Gå til innhold

På tide å kutte kontakten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigerforeldrene mine blir mer og mer... ekle? Svigermor vasker ikke hendene etter å ha vært på do, eller hvis hun har hjulpet barnebarna på do. Når vi var der sist fant vi et kjønnshår i en av kjelene i skapet. Det er hundehår over alt, og fikk vite at hun aldri vasker dyner og puter.

Svigerfar er mer renslig, men bruker ikke deo etc. og lukter helt grusomt. Han er irriterende så til de grader da han sitter og holder foredrag om alt det "skjulte som skjer i samfunnet" hver bidige gang vi møtes. Han sover også under besøket 2-3 ganger (nei, han er faktisk ikke så veldig gammel!) og snorker og offer seg og puster og peser midt i stua. Kleint. 

Det er summen av det hele som blir for mye, mannen min har bakteriefobi og det blir ikke bedre av at han ser og hører at mora ikke vasker hendene! Vi har vært dårlige i magen mer enn én gang der. Salat etc. har vi sluttet å spise der for å si det sånn. 

Jeg skrev tidligere om at svigermor også er nedlatende mot det ene barnebarnet. At hn er oppmerksomhetssyk etc. Projisering fra egen barndom. 

Men jeg føler mer og mer bare på at jeg ikke orker det der mer. Frekkheten, urensligheten, det er rett og slett utrivelig! Hva hadde du gjort?

Anonymkode: bc8f5...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du er svigerdatter fra helvete og bedre?

Anonymkode: 7d7b1...9b3

Hæ?

Anonymkode: bc8f5...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du er svigerdatter fra helvete og bedre?

Anonymkode: 7d7b1...9b3

Hvis du syns det der er greit er du dum. Å snakke nedlatende til et barn alene er godt nok grunn til å kutte de ut og skjerme barna sine 🙃 

Anonymkode: 0b30d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svigerforeldrene mine blir mer og mer... ekle? Svigermor vasker ikke hendene etter å ha vært på do, eller hvis hun har hjulpet barnebarna på do. Når vi var der sist fant vi et kjønnshår i en av kjelene i skapet. Det er hundehår over alt, og fikk vite at hun aldri vasker dyner og puter.

Svigerfar er mer renslig, men bruker ikke deo etc. og lukter helt grusomt. Han er irriterende så til de grader da han sitter og holder foredrag om alt det "skjulte som skjer i samfunnet" hver bidige gang vi møtes. Han sover også under besøket 2-3 ganger (nei, han er faktisk ikke så veldig gammel!) og snorker og offer seg og puster og peser midt i stua. Kleint. 

Det er summen av det hele som blir for mye, mannen min har bakteriefobi og det blir ikke bedre av at han ser og hører at mora ikke vasker hendene! Vi har vært dårlige i magen mer enn én gang der. Salat etc. har vi sluttet å spise der for å si det sånn. 

Jeg skrev tidligere om at svigermor også er nedlatende mot det ene barnebarnet. At hn er oppmerksomhetssyk etc. Projisering fra egen barndom. 

Men jeg føler mer og mer bare på at jeg ikke orker det der mer. Frekkheten, urensligheten, det er rett og slett utrivelig! Hva hadde du gjort?

Anonymkode: bc8f5...b8d

Hvis både du og mannen er enige i at det er ekkelt og utrivelig hos svigerforeldrene så er det ikke verre enn at dere kutte ned på besøk mer og mer. Spesielt hvis det er slik at barn(a) blir snakka nedlatende til. Dèt skal du ikke finne deg i for fem flate øre. Barn er sårbare og gode små mennesker. Å bli snakka nedlatende til, kjefta på og utstøtt ødelegger de. Selv om det ikke høres riktig så ille, men over tid er det skadelig.

Anonymkode: 0b30d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hadde også irettesatt svigermor foran barna hvis hun snakker nedlatende! Barna må se at du stiller opp for de og støtter de. Barna er ikke oppmerksomhetssyke, men det skal ikke være slik at barn maser og er høylytte for at de skal få kontakt med menneskene rundt seg. Da er det veldig lett for voksne å tenke at barn er oppmerksomhetssyke når det eneste de vil er å ha en kontakt. Sånn fiendtlig syn på barn er en uting.

Anonymkode: 0b30d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synest å ha lest det innlegget med barnebarnet. Jeg hadde distansert meg, virkelig. Og med den manglende rensligheten, så hadde jeg nok maks besøkt de 1-2 ganger i året. Hadde prøvd å sette svigermor på plass vdr barnet og den nedlatende hold ingen og  fungerer ikke det, så blir du nødt å redusere kontakten, i det minste for barnets del. 

Anonymkode: 6db5c...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de ikke begynner å bli demente? Eller har et alkoholproblem? Slik oppførsel er virkelig ikke normalt..

Anonymkode: e5dca...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...