KS, 5 cm glippe og ser ganske så gravid ut hele tiden. Blir nok aldri bra...

Anonymkode: 75cdf...89f

Skrevet

2 barn, grodde aldri sammen etter nr 2. Gikk til fysioterapeut og ble vist noen øvelser som skulle hjelpe, men ble gravid med nr 3 før jeg fikk gjort noe med det. 

Ble fortalt at man får best resultat hvis man gjør øvelsene i de første 12 ukene etter fødsel, så det er planen etter nr 3. 

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hva du mener, så det betyr vel at mine har grodd.

Anonymkode: ce7b0...a2f

Skrevet

Hva mener du? Har født 4 barn og vet ikke hva du snakker om? 😏 mage musklene mine er heilt heile sier fysio.

Anonymkode: 23f70...945

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Har født 4 barn og vet ikke hva du snakker om? 😏 mage musklene mine er heilt heile sier fysio.

Anonymkode: 23f70...945

Du vet jo hva hun snakker om hvis du har snakket med fysio om det🙄 Dårlig forsøk på kamuflert skryt? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 75cdf...89f

Skrevet

Hvordan måler du hvor mange cm glipe det er?

Anonymkode: 6f27f...306

Skrevet

Høm?

 

Magemuskler?

Jeg har aldri vært hos fysio, har to vaginalfødsler bak meg. Hva er greia med magemusklene? Blir man sprekere fordi man har født?

 

(Spør fordi jeg seriøst ikke skjønner hva dere snakker om)

Anonymkode: 11c18...ad8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høm?

 

Magemuskler?

Jeg har aldri vært hos fysio, har to vaginalfødsler bak meg. Hva er greia med magemusklene? Blir man sprekere fordi man har født?

 

(Spør fordi jeg seriøst ikke skjønner hva dere snakker om)

Anonymkode: 11c18...ad8

Det er vanlig magemusklene deler seg mens man er gravid, så gror de ofte sammen igjen etter man har født, men i mange tilfeller gjør de ikke det. Da kan man gjøre diverse øvelser for å hjelpe dem til å gro sammen eller i verste fall må de syes sammen igjen. Hvis de ikke gror sammen vil man ofte ha bulende mage og se gravid ut selv om man er normalvektig. Rart at du aldri har hørt om dette?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan måler du hvor mange cm glipe det er?

Anonymkode: 6f27f...306

Lege eller fysioterapeut måler. 

Skrevet

For dere som lurer på hva det er, Google Diastase recti. Du kan selv måle/se, trenger ikke fysio til det... Stram magemusklene, og kjenn. Evt ta en planke eller situp, "brokket" vil gå loddrett nedover magen og stå som en spiss eller haifinne opp 😏

Selv ble jeg sånn etter nr 1 og har det fortsatt etter nr 2 Får 3fingre mellom, eller ca 2-3 cm glippe på det bredeste.

Men tror jeg er ganske heldig med kroppen min, og at jeg har fysisk krevende jobb. For begge gangene har magen blitt flat igjen, og musklene er definerte. Jobbet mye med å trene opp kjernemuskulaturen etter permisjonen, fordi jeg merket det godt i ryggen etter svangerskapene. (ball, slynge, balanse etc) Og eneste jeg ser diastasen nå er hvis jeg tar situp eller hoster. 

Anonymkode: 89fac...844

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo hva hun snakker om hvis du har snakket med fysio om det🙄 Dårlig forsøk på kamuflert skryt? 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 75cdf...89f

Var der pga rygg smerter og skulle få noen øvelser, så sjekket hun noe på magen min og sa dei var flotte. Jeg spurte ikke noe mer🙄 men googlet så nå vet jeg hva det er snakk om. 

Anonymkode: 23f70...945

Skrevet

Jeg har fire barn og tror mine magemuskler er hele. Jeg leide PT noen timer for noen år siden, og hun kommenterte i hvert fall ikke noe. Ikke kjenner jeg  noen glipe selv heller. Men magen er jo slappere enn den var selvsagt, det er jo naturlig når man har vært gravid. Har litt mer hud og fett der enn før jeg fikk barn, uansett hvor mye jeg trener.

Anonymkode: ae0b4...3ce

Skrevet

1 cm glippe er ingenting. Er det et problem? Hvordan merker du det? Jeg hadde 15 cm, dét var et problem. Fikk operasjon da. 

