Gå til innhold

Husker ikke alt av barseltiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en uke gammel baby nå og var på barsel i 4 dager. Har noen perioder med gråt om dagen og det verste som surrer er st jeg ikke husker alle timene i døgnet på barsel. Hva vi gjorde.. Hele forløpet til fødselen osv.. 

Husker dere alt? 

Anonymkode: 0eb3d...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er nokså normalt

Jeg husket svært lite fra fødselen og de første dagene med førstemann de første ukene etter fødsel. Men jeg husket mer tilbake etterhvert som tiden gikk.

Med de to neste var jeg mer obs på at det er lett å glemme, men de fødslene var også raskere og lettere enn den første og jeg var ikke like lenge på barselavdelingen. Jeg husket hvertfall mer av den første tiden etter de fødslene.

Anonymkode: 54535...fb2

Skrevet

Med første tok det lang tid før jeg husket detaljer. Men det var slitsomt og stressende, med flere vaktbyttet på jm, forskjellige pleiere og bytte av rom på barsel. Ikke en festlig opplevelse. 

Med nr 2 var det veldig fredelig, med samme jm som jeg hadde møtt nesten ukentlig på sv. kontrollene, og hun kom hjem til oss hver dag i tre dager etterpå. Slapp barselavdelingen med stress og mas og fremmede. Denne fødselen og barseltiden husker jeg som om det var i går. 

-Vil anbefale deg å kontakte helsestasjonen eller jm din hvis du nå gråter og ikke har det bra. Det er helt normalt for sliten kropp full av hormoner og en ganske intens opplevelse som en fødsel er å føle seg overveldet. Men veien til barseldepresjon kan være kort, tro meg jeg hadde det med førstemann, så ta vare på deg selv. Senk skuldrene. Ikke still for mange krav til deg selv nå, det er "unntakstilstand" ☺️ Ligg med baby intill deg, og la andre ta seg av hus og praktiske ting. Du skal spise, hvile og komme deg 💜 Å ikke huske alt rett etter fødselen er nok ganske normalt. 

Anonymkode: 283f7...9c5

Skrevet

Helt normalt. Kroppen produserer faktisk glemmehormon rett etter fødsel. Slik at du ønsker å reprodusere deg igjen😃

Anonymkode: f3244...cc3

Skrevet

Nei, naturligvis ikke. De fleste hjerner fungerer ikke sånn..

Anonymkode: 93533...1a7

Skrevet

Det er derfor de fleste av oss har med mannen, så han kan gjenfortelle hva som skjedde ;)

Helt normalt å ikke huske alt altså.

Anonymkode: 82f80...ee1

Skrevet

Masse huller i døgnene på barsel med alle barna. Helt normalt det, altså! :) 

Anonymkode: f5ca9...1f3

Skrevet

Ja, helt normalt. Jeg husker nesten ikke noe fra barselspermisjonen med yngste heller. Hele perioden er som en tåke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...