Anonymkode: 8ed3a...854

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine har grodd sammen begge gangene

Anonymkode: dd872...308

Heldig 😊 Hvor lang tid tok det ca? HI

Anonymkode: 015a2...f49

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 cm glippe er ingenting. Er det et problem? Hvordan merker du det? Jeg hadde 15 cm, dét var et problem. Fikk operasjon da. 

Anonymkode: 8ed3a...854

Jeg vet at 1 cm er lite. 15 cm høres kjempemye ut og kan se for meg det var problematisk. 

Naprapat har sjekket meg samt at jeg merket det når jeg ligger på rygg og tar haka mot brystet 

HI

Anonymkode: 015a2...f49

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner egentlig ikke hva du mener, så det betyr vel at mine har grodd.

Anonymkode: ce7b0...a2f

Dette er tydeligvis et underkommunisert tema

Anonymkode: 015a2...f49

Skrevet

Har født tre barn og aldri tenkt over dette, så måtte nå sjekke ved å ta en sit up. Så ikke noe som hevet seg spesielt, men da jeg kjente ettet er det en liten kløft som jeg får en fingerbredde nedi. Betyr det da at mine ikke er grodd sammen og har ca 1cm glippe?

Anonymkode: 77fb7...c87

Skrevet

Har født 3barn, siste for 6 mnd siden.

Visste ærligtalt ikke at dette kunne være et problem. Har strammet magemusklene, og kjent nå, og har ingen glippe mellom. Har sikkert ikke hatt det etter de første svangerskapene heller.

Anonymkode: d9d28...387

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at 1 cm er lite. 15 cm høres kjempemye ut og kan se for meg det var problematisk. 

Naprapat har sjekket meg samt at jeg merket det når jeg ligger på rygg og tar haka mot brystet 

HI

Anonymkode: 015a2...f49

Ja, det gikk utover hele stabiliteten i overkroppen. 
Men jeg spør ikke for å være frekk - håper ikke du tror det - men hvordan er 1 cm et problem for deg? 
Det går ikke an å trene sammen magemuskler igjen, og å operere blir bare tull for så lite. Og hvordan merker du det i det daglige?

Jeg vil nok bare råde deg til å ikke tenke noe mere på det...

Anonymkode: 8ed3a...854

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gikk utover hele stabiliteten i overkroppen. 
Men jeg spør ikke for å være frekk - håper ikke du tror det - men hvordan er 1 cm et problem for deg? 
Det går ikke an å trene sammen magemuskler igjen, og å operere blir bare tull for så lite. Og hvordan merker du det i det daglige?

Jeg vil nok bare råde deg til å ikke tenke noe mere på det...

Anonymkode: 8ed3a...854

Jeg vil helst at det skal gro sammen, men jeg har ingen plager i hverdagen og som du sier, 1 cm er veldig lite

Aldri i livet om jeg tar operasjon bare for 1 cm, ville neppe vært indikasjon uansett 

 

HI

Anonymkode: 015a2...f49

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gikk utover hele stabiliteten i overkroppen. 
Men jeg spør ikke for å være frekk - håper ikke du tror det - men hvordan er 1 cm et problem for deg? 
Det går ikke an å trene sammen magemuskler igjen, og å operere blir bare tull for så lite. Og hvordan merker du det i det daglige?

Jeg vil nok bare råde deg til å ikke tenke noe mere på det...

Anonymkode: 8ed3a...854

Jeg hadde 1.5 cm skille før jeg ble gravid igjen og så gravid ut. Jeg så folk kikket og lurte uten at de sa noe, men det påvirket selvtilliten. Trente regelmessig og var normalvektig. Plaget meg ikke fysisk. 

Jo, man kan trene dem sammen igjen. Både legen og fysioterapeuten sa det går an. 

Skrevet

Jeg har bare en graviditet bak meg og trodde jeg ikke hadde noen glippe i det hele tatt. Men jeg dro til kirurg for å fjerne litt fett på magen tre år etter fant han ut at jeg hadde ett par cm glippe øverst på magemuskelen så dette fikk jeg sydd sammen i samme operasjon. Var vanskelig å vite det siden glippen satt langt oppe og jeg har trent ganske godt de årene. Er fornøyd etter bukplastikken da. 

Anonymkode: d866c...477

Skrevet

Jeg har født 4 barn, og har hatt en fingerbredd glipe mellom magemusklene etter nr 3. Jeg har ingen plager med det, og regner vel bare med at slik kommer det til å være. Det er 6 mndr siden fødsel nr 4. 

Anonymkode: cf329...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